![]() |
|
|||
|
|||
![]() Weet iemand een betaalbare oplossing voor een open dumpvalve?
Ik zie allemaal van die mooie chromen exemplaren, met behoorlijke prijskaartjes ![]() ![]() Alvast bedankt, Groetjes, Boor |
|
||||
|
||||
![]() dan doe je net als bij "pimp my ride" een speaker onder je motorkap bouwen, met een psstj-mp3 en een druknopje.....
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja, das bijna net zo gek als een fantastische mooie chromen dumpvalve onder je motorkap plaatsen om alleen dat ptssssssj geluid te genereren ![]() Bedankt voor de tip ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
![]() mis ik iets ??
|
|||
|
|||
![]() Wat voor een motor heb je?
|
|
||||
|
||||
![]() Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Zal waarschijnlijk geen turbomotor zijn. |
|
||||
|
||||
![]() Sorry ,las net je "chiptuning topic".
Voor de golf 1.8 turbo zijn alleen speciale dumpvalves te verkrijgen ivm het motormanagement. Forge levert deze,en zijn te verkrijgen bij de forumsponsor Biesheuvel. Succes. Gr Jan. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ik heb een 1.8T uit '99 en ik heb geen motorstoring met een volledig open HKS dumpvalve, en die geeft een behoorlijke pssst(kost alleen wel wat ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik zou zeggen, loop de sloop eens af. In menig Volvo bv zitten kunststof exemplaren van Bosch. Psshh-en niet zo hard als bv een Bailey of Forge, maar doen wel hun werk. En daar gaat het tenslotte om, en niet om het geluid (al is het wel leuk)...
Ben je erg lui, dan kan ik wel in de berging gaan kijken. Ik dacht dat ik er nog een had liggen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb het ook niet over storingen. ![]() Alleen blaas je nu lucht af die door de luchtmassameter wel gemeten is en niet meer in het verbrandingsproces aanwezig is. ![]() Dus met het standaard motormanagement zul je verkeerde waardes meten. Afblazen gaat daarentegen prima ![]() Gr Jan. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
PM me je prijs maar! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jan, wat is het gevolg van het meten van die verkeerde waardes? Ik heb er ook al aan gedacht een originele dumpvalve extern te maken. Of een ander luchtfilter te plaatsen.... Deze stilte is namelijk wel errug saai ![]() Bedankt voor jullie reacties ![]() groetjes, Bor (de Wolf) |
|
||||
|
||||
![]() Je krijgt dus minder lucht in je motor als je motormanagement denkt (je blaast namelijk lucht af die al wel door je lmm gemeten is).
Je MMS berekend a.d.v. de gemeten waarde door de LMM hoeveel brandstof er ingespoten kan worden. In het theoretische ergste geval spuit je dus veel te rijk is waardoor je dus en een slechte verbranding krijgt maar ook je oliefilmpje van de cilinderwand wegblaast, je olie word verdunt door de brandstof en reken dan maar uit wat je lagers gaan doen. Ook is het niet echt goed voor je catalysator. Maargoed, zoals aangegeven is, je hebt speciale mogelijkheden voor de 1.8T motor. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inderdaad. Ik zou als ik jou was gewoon even contact opnemen met Biesheuvel of JD Engineering. Goedkoop kan bij de 20vt motoren al snel Duurkoop worden. Succes ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Dus Toch géén "goedkopere" oplossing mogelijk helaas?
![]() @RubenD : Bedankt voor je technische toelichting. Gr. Bor |
|
|||
|
|||
![]() Kheb er nog ff over nagedacht en is het niet zo dat als je gas loslaat je gasvlinder dicht is en de uitgeblazen lucht gewoon met de vereffend buitendruk via het luchtfilter. De lucht stroomt dan andersom langs de lmm. Ik denk dat in deze situatie het motormanagement niet doet met de info van de lmm.
Op het moment dat je weer gas geeft begint alles gewoon opnieuw? ![]() |