Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-08-2009, 19:02
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default klepstoters NZ vervangen

Ik zou graag (grotendeels uit voorzorg) de klepstoters (hydro) van mijn 13 NZ motor vervangen willen hebben.
Ben er al achter dat ze via ebay.de voor 5 tientjes op de mat liggen maar zit alleen met de montage waar ik zelf niet aan kan/ wil beginnen.

Heeft iemand dit wel eens bij een garage laten doen en wat kost dat ongeveer ?

Of zit hier misschien een beun de haas (niet al te letterlijk) die dit kan en wat wil verdienen (omg. Brabant) ?
Reply With Quote
  #2  
Old 08-08-2009, 10:39
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Kan je er wel mee helpen
Als je zelf voor de spullen zorgt
Reply With Quote
  #3  
Old 08-08-2009, 11:04
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Ik kan je ook wel helpen tegen vergoeding.. (eindhoven)
ik hoor het wel via een mailtjes als er intresse is.

grt Richard
Reply With Quote
  #4  
Old 08-08-2009, 11:07
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Schat dat je er een uur of 3 a 4 mee bezig bent. Zou meteen waterpomp (= ook spanrol) en distributieriem vervangen,
Reply With Quote
  #5  
Old 08-08-2009, 11:34
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

En wat is, naast de voorzorg, de reden voor vervanging?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #6  
Old 08-08-2009, 16:55
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Ze tikken heel licht, denk dat 99% er gewoon mee door zou rijden maar ik niet, vandaar voorzorg .

Waterpomp en distributie zijn 1000 km oud dus wil die eigenlijk wel laten zitten...

Last edited by tiefflieger : 09-08-2009 at 10:11.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-08-2009, 09:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Moet wel allemaal weer los
Reply With Quote
  #8  
Old 09-08-2009, 10:09
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Is zo gebeurd. Zeker als het dus recent al los geweest is!
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-08-2009, 11:28
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

distri riem zou ik in jouw geval dan ook uit voorzorg vervangen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #10  
Old 09-08-2009, 11:54
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
distri riem zou ik in jouw geval dan ook uit voorzorg vervangen.


hij zegt net al dattie dat net gedaan heeft. 1000 km geleden.
dus dat zit wel goed.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #11  
Old 09-08-2009, 14:39
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Quote:
Originally Posted by RJTuning
hij zegt net al dattie dat net gedaan heeft. 1000 km geleden.
dus dat zit wel goed.


inderdaad, een 1000 km oude waterpomp en distributie gooi je nog niet de ijzerbak in dacht ik zo.
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #12  
Old 10-08-2009, 11:15
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

daar las ik overheen
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #13  
Old 10-08-2009, 11:38
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Hoeven in principe ook niet los.

Is de oliedruk wel goed?
En juiste olie?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #14  
Old 10-08-2009, 11:41
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

in je andere topic lees ik dat er nogal wat aanslag zit onder 't kleppendeksel. Een reinigingsgoedje door de olie en daarna frisse olie doet wonderen voor een zeer licht tikkend klepstotertje.
Ik heb dit zelf bij een (plotsklaps) tikkende 1.3 gebruikt, de tik was weg en heb er nog ruim 30.000km mee gereden zonder een enkel tikje.
Ik zou dat eerst eens proberen, kan je weer een hoop ge-emmer en geld besparen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #15  
Old 10-08-2009, 15:24
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Is niet mijn topic, kleppendeksel nog niet los gehad .

Heb gisteren de 1000km oude 10w40 er af gehaald en nu geprobeerd met 15w40 Valvoline maar tikken blijft.

Oliedruk is nog niet gecontroleerd, maar toevallig dat ik het er gisteren met iemand over had en die zou zweren dat het mijn injectoren zijn die hoorbaar zijn en niet de klepstoters...

Hoe hoor ik het verschil hier tussen want ik wil best de klepstoters laten vervangen maar als het achteraf toch de injectoren zijn is dat een beetje zonde geld .
Reply With Quote
  #16  
Old 10-08-2009, 18:57
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Even met een lange schroevendraaier op het blok luisteren waar het tikt (handvat tegen je oor).

De injectoren zijn inderdaad duidelijk te horen. Er zijn VW modellen die met geluidsdempers op de injectoren uitgevoerd zijn, moet je op de sloop wel kunnen vinden.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #17  
Old 11-08-2009, 07:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Bij gas los moet het tikken even weg zijn[de injectoren stoppen dan met tikken
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum