Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 05-10-2004, 13:00
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
en zit er dan nog verschil in een T2a en of B?


Niet zover dat het systeem niet hetzelfde zou zijn, die verschillen moet je meer zien in dingen als: remklauwbevestiging, trommelremmen etc. maar dat is allemaal fuseestuk dus dat veranderd nix aan de draagarmen. die moeten dus ook aangepast worden (fuseekogel van onder naar boven montage)...
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #42  
Old 05-10-2004, 13:05
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Slammed panel voor meer info.


Site is een beetje oud zie ik...weinig (nieuwe) info te vinden..
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #43  
Old 05-10-2004, 13:06
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
@VWrijder;rij eens een stukkie in mijn (met behulp van een Foksy adjuster) verlaagde bus.
Comfort is er zat,en je kunt zelfs nog met z'n drieën voorin,zonder dat de banden in de wielkasten slaan met rijden.
want dat krijg je met dropped spindles,je veerweg blijft even lang ...


Ook een Pano neem ik aan?
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #44  
Old 05-10-2004, 13:09
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
want dat krijg je met dropped spindles,je veerweg blijft even lang ...


Krukkie, die dropped spindles zijn natuurlijk een leuke aanvulling als je toch al geen veerweg meer overhebt... wel icm adjusters of rasterplaten natuurlijk...of gewoon verdraaien, alleen is het dan niet meer leuk doseren zodat je op de spindles kunt inspelen.. maar laag kun je dan wel!
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #45  
Old 05-10-2004, 13:12
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
Krukkie, die dropped spindles zijn natuurlijk een leuke aanvulling als je toch al geen veerweg meer overhebt... wel icm adjusters of rasterplaten natuurlijk...of gewoon verdraaien, alleen is het dan niet meer leuk doseren zodat je op de spindles kunt inspelen.. maar laag kun je dan wel!

... je kan ook de wielen eraf halen... dan is ie ook wel laag denk ik.
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #46  
Old 05-10-2004, 13:13
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

ehhh ja........, en comfortabel zitten kun je dan ook wel...rijden wordt wat moeilijker
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #47  
Old 05-10-2004, 13:16
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
ehhh ja........, en comfortabel zitten kun je dan ook wel...rijden wordt wat moeilijker

hetgeen ons weer terugbrengt op de stelling: Wie laag wil zijn, moet pijn lijden (zie post #37)... de ultieme pijn is toch wel niet kunnen rijden in je Bus...
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag

Last edited by VWrijder : 05-10-2004 at 13:20.
Reply With Quote
  #48  
Old 05-10-2004, 13:17
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by VWrijder
Ook een Pano neem ik aan?


Ja !!



Hij is voor een centimeter of 12 gegaan,en achter 1 tandje op de buitenste spline.
Dat is ongeveer een centimeter of 9 á 10 ... normaal staat een bus altijd met z'n neus
in de wind (lees;lange veerweg) en nu staattie recht.
bijkomend voordeel van alleen de bovenste torsie verdraaibaar maken is dat de bus
stugger en minder zijwindgevoelig is geworden.
Hier trouwens op 17",met een band/velghoogte die gelijk is aan de orginele maat.
Hij moet tenslotte wel dermate lekker rijden dat ik er bij wijze van spreken morgen in kan
stappen met vrouw én kind,en er mee naar zuid Frankrijk kan !!


Quote:
Originally Posted by VWrijder
Wie laag wil zijn, moet pijn lijden...

Dat ligt er maar net aan wat jij onder laag verstaat ...
'rijdbaar' laag,of 'bruikbaar' laag
Ik weet nu ondertussen wel na 7 jaar ("laag") pano rijden wat ik wil !!

Last edited by kruk@b : 05-10-2004 at 13:21.
Reply With Quote
  #49  
Old 05-10-2004, 13:35
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Ja !!

Hij is voor een centimeter of 12 gegaan,en achter 1 tandje op de buitenste spline.
Dat is ongeveer een centimeter of 9 á 10 ... normaal staat een bus altijd met z'n neus
in de wind (lees;lange veerweg) en nu staattie recht.
bijkomend voordeel van alleen de bovenste torsie verdraaibaar maken is dat de bus
stugger en minder zijwindgevoelig is geworden.
Hier trouwens op 17",met een band/velghoogte die gelijk is aan de orginele maat.
Hij moet tenslotte wel dermate lekker rijden dat ik er bij wijze van spreken morgen in kan
stappen met vrouw én kind,en er mee naar zuid Frankrijk kan !!



Dat ligt er maar net aan wat jij onder laag verstaat ...
'rijdbaar' laag,of 'bruikbaar' laag
Ik weet nu ondertussen wel na 7 jaar ("laag") pano rijden wat ik wil !!

een T2a *JALOERS* Die wilde ik eigenlijk...
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #50  
Old 05-10-2004, 13:38
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Ja !!

Hij is voor een centimeter of 12 gegaan,en achter 1 tandje op de buitenste spline.
Dat is ongeveer een centimeter of 9 á 10 ... normaal staat een bus altijd met z'n neus
in de wind (lees;lange veerweg) en nu staattie recht.
bijkomend voordeel van alleen de bovenste torsie verdraaibaar maken is dat de bus
stugger en minder zijwindgevoelig is geworden.
Hier trouwens op 17",met een band/velghoogte die gelijk is aan de orginele maat.
Hij moet tenslotte wel dermate lekker rijden dat ik er bij wijze van spreken morgen in kan
stappen met vrouw én kind,en er mee naar zuid Frankrijk kan !!



Dat ligt er maar net aan wat jij onder laag verstaat ...
'rijdbaar' laag,of 'bruikbaar' laag
Ik weet nu ondertussen wel na 7 jaar ("laag") pano rijden wat ik wil !!


Voorlopige keuze:
[ ] Rijdbaar laag
[X] Bruikbaar laag
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #51  
Old 05-10-2004, 13:38
Niels - AirMighty.com's Avatar
Niels - AirMighty.com Niels - AirMighty.com is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,589
Default

Quote:
Originally Posted by VWrijder
een T2a *JALOERS* Die wilde ik eigenlijk...

Tsja een T2a, door hoop ik ook soon aan te beginnen... en die moet ook vlak!
Reply With Quote
  #52  
Old 05-10-2004, 13:39
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

t2a is anders hoor.. kijk maar naar het randje in de kniestukken en de tankdop.... dit is een B.
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #53  
Old 05-10-2004, 13:44
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
t2a is anders hoor.. kijk maar naar het randje in de kniestukken en de tankdop.... dit is een B.

Oeps.. .gefopt. Ga terug naar de gevangenis, u komt niet langs start... etc.
Is dat moeilijk van die mooie bumpertjes op een B zetten?
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #54  
Old 05-10-2004, 13:46
Niels - AirMighty.com's Avatar
Niels - AirMighty.com Niels - AirMighty.com is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,589
Default

Quote:
Originally Posted by Split52
t2a is anders hoor.. kijk maar naar het randje in de kniestukken en de tankdop.... dit is een B.

Ik zag het... je ziet het ook aan de lucht inlaat aan de achterzijde (tenzij het een overgang model is). En ik ken zijn project, dus wist wel wat het was/is.
Reply With Quote
  #55  
Old 05-10-2004, 14:10
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by Niels - AirMighty.com
Ik zag het... je ziet het ook aan de lucht inlaat aan de achterzijde (tenzij het een overgang model is). En ik ken zijn project, dus wist wel wat het was/is.

Even om mijn eer te redden: Ik weet een aantal verschillen tussen de a en de b ook wel, maar ik had erg vluchtig gekeken en dan vallen de bumpers toch als eerste op...
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #56  
Old 05-10-2004, 14:23
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by VWrijder
.. maar ik had erg vluchtig gekeken en dan vallen de bumpers toch als eerste op...

Is ook best wel een baan om die aan te passen.
Een T2b heeft toch een soort kreukelzone achter de U-binten (lees;bumpers) zitten,die er
toch af zal moeten,wil je netjes een T2a look gaan creëren ...
Ik heb toen hulp gehad van een goede vriend van mij,die van de winter z'n eigen bus heeft gedaan.


(jaja,ook dit is een T2b ... )
Reply With Quote
  #57  
Old 05-10-2004, 14:24
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Quote:
Originally Posted by VWrijder
Even om mijn eer te redden: Ik weet een aantal verschillen tussen de a en de b ook wel, maar ik had erg vluchtig gekeken en dan vallen de bumpers toch als eerste op...

Klopt, je kunt het ook nog zien aan de achterlichten. Van de zijkant zie je die pukkel er wel aanhangen.
Bij een a-tje loopt ie rond.

En aan de luchtroosters achter, bij en B zijn ze hoekig en bij een A zijn ze ovaal.
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #58  
Old 05-10-2004, 16:30
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
...(jaja,ook dit is een T2b ... )

en een vreselijk mooie T2b ook nog. Die ken ik wel van o.a. de meeting in Middelburg.
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #59  
Old 06-10-2004, 20:03
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

bwah wat is laag en wat is comfortabel... Ik ben zelf eens meegereden in deze T2:




met dropped spindels en ik meende rasterplaatjes. Dit reed best comfortabel met 3 man (2 voorin, ik achterin) maar in een bocht naar links schuurde de band aan in de wielkasten...

Tjsa laag... vandaag m'n bureaustoel eens op de laagste stand gezet.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #60  
Old 07-10-2004, 07:35
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Quote:
Originally Posted by JeeWee
...Dit reed best comfortabel met 3 man (2 voorin, ik achterin) maar in een bocht naar links schuurde de band aan in de wielkasten...

Hmmzzz, comfortabel?? als je steeds overal rekening mee moet houden vin ik dat niet echt lekker rijden.
En als je eens en snel bochtje neemt hoor je het meest irri geluid, dat van schurende banden!!
Had ik met de glof ook, met 4 man erin. Achter liep het door een kuiltje altijd aan

Zou het liever iets hoger hebben dan.
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum