Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-01-2008, 12:05
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default 16V met carbs wel of geen vacuum vervr??

Nu m,n projectje bijna klaar is zit ik nog met een vraag
Even voor een duidelijk beeld voor jullie kenners , ik heb in mn MKI een 2.0L 16V blok met 45ers webers liggen.
Nu zat er een ontsteking met vacuum vervroeger op die toen ik het blok kocht er op zat maar sneuvelde tijdens het demonteren van het blok.
Nu heb ik na vele bezoeken op meetings en in VW bladen gezien dat er ook veel zijn die met het zelfde blok gewoon een ontstekeing van een orginele 16V op hebben zitten.
Ik heb deze er nu ook tijdelijk op zitten ,maar een kennis van me beweerd dat er toch echt eén op moet met vacuum .
Ik wil hem strax goed af laten stellen op een rollerbank maar wil dan wel vooraf weten waar ik goed aan doe
Heb een van jullie hier ervaring mee, en weet iemand een adres waar ze carbs goed kunnen afstellen op een rollerbank.
Liefst een beetje in de buurt van zuidholland maar als iemand een heelgoed adres weet elders in het land is dat ook goed.
Wie O wie kan me helpen
Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 20-01-2008, 12:31
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

hey nico,


is het eindelijk zo ver dat er afgesteld gaat worden !!


gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #3  
Old 21-01-2008, 20:49
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

Hey Tijn, ik zoek mensen die me kunnen helpen

Mare ja hij is nu weg voor de vloer te laten bekleden en m,n dashbord ook gelijk maar met ancatara bekleden .

Maar om even niet van het onderwerp af te dwalen , kan niemand me helpen
Reply With Quote
  #4  
Old 21-01-2008, 22:36
TimMK1's Avatar
TimMK1 TimMK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 841
Default

Als hij zo goed loopt.. Waarom niet? Je ziet er idd zat die geen vervroeging hebben..
Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2008, 22:49
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Gewoon handmatig wat vroeger zetten...
Reply With Quote
  #6  
Old 22-01-2008, 23:02
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

kan prima zonder, maar kan ook met.

Zonder vervroeging zal de motor stationair iets 'ruwer' draaien. Verder merk je niet veel tijdens rijden.

De ontsteking moet je idd. handmatig op het tijdstip zetten die hij ook maximaal vervroegd. Racemotoren hebben vaak ook geen vervroeging, die lopen niet graag stationair.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #7  
Old 22-01-2008, 23:08
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

Okay , dus het kan dus !!
Bedankt voor de info
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2008, 00:38
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Heb je wel nodig anders mis je onderin en in het middentoerengebeid behoorlijk wat trekkracht...
Als je de org. ontstekingscomputer met vacuumaansluiting laat zitten gaat het ook wel goed, maar zij zetten er altijd andere ontstekingen op met een vaccuumvervroeger.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum