#1
|
|||
|
|||
Kabelboom golf 2 20v
hallo,
Zoek naar informatie om een kabelboom van een A3 1.8 20v automaat aan te passen voor een golf 2 1.6 automaat. Alle info welkom. Hoor het ook graag wie het eventueel voor me zou kunnen voorbereiden / aanpassen. Groeten Laurens |
#2
|
|||
|
|||
Bij een sponsor van dit forum ( autoservice Beco) staat nog een a3 20v automaat voor de sloop.
Misschien heb je nog wat onderdelen nodig. Aanpassen van de draadboom zou ik zo niet weten. |
#3
|
||||
|
||||
wat wil je precies doen dan?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#4
|
|||
|
|||
De kabelboom moet aangepast worden voor de golf 2 zodat de 20v kan lopen op zn eigen ecu.
|
#5
|
||||
|
||||
dan moet je zorgen dat je der zekeringskast enz er allemaal bij krijgt dus ook de interieurkabelboom het beste is zoals hierboven vermeld een a3 opzoeken met de komplete kabelboom erbij dus ook die van de motor het is zaak dat die boom eigenlijk overcompleet is. ik heb wel ervaring met kabelbomen en heb alle schema's
waar woon je?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#6
|
||||
|
||||
Zonder kabelboom gaat prima. Als je de kabelboom maar hebt tot de stekkerplaat in die waterdichte bak links onder de voorruit. Van daaruit kan je hem dan gaan omsolderen.
Complete kabelboom omleggen is natuurlijk ook een optie. Als motor en kabelboom uit dezelfde wagen komen hoef je niet of nauwelijks aan te passen. Als ze niet bij elkaar hoorden ga je een hoop werk tegemoet. Ik hoop dat de A3 niet teveel opties had, anders mag je heel wat metertjes koper in de auto gaan verleggen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#7
|
||||
|
||||
gaat niet zonder kabelboom je moet het signaal van de toerenteller en de bak hebben ook voor het gaspedaal werkt mischien met een potmeter handigste is gewoon als je alles erbij heb als er extra opties in de boom zitten haal ik ze er gewoon uit
ik heb er ruime ervaring mee
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#8
|
||||
|
||||
Tot aan die waterdichte stekkerplaat liggen zo goed als alle signalen die de motor nodig heeft. Inclusief gaspedaal, snelheid enzovoort.
Een complete kabelboom werkt natuurlijk fijner. Als je alleen de kabelboom hebt tot aan die connectorplaat, zorg je gewoon dat je daar de benodigde plusjes en overige signalen naar toe legt. Ben zelf ook niet geheel onervaren met motorkabelbomen aanpassen, zeg maar.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
idd vind dit ook het beste/netste gewoon alleen het motor gedeelte gebruiken de rest orgineel houden maar ieder doet het op zijn eigen manier
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold |
#10
|
|||
|
|||
Ik heb een 1.8 20v automaat gekocht met alles uit het motorruim op de abspomp, hoofdremcilinder en ruitenwisserreservoir na. Motor heeft een gasklep met gaskabel.
abelboom heb ik tot aan de zekeringskast maar de stekkers van de zekeringskast zitten er niet aan. Auto had namelijk brandschade gehad... Ik woon in bolsward, In de buurt van Sneek... |
#11
|
|||
|
|||
iemand suggesties ?
|
#12
|
||||
|
||||
als je ook geen stekkers heb wordt het helemaal moeilijk bij vag gaan de schema's met stekkers bijv t12a of t5b, hierin staan dan de draden met kleur beschreven, ik heb wel alle schema's maar is wel veel zoekwerk het makelijkste is een goede boom met zekeringskast van een a3 met zo'n motor kun je ook mooi wat opties van die auto inbouwen zoals klok met grote fis (groot scherm in de middenvan de klok) evt de airco of clima bose soundsystem verwarmde spiegel, cv enz. wil ik mischien ook nog doen bij de 2
je kunt gemakkelijker de stekkers in de auto veranderen naar golf 2 stekkers dan de draden in de zekeringskast van de motor aan te sluiten geloof me ik het vaker gedaan mijn laatse project was climatronic inbouwen in mijn golf 3 variant bij de ombouw direct ook maar ff de electrische ramen en orgineel alarm meegenomen daarvoor een leder en electrisch interieur van een golf 4 met can/bus in mijn 3 ingebouwd met geheugenstanden en verwarming (moet alleen de electrische spiegels nog aansluiten) op de stoelen, (volgend project )
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#13
|
||||
|
||||
Sinds wanneer heeft de Golf Mk4 canbus dan?
(Sorry voor de offtopic) |
#14
|
||||
|
||||
de laatste bouwjaren hebben can/bus low en can bus high
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Als je nog op zoek moet naar een auto-kabelboom die matched bij de motor kan je beter gewoon de motor aan de Golf 2 zekeringkast aansluiten. Als je met de kabelboom al ietjes afwijkt qua bouwjaar of uitvoering gaat daar veel werk in zitten om dat alsnog kloppend te krijgen. Ben zelf momenteel bezig om een ASZ tdi 130pk 2003 motor werkend te krijgen op een kabelboom van een iets oudere 90pk tdi, en daar gaat al aardig wat werk in zitten. Hoe heb je overigens de slotmodules en raam-motoren met computer in een Golf 3 ingebouwd?
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#16
|
|||
|
|||
ik wil gewoon mijn originele km teller houden. De bedoeling is om de kabelboom aan te passen naar zekeringskast van een golf 2 omdat ik niet van plan ben de rest van het interieur te updaten. Ziet iemand het hier zitten om tegen betaling mij te helpen met de kabelboom om die om te stekkeren naar golf 2 zekeringskast ?
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Ja maar een Atmo 20v heeft geen can-bus en is ook niet van de laatste bouwjaren |
#18
|
||||
|
||||
ik geef ook alleen aan wat mijn laatste projecten waren en mijn ervaringen.
deze optie's had de a3 ook zonder can bus en de golf 4 ook. De klok moet je denk ik ook wel veranderen in die van een golf 4 of audi a3 want die wordt aangestuurd via het motormanagmentsysteem en die van een golf 2 met een tellerkabel in de bak dus dit gaat niet lukken.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
de sloten en ramen zijn gewoon orgineel van een golf 3 mijn auto had al cv en ik heb daar electrische ramen aan toegevoegden alarm was een complete kabelboom voor interieur, de electrische ramen kun je gewoon aansluiten op de relaisplaat van de boordcomputer deze vind em dan vanzelf, van de climatronic moest ik wel kabels toevoegen in de computer zodat deze zichtbaar werd, gelukkig heb ik elsawin en kan ik alle kabels zo opzoeken
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#20
|
|||
|
|||
in de warre je hebt een pm.
|