Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-09-2008, 13:59
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default problemen schroefset?

hallo,

ik heb gisteren mijn nieuwe schroefset gemonteerd op een golf mk2 1.3 uit 1990.
stap ik de auto in dan hoor ik achter al meteen een schuivend/krakend geluid. als ik achterin een beetje beweeg dan hoor je steeds de vering dus....met rijden is het eigenlijk hetzelfde alleen wat erger. zou er iets verkeerd zijn aan de achterkant of is dit de nieuwigheid?

aan de voorkant hoor ik verder niets ook tijdens het rijden niet.
alleen achter jeetje wat een gepiept en gekraak allemaal...

de auto is een cm of 6/7 verlaagd.

heeft iemand wat tips voor me.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-09-2008, 14:13
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

ik denk dat je wat vergeten bent te monteren...en ik gok op een ringetje op de zuigerstang want die word vaak vergeten
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #3  
Old 14-09-2008, 14:39
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

aan de bovenkant?/binnekant van de auto
Reply With Quote
  #4  
Old 14-09-2008, 15:27
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Heb je de 2 bouten van je achteras even los gedraaid?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #5  
Old 14-09-2008, 15:46
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

De onderkant van de demper zit met één bout/ moer aan je achterbrug vast. deze heb ik los gehaald. ook de bovenkant aan de binnenkant (achterklep) losgehaald.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-09-2008, 16:12
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by defxs
De onderkant van de demper zit met één bout/ moer aan je achterbrug vast. deze heb ik los gehaald. ook de bovenkant aan de binnenkant (achterklep) losgehaald.
Deze bouten bedoel ik niet.
Ik bedoel de 2 bouten waarmee je achteras op je carosserie vast zit. Wanneer je je auto verlaagd gaat je achteras anders staan. In deze boutverbinding zitten ook rubbers welke snel willen verslijten (of al zijn versleten) als je die 2 bouten niet even loshaalt en weer vast zet. Zo kunnen de rubbers van spanning komen.
Het kraken kan van deze rubbers vandaan komen.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #7  
Old 14-09-2008, 16:20
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

ok. dat heb ik niet gedaan. heb enkel de oude veer weggehaald en de nieuwe schroefset veer terug geplaatst.
zal eens kijken!
Reply With Quote
  #8  
Old 14-09-2008, 16:23
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

ik heb de handleiding die hier op het forum staat gevolgd.

lees even het onderstaande.
dit zegt mij namelijk niets

Bij het eruit halen van de demper, moet je de achterbrug vrij ver naar beneden duwen.
Tip: Omdat het een starre achteras is, kan je dus maar beter links en rechts tegelijk loshalen...

3: Je hoeft achter niet te klooien met veerspanners enzo; je zet het onderste rubber gewoon over op je nieuwe schroefdemper en hij is er klaar voor! heb ik niet gedaan volgens mij?!

Deze kan je dan weer in omgekeerde volgorde monteren. eerst boven losjes, daarna onder.
(Tip: met een krik onder de achterbrug, kan je deze precies zo hoog opkrikken, dat je de bout gemakkelijker door het oog van de demper kan duwen)
(Tip: De bovenste bout kan je beter pas later helemaal aandraaien, als de auto op de grond staat. De onder-rubbers zitten dan goed tegen de carrosserie.)
De onderste bout/ moer (achterbrug) draai je aan met 70 Nm
Reply With Quote
  #9  
Old 14-09-2008, 17:32
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

ik heb nog even gekeken maar als ik aan de achterkant van de auto gaan leunen en duwen dan hoor ik de veren kraken.
zou het kunne dat ze gewoon te los zitten?
als ik namelijk aan de voorkant duw dan is ie goed stuk. zit bijna geen beweging in. aan de achterkant zit veel beweging.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-09-2008, 19:46
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

iemand nog tips
Reply With Quote
  #11  
Old 14-09-2008, 20:12
Nas's Avatar
Nas Nas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 489
Send a message via MSN to Nas
Default

Heb je de rubbers niet overgezet achter?

Heb je de schroefset met ijzerendop/bout zo achter onder de auto gezet? zonder rubbers of niets?
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ -
- Instagram: NasQ BBQ -
- Facebook: NasQ BBQ -
Reply With Quote
  #12  
Old 14-09-2008, 20:17
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

ik heb inderdaad helemaal niets overgezet. maar deze onderkant was niet volledig ijzer. het was gewoon hetzelfde als het orgineel. ijzer met aan de zijkant zwart..rubber waarschijnlijk.

dus dat is dan toch gewoon goed?
Reply With Quote
  #13  
Old 14-09-2008, 20:21
Nas's Avatar
Nas Nas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 489
Send a message via MSN to Nas
Default

Als het het zelfde was als origineel, dan zal het wel goed zijn.

Laat er anders iemand naar kijken, die er meer verstand van heeft.. of vraag even bij de dealer een schema op hoe alles moet zitten bij de achterveerpoot.
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ -
- Instagram: NasQ BBQ -
- Facebook: NasQ BBQ -
Reply With Quote
  #14  
Old 14-09-2008, 20:21
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

hier een fototje van zon setjes
zie de meeste linkse voor achter. onderaan zit toch al zwart...dat is rubber toch??
of moet ik dat zwart daar eruit halen en van het orgineel erin zetten?
Reply With Quote
  #15  
Old 14-09-2008, 20:30
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Aan de BOVEN zijde van de demper ,op de grijze veerschotel ,daar moeten de originele rubbers overgezet worden !!
Onderste rubber die moet je mooi laten zitten ,die horen er gewoon in te blijven zitten .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #16  
Old 14-09-2008, 20:50
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

ok dan heb ik dat goed gedaan...de bovenste heb ik allemaal overgezet. het is net alsof de veer niet strak aangespannen is en er nog speling op zit. voor is hij namelijk lekker stug en bij het duwen op de motorkap geen of weinig vering maar achter kan ik duwen en dan veert hij veel en maakt dus herrie...

vreemd!

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Aan de BOVEN zijde van de demper ,op de grijze veerschotel ,daar moeten de originele rubbers overgezet worden !!
Onderste rubber die moet je mooi laten zitten ,die horen er gewoon in te blijven zitten .
Reply With Quote
  #17  
Old 14-09-2008, 21:51
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Ik heb bij het monteren dat kleine boutje (14 ofzo) eerst ook nog verder op de draad gedraaid. Misschien klappert de veer omdat er speling op zit?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #18  
Old 15-09-2008, 21:18
defxs defxs is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 279
Default

moet nog even kijken maar volgens mij moet die veer gewoon strakker. klepperen doet hij niet maar het is echt piepen/kraken
Reply With Quote
  #19  
Old 16-09-2008, 10:13
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Laat het eens een tijdje op elkaar inwerken, of is het echt een geluid dat je denkt dat er iets kapot aan het gaan is? Misschien is het wel gewoon iets in je carroserie, iets dat los zit, en je eerst niet hoorde maar omdat ie nu stugger is wel?
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #20  
Old 16-09-2008, 11:44
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Zijn de bussen die aan de bovenzijde vd schokdempers zitten wel je juiste lengte?
Om die bussen heen zitten de rubbers geschoven. Het komt wel eens voor dat de bussen bij de schroefset te lang zijn, dan moet je de orginele overzetten.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum