![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo,
ik heb gisteren mijn nieuwe schroefset gemonteerd op een golf mk2 1.3 uit 1990. stap ik de auto in dan hoor ik achter al meteen een schuivend/krakend geluid. als ik achterin een beetje beweeg dan hoor je steeds de vering dus....met rijden is het eigenlijk hetzelfde alleen wat erger. zou er iets verkeerd zijn aan de achterkant of is dit de nieuwigheid? aan de voorkant hoor ik verder niets ook tijdens het rijden niet. alleen achter jeetje wat een gepiept en gekraak allemaal... de auto is een cm of 6/7 verlaagd. heeft iemand wat tips voor me. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik denk dat je wat vergeten bent te monteren...en ik gok op een ringetje op de zuigerstang want die word vaak vergeten
|
#3
|
|||
|
|||
![]() aan de bovenkant?/binnekant van de auto
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Heb je de 2 bouten van je achteras even los gedraaid?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#5
|
|||
|
|||
![]() De onderkant van de demper zit met één bout/ moer aan je achterbrug vast. deze heb ik los gehaald. ook de bovenkant aan de binnenkant (achterklep) losgehaald.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Ik bedoel de 2 bouten waarmee je achteras op je carosserie vast zit. Wanneer je je auto verlaagd gaat je achteras anders staan. In deze boutverbinding zitten ook rubbers welke snel willen verslijten (of al zijn versleten) als je die 2 bouten niet even loshaalt en weer vast zet. Zo kunnen de rubbers van spanning komen. Het kraken kan van deze rubbers vandaan komen.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#7
|
|||
|
|||
![]() ok. dat heb ik niet gedaan. heb enkel de oude veer weggehaald en de nieuwe schroefset veer terug geplaatst.
zal eens kijken! |
#8
|
|||
|
|||
![]() ik heb de handleiding die hier op het forum staat gevolgd.
lees even het onderstaande. dit zegt mij namelijk niets Bij het eruit halen van de demper, moet je de achterbrug vrij ver naar beneden duwen. Tip: Omdat het een starre achteras is, kan je dus maar beter links en rechts tegelijk loshalen... 3: Je hoeft achter niet te klooien met veerspanners enzo; je zet het onderste rubber gewoon over op je nieuwe schroefdemper en hij is er klaar voor! heb ik niet gedaan volgens mij?! Deze kan je dan weer in omgekeerde volgorde monteren. eerst boven losjes, daarna onder. (Tip: met een krik onder de achterbrug, kan je deze precies zo hoog opkrikken, dat je de bout gemakkelijker door het oog van de demper kan duwen) (Tip: De bovenste bout kan je beter pas later helemaal aandraaien, als de auto op de grond staat. De onder-rubbers zitten dan goed tegen de carrosserie.) De onderste bout/ moer (achterbrug) draai je aan met 70 Nm |
#9
|
|||
|
|||
![]() ik heb nog even gekeken maar als ik aan de achterkant van de auto gaan leunen en duwen dan hoor ik de veren kraken.
zou het kunne dat ze gewoon te los zitten? als ik namelijk aan de voorkant duw dan is ie goed stuk. zit bijna geen beweging in. aan de achterkant zit veel beweging. |
#10
|
|||
|
|||
![]() iemand nog tips
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Heb je de rubbers niet overgezet achter?
Heb je de schroefset met ijzerendop/bout zo achter onder de auto gezet? zonder rubbers of niets?
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ - - Instagram: NasQ BBQ - - Facebook: NasQ BBQ - |
#12
|
|||
|
|||
![]() ik heb inderdaad helemaal niets overgezet. maar deze onderkant was niet volledig ijzer. het was gewoon hetzelfde als het orgineel. ijzer met aan de zijkant zwart..rubber waarschijnlijk.
dus dat is dan toch gewoon goed? ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Als het het zelfde was als origineel, dan zal het wel goed zijn.
Laat er anders iemand naar kijken, die er meer verstand van heeft.. of vraag even bij de dealer een schema op hoe alles moet zitten bij de achterveerpoot.
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ - - Instagram: NasQ BBQ - - Facebook: NasQ BBQ - |
#14
|
|||
|
|||
![]() hier een fototje van zon setjes
zie de meeste linkse voor achter. onderaan zit toch al zwart...dat is rubber toch?? ![]() of moet ik dat zwart daar eruit halen en van het orgineel erin zetten? |
#15
|
||||
|
||||
![]() Aan de BOVEN zijde van de demper ,op de grijze veerschotel ,daar moeten de originele rubbers overgezet worden !!
Onderste rubber die moet je mooi laten zitten ,die horen er gewoon in te blijven zitten .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#16
|
|||
|
|||
![]() ok dan heb ik dat goed gedaan...de bovenste heb ik allemaal overgezet. het is net alsof de veer niet strak aangespannen is en er nog speling op zit. voor is hij namelijk lekker stug en bij het duwen op de motorkap geen of weinig vering maar achter kan ik duwen en dan veert hij veel en maakt dus herrie...
vreemd! Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Ik heb bij het monteren dat kleine boutje (14 ofzo) eerst ook nog verder op de draad gedraaid. Misschien klappert de veer omdat er speling op zit?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#18
|
|||
|
|||
![]() moet nog even kijken maar volgens mij moet die veer gewoon strakker. klepperen doet hij niet maar het is echt piepen/kraken
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Laat het eens een tijdje op elkaar inwerken, of is het echt een geluid dat je denkt dat er iets kapot aan het gaan is? Misschien is het wel gewoon iets in je carroserie, iets dat los zit, en je eerst niet hoorde maar omdat ie nu stugger is wel?
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Zijn de bussen die aan de bovenzijde vd schokdempers zitten wel je juiste lengte?
Om die bussen heen zitten de rubbers geschoven. Het komt wel eens voor dat de bussen bij de schroefset te lang zijn, dan moet je de orginele overzetten.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |