![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Veel mensen zullen me voor gek verklaren, maar ik heb er zo mijn redenen voor. De voornaamste reden is dat ik mijn auto niet bij mijn huis durf te zetten, ik ben bang voor vandalisme. Is me al twee keer eerder overkomen met een andere auto, dus hoeft voor mij niet meer! De auto is in prima staat, rijklaar, inclusief apk. Heeft vorige maand nog de eerste prijs gewonnen voor 'Best of Type 1' bij de Concourse d'Elegance van de ACN #46 in Zevenhuizen! - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ![]() De yel_low is een Kever uit 1984, volledig omgebouwd naar een 66'er model. Hierbij zijn de voorschermen, achterklep, voorklep, verlichting, benzinetank, velgen, trommels, etc. vervangen voor oudere onderdelen, die matchen met modeljaar 1966. Verder is er een oud type bandenbak en achterjup ingelast, zijn de oortjes achter de zijruiten, het tankklepje en overbodige gaten in het dashboard dichtgelast. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ![]() De Kever is verlaagd, flink verlaagd. Aan de voorzijde zit een verstelbare vooras zonder schokbrekertorens. Er zijn dus ook geen schokbrekers gemonteerd. Voor de APK zijn er gaten in het schutbord gemaakt zodat de schokbrekers vooraan toch gemonteerd kunnen worden. De achterzijde is verlaagd door de torsiestaaf een aantal tanden te verdraaien. Omdat de Kever al verlaagd was toen ik hem kocht, weet ik niet precies hoeveel binnen- en buitentanden hij precies verlaagd is. De velgen zijn standaard dichte stalen Kevervelgen in de maat 5x205. De voorste velgen zijn standaard 4J, de achterste zijn verbreed naar 6J. Vlak voor de APK in april 2009 zijn er 2 nieuwe voorbanden op gekomen, 145/65/15. Eind september 2009 zijn er 2 nieuwe achterbanden opgekomen in de maat 175/65/15. Ook zijn alle velgen voorzien van nieuwe whitewalls. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ![]() Er zit een 1300 AB motor in, welke altijd start en altijd loopt! Ik heb dit jaar 1 keer stilgestaan, dat kwam achteraf door vuil in mijn brandstoffilter. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de complete benzinetank van binnen schoongemaakt, alle brandstofleidingen vervangen, een nieuw brandstoffilter geplaatst, de brandstofpomp nagekeken, carburateur schoongemaakt. De motor is twee maanden geleden voorzien van nieuwe motorolie, ik heb toen gelijk ook de versnellingsbakolie ververst. Ook de ontsteking is toen op tijd gezet. Hij loopt als een trein! Verder zit er een andere uitlaat onder, die een lekker geluidje produceert. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ![]() Het interieur is ronduit basic te noemen. Er zitten twee kuipstoelen in met rode 'vliegtuiggordels', een sportstuurtje, een schakelaar voor de verlichting en een voor de waarschuwingslichten... en dat was het wel! Meer dan een gas-, rem- en koppelingspedaal heb je niet nodig, toch? Verder zitten er tegen de achterruit nog jaloezieen gemonteerd. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ![]() Buiten de bizarre verlaging en de opvallende kleur zijn er nog een paar gadgets toegevoegd aan de Kever. Zo heeft hij als linkerbuitenspiegel een Iron Cross spiegeltje, wat je ook ziet in de deurpinnen en de ventieldoppen. Er is een Australian Sunvisor gemonteerd op de voorruit. Verder zit er een werkende mistlamp op de voorbumper, deze staat aangesloten op het grootlicht. Nu is alleen het probleem dat mijn peertje stuk is en ik niet weet waar ik een nieuwe vandaan kan halen! - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ![]() Het dakrek met custombike is eventueel bij de auto te koop. Het is een dakrek waar een op maat gemaakte beugel aan is gelast waar de fiets precies in past. De fiets is een 8Ball Limousine frame met wat aanpassingen, in de kleur van de auto gespoten. Er zit een 24"-26" wielset combinatie in met whitewallbanden van Felt, welke oorspronkelijk uit een Felt Bandit komt. Het stuurtje is custom made, net als de zadelpen. Verder zijn alle onderdelen gestraald en vers in de lak gezet. Er zit een nieuw zadel en nieuwe handgrepen van Electra op. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ![]() De auto heeft nog APK tot eind april 2010. Hij is gekeurd op huidige hoogte, maar om vrienden te blijven met het keuringsstation raad ik aan om de auto iets hoger te zetten voor de keuring! Er moeten voor de keuring een aantal dingen gemonteerd worden zoals knipperlichten aan de voorzijde, schokbrekers aan de voorzijde, een straalkacheltje als voorruitverwarming, gele kentekenplaten en een ruitensproeierinstallatie. Ik heb deze onderdelen allemaal los bij de auto en zijn bij de koop inbegrepen, dus dit zal niet voor problemen zorgen. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ![]() De vraagprijs voor mijn Kever zoals hij nu staat, inclusief de onderdelen benodigd voor de APK is EUR 5.500. Het dakrek met fiets is tegen meerprijs van EUR 1.000. Inruil van een <60'er is zeker mogelijk! - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ![]() Ik ben te bereiken via e-mail op rmv@valkwelding.nl of MSN op loscreepers@hotmail.com. Verder kun je me natuurlijk bellen op 0612765601 voor eventuele vragen, huwelijksaanzoeken, serveertips, you name it. Reinoud Last edited by LosCreepers : 17-12-2009 at 12:43. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Foto's van ACN! |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nee sorry, ik wil weer Kever gaan rijden.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dit weekend 200km heen en 200km terug naar het noorden van het land, zonder problemen!
Makkelijk als daily te gebruiken (als je niet in drempelland woont! :mrgreen: ), hij kan het technisch/motorisch heel goed aan! Hier nog een foto, voor de liefhebbers... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Thanks to Leon/Volksaddiction! |
|
||||
|
||||
![]() Omhoog!
En ja, wanneer het nodig is, de auto kan ook omhoog gezet worden... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Inruil Caddy mk1 mogelijk? kan je fiets gewoon achterin staan....
|
|
||||
|
||||
![]() Nope, sorry!
Ik heb inmiddels teveel auto's, gelukkig kost een Kever niet zoveel om erbij te hebben! ![]() Maar inruil is niet mogelijk... |
|
||||
|
||||
![]() Kan eventueel omhoog gezet worden voor de laagtevreeshebbenden onder ons!
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() De rode is mijn nieuwe slachtoffer geworden... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() staat deze niet toevallig in de pvw?
|
|
||||
|
||||
![]() eh... niet dat ik weet?
link/foto? |
|
||||
|
||||
![]() ![]() beetje crap foto, maar duidelijk zat? |
|
||||
|
||||
![]() vet!
![]() twee keer zelfs, rechts van die grote foto ook! is dat het december nummer? die moet ik hebben! |
|
||||
|
||||
![]() Gelukkig nieuwjaar!
![]() |