Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-07-2009, 15:05
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,878
Default brandstof koelers

Zit een beetje Ebay rond te struinen kom ik brandstofkoelers tegen.




Höhere Dichte des Kraftstoffs, dadurch besserer Wirkungsgrad, mehr Leistung und weniger Verbrauch.
Niedrigere Einspritztemperatur im Brennraum = Weniger Belastung des Motors soweie Einspritzdüsen und Kolbenringen.
Sauberere Verbrennung = Verbessertes Abgasverhalten, niedrigere NOx/HC/CO - Werte.

Zijn hier ervaringen mee?
Reply With Quote
  #2  
Old 03-07-2009, 15:40
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

nog nooit van gehoord, wil hier ook wel eens een technische verklaring voor horen
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
Reply With Quote
  #3  
Old 03-07-2009, 16:14
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,881
Default

de verklaring staat erbij: koelere brandstof heeft een hogere dichtheid waardoor er meer brandstof wordt ingespoten en er dus meer vermogen kan worden ontwikkeld. of het bijdraagt aan extra vermogen? alle beetjes helpen, maar het beste resultaat wordt bereikt bij motoren waarbij de brandstof onder hoge druk wordt ingespoten. Moderne vw's hebben overigens van zichzelf al koelers
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2009, 10:32
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Zit voornamelijk op diesels volgens mij...

Of het enig nut heeft op een benzine???
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 04-07-2009, 22:27
ice_killer ice_killer is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 169
Default

VeeDubber, zegt het al, is voor een hogere brandstof dichtheid (hoe lager de temp, hoe meer eenheden per seconde, zelfde geldt voor lucht, van daar de intercooler NA de turbo).

Tuurlijk kan het verschil maken, maar het si waarschijnlij kzo weinig, ten zij je echt gaat Tjunen (LOL). Verchil zal in principe zo klei nzijn dat het onnodig is.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum