Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-12-2008, 10:40
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default PTSSSSSSSSJJ Dumpvalve gezocht

Weet iemand een betaalbare oplossing voor een open dumpvalve?
Ik zie allemaal van die mooie chromen exemplaren, met behoorlijke prijskaartjes , maar het gaat mij eigenlijk alleen om het geluid .

Alvast bedankt,

Groetjes,

Boor
Reply With Quote
  #2  
Old 17-12-2008, 11:07
1982kameiX1's Avatar
1982kameiX1 1982kameiX1 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,510
Default

dan doe je net als bij "pimp my ride" een speaker onder je motorkap bouwen, met een psstj-mp3 en een druknopje.....
Reply With Quote
  #3  
Old 17-12-2008, 11:11
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default

Quote:
Originally Posted by 1982kameiX1
dan doe je net als bij "pimp my ride" een speaker onder je motorkap bouwen, met een psstj-mp3 en een druknopje.....


Ja, das bijna net zo gek als een fantastische mooie chromen dumpvalve onder je motorkap plaatsen om alleen dat ptssssssj geluid te genereren
Bedankt voor de tip
Reply With Quote
  #4  
Old 17-12-2008, 11:55
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Wolfje GTI
Weet iemand een betaalbare oplossing voor een open dumpvalve?
Ik zie allemaal van die mooie chromen exemplaren, met behoorlijke prijskaartjes ,
maar het gaat mij eigenlijk alleen om het geluid .

Alvast bedankt,

Groetjes,

Boor



Quote:
Originally Posted by Wolfje GTI
Ja, das bijna net zo gek als een fantastische mooie chromen dumpvalve onder je
motorkap plaatsen om alleen dat ptssssssj geluid te genereren




mis ik iets ??
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #5  
Old 17-12-2008, 12:42
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Wat voor een motor heb je?
Reply With Quote
  #6  
Old 17-12-2008, 12:47
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Zal waarschijnlijk geen turbomotor zijn.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-12-2008, 12:54
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Sorry ,las net je "chiptuning topic".
Voor de golf 1.8 turbo zijn alleen speciale dumpvalves te verkrijgen ivm het motormanagement.
Forge levert deze,en zijn te verkrijgen bij de forumsponsor Biesheuvel.

Succes.
Gr Jan.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-12-2008, 21:50
mk3Hoevelaken mk3Hoevelaken is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 57
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Sorry ,las net je "chiptuning topic".
Voor de golf 1.8 turbo zijn alleen speciale dumpvalves te verkrijgen ivm het motormanagement.
Forge levert deze,en zijn te verkrijgen bij de forumsponsor Biesheuvel.

Succes.
Gr Jan.


ik heb een 1.8T uit '99 en ik heb geen motorstoring met een volledig open HKS dumpvalve, en die geeft een behoorlijke pssst(kost alleen wel wat )
Reply With Quote
  #9  
Old 17-12-2008, 22:10
hajong's Avatar
hajong hajong is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 136
Default

Ik zou zeggen, loop de sloop eens af. In menig Volvo bv zitten kunststof exemplaren van Bosch. Psshh-en niet zo hard als bv een Bailey of Forge, maar doen wel hun werk. En daar gaat het tenslotte om, en niet om het geluid (al is het wel leuk)...

Ben je erg lui, dan kan ik wel in de berging gaan kijken. Ik dacht dat ik er nog een had liggen.
__________________
Vive Ernst Berg!
Reply With Quote
  #10  
Old 18-12-2008, 14:39
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by mk3Hoevelaken
ik heb een 1.8T uit '99 en ik heb geen motorstoring met een volledig open HKS dumpvalve, en die geeft een behoorlijke pssst(kost alleen wel wat )


Ik heb het ook niet over storingen.
Alleen blaas je nu lucht af die door de luchtmassameter wel gemeten is en niet meer in het verbrandingsproces aanwezig is.
Dus met het standaard motormanagement zul je verkeerde waardes meten.
Afblazen gaat daarentegen prima

Gr Jan.
Reply With Quote
  #11  
Old 18-12-2008, 19:09
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Heb er trouwens ook nog wel 1 liggen.

deze.

__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #12  
Old 18-12-2008, 22:41
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default

Quote:
Originally Posted by Boss
Heb er trouwens ook nog wel 1 liggen.

deze.



PM me je prijs maar!
Reply With Quote
  #13  
Old 18-12-2008, 22:50
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Ik heb het ook niet over storingen.
Alleen blaas je nu lucht af die door de luchtmassameter wel gemeten is en niet meer in het verbrandingsproces aanwezig is.
Dus met het standaard motormanagement zul je verkeerde waardes meten.
Afblazen gaat daarentegen prima

Gr Jan.


Jan, wat is het gevolg van het meten van die verkeerde waardes?

Ik heb er ook al aan gedacht een originele dumpvalve extern te maken.
Of een ander luchtfilter te plaatsen....
Deze stilte is namelijk wel errug saai

Bedankt voor jullie reacties

groetjes,

Bor (de Wolf)
Reply With Quote
  #14  
Old 18-12-2008, 23:20
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Je krijgt dus minder lucht in je motor als je motormanagement denkt (je blaast namelijk lucht af die al wel door je lmm gemeten is).

Je MMS berekend a.d.v. de gemeten waarde door de LMM hoeveel brandstof er ingespoten kan worden. In het theoretische ergste geval spuit je dus veel te rijk is waardoor je dus en een slechte verbranding krijgt maar ook je oliefilmpje van de cilinderwand wegblaast, je olie word verdunt door de brandstof en reken dan maar uit wat je lagers gaan doen.

Ook is het niet echt goed voor je catalysator. Maargoed, zoals aangegeven is, je hebt speciale mogelijkheden voor de 1.8T motor.
Reply With Quote
  #15  
Old 18-12-2008, 23:27
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Je krijgt dus minder lucht in je motor als je motormanagement denkt (je blaast namelijk lucht af die al wel door je lmm gemeten is).

Je MMS berekend a.d.v. de gemeten waarde door de LMM hoeveel brandstof er ingespoten kan worden. In het theoretische ergste geval spuit je dus veel te rijk is waardoor je dus en een slechte verbranding krijgt maar ook je oliefilmpje van de cilinderwand wegblaast, je olie word verdunt door de brandstof en reken dan maar uit wat je lagers gaan doen.

Ook is het niet echt goed voor je catalysator. Maargoed, zoals aangegeven is, je hebt speciale mogelijkheden voor de 1.8T motor.


Inderdaad.
Ik zou als ik jou was gewoon even contact opnemen met Biesheuvel of
JD Engineering.
Goedkoop kan bij de 20vt motoren al snel Duurkoop worden.

Succes
Reply With Quote
  #16  
Old 18-12-2008, 23:41
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Reply With Quote
  #17  
Old 19-12-2008, 11:26
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default

Dus Toch géén "goedkopere" oplossing mogelijk helaas?

@RubenD : Bedankt voor je technische toelichting.

Gr. Bor
Reply With Quote
  #18  
Old 19-12-2008, 22:31
Wolfje GTI Wolfje GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 39
Default

Kheb er nog ff over nagedacht en is het niet zo dat als je gas loslaat je gasvlinder dicht is en de uitgeblazen lucht gewoon met de vereffend buitendruk via het luchtfilter. De lucht stroomt dan andersom langs de lmm. Ik denk dat in deze situatie het motormanagement niet doet met de info van de lmm.
Op het moment dat je weer gas geeft begint alles gewoon opnieuw?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum