Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-12-2008, 16:02
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default rot stationair + verwarming kapt na 20 minuten met verwarmen.

ik zit namelijk met 2 problemen die zeer waarschijnlijk met elkaar te maken hebben.

verwarming:
wanneer ik met koude motor wegrij, zet ik de verwarming in standje 2 om het lekker warm te krijgen in de auto.
na 5 minuten rijden voel ik al lauwe lucht uit de roosters en zo word de lucht langzaam aan warmer naarmate ik langer rij, maar na een kwartier. neemt de warme lucht ineens af. tot het echt ijskoud is, terwijl de regelaar op zn heetst staat.

motor stationair:
ik heb een Pierburg 2E , dus met 't gaspedaal de shoke aanzetten.
Koud loopt de motor dan ook netjes 1300 toeren.
totdat je een 5 minuten gereden hebt, dan zakt ie af naar 1000 toeren.
veels te snel, want de temperatuur meter komt amper van zn plek af.
nog eens 10 minuten later, komt de naald voorbij het onderste blokje.
maar zakt het toerental naar 700/800 toeren.
Gewoon zoals het hoort zou je zeggen,
maar de motor trilt best hard! mn dashboard klappert ervan.
wanneer dit stadium bereikt is neemte de werking van mn verwarming ook af..

waar heeft dit mee te maken?

ik zie een verband in het trillen en snel zakken van stationair toerental. (soms uitvallen)
en het dalen van de temperatuur.

maar wat is het verband?
Reply With Quote
  #2  
Old 10-12-2008, 16:26
apocalypsenever's Avatar
apocalypsenever apocalypsenever is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 630
Default

Ben ik ook heel benieuwd naar, mijn kachel wordt vaak ook opeens weer koud
__________________
present Golf mk2 1.3
ex Jetta mk2 1.3 mat-zwart
ex Golf mk2 1.8i Fire and Ice
------------------------------------------------------
My VAG HD movies:

http://www.youtube.com/user/ruleart
Reply With Quote
  #3  
Old 10-12-2008, 18:01
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Komt de meter na verloop van tijd wel in het midden te staan? Anders zou ik de thermostaat controleren/vervangen.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 11-12-2008, 09:20
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

de meter staat wel in het midden. op het lampje.

op dat moment begint het gedonder
Reply With Quote
  #5  
Old 24-12-2008, 22:49
de Hunter de Hunter is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 27
Default

Verwarming probleem had ik ook, ik heb de VW modificatie in de verwarmingsslangen (die drukbegrenzer met slangetjes tussen de aanvoer en retourslang van de kachelradiateur) verwijderd en hiermee was het probleem verholpen. Het schijnt dat die drukbegrenzers verstopt raken.
Gewoon een stukje 22 mm radiatorbuis van de Gamma ertussen en klaar is kees.
Reply With Quote
  #6  
Old 30-12-2008, 15:18
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

hoe zit dat dan met de retourslang?
Reply With Quote
  #7  
Old 30-12-2008, 17:40
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

Quote:
Originally Posted by de Hunter
Verwarming probleem had ik ook, ik heb de VW modificatie in de verwarmingsslangen (die drukbegrenzer met slangetjes tussen de aanvoer en retourslang van de kachelradiateur) verwijderd en hiermee was het probleem verholpen. Het schijnt dat die drukbegrenzers verstopt raken.
Gewoon een stukje 22 mm radiatorbuis van de Gamma ertussen en klaar is kees.


je kunt ook gewoon die modificatie een beetje "helpen" met een grote schroevendraaier.
er zit een soort klepje in, deze druk je (geforceerd) open.
je kunt het testen door de modificatie even op de kraan te zetten en te kijken of het meeste water door het dikke pijpje gaat.

een beetje duidelijk?
Reply With Quote
  #8  
Old 30-12-2008, 21:42
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

das duidelijk

moet hiervoor het koelvloeistof eruit?
Reply With Quote
  #9  
Old 31-12-2008, 07:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
das duidelijk

moet hiervoor het koelvloeistof eruit?

Ertussenuit halen en dan loopt er wel wat uit
Reply With Quote
  #10  
Old 06-01-2009, 12:54
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default

waar zit dat ding precies tussen kan je miss foto,s posten ben benieuwd
Reply With Quote
  #11  
Old 16-01-2009, 12:41
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

het meeste water komt door het dikke pijpje, maar ook door de retour.

als ik de retour afdop met me vinger stroomt die over....

probleem gevonden?
Reply With Quote
  #12  
Old 16-01-2009, 19:36
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

nop. toch de kachelradiator....
Reply With Quote
  #13  
Old 16-01-2009, 22:00
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

fukkeduk..

wat kost zo'n radiator?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum