![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heeft er iemand misschien een goed idee om een G60 schakeltoren in een 16v caros te monteren?
Een plaat maken, nieuwe gaten boren? Het is wat vragen naar de bekende weg maar wellicht heeft er iemand een briljant idee welke ik over het hoofd zie. Of misschien is er een ander type behuizing voor dezelfde kabelschakeling welke wel past? ![]() Mvg Martinus
|
|||
|
|||
![]() Ik denk dat iedereen gewoon nieuwe gaten boort, boutje-moertje en klaar is tinus!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() denk het ook. ik probeer denk toch de klemmen-met ringen methode
maak ik over 3 weken wel een soort klem mal van rvs Heb al een proefmodel gemaakt van de oude schakeltoren en het werkt, deze is alleen te dun. Heb kleine uitsparinkjes gemaakt in de schakeltoren waar de bouten langs moeten. De toren weer op nieuw gespoten. Hangt nu al weer te drogen. 16v toren VS G60 toren ![]() 16v toren na wat slijpen en doen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Verhoog je de schakeltoren, dat lijkt mij fijner. Dan laat je de kabel door je middenconsole lopen. Heb je de pookknop mooi dicht bij de rechterhand zitten!
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb mijn toren gemonteerd middels de originele gaten. Toren kwam uit een Ibiza, maar zal hetzelfde zijn als die van de G60.
Ringetje eronder, boutje erin, muurvast. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan moet je hem op de tunnel zetten, komt hij wel erg hoog, nee dat is geen optie. De schakeltoren zelf kan gewoon maximaal omhoog. Het "bakje" is precies zo hoog als van een gewone golf (8v, 16v). De pennetjes en het gaatje waarmee de middenconsole vast zit zitten ook op dezelfde plek. Het enige is dat de bevestigingsgaten dus niet overeen komen en de pook stang is een aantal centimeter korter. Dit kan ik oplossen door een adaptertje te laten maken of door er een stukje tussen te zetten. Ik weet alleen niet of de kabeschakelingpook in zn versnelling onder dezelfde hoek staat als een stangschakelpook.
|
||||
|
||||
![]() Ben ik even aan het googlen, kom ik eenzelfde ombouw tegen.
Mijn vriendin dr beoordeeling: "Een 9 voor de afwerking (het kan natuurlijk altijd beter! )" ![]() ![]() http://www.tdiclub.nl/fpost586494.html
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Heb er zelf nog niet zo inhoudelijk naar gekeken maar moet zeggen dat met die adapter het best zou werken. Vraag me wel af of niemand anders dit al eens gedaan heeft. Persoonlijk denk ik dat het nog makkelijker moet kunnen.
|
||||
|
||||
![]() ik heb hem bij mijn golf 1 binnen gezet, omdat er bij een 1 natuurlijk niet zoveel plaats is langs onder ook om nog de uitlaat te kunnen laten passeren.
Onder de schakeltoren zie je het zwarte plaatje waarmee ik het gat heb gedicht, daar zou nog een stukje zwarte stof over moeten. En ik vind het net leuk rijden als hij hoger staat ![]() ![]() (op de foto staat hij nog wel niet helemaal vast) |
|
||||
|
||||
![]() Zo kwam ik gister op internet ook een ander mk1 projectje tegen. Zeker een goede oplossing maar in een mk2 waarbij de originele console er terug in moet gaat dat niet passen.
De pookknop hoger zetten, net zo hoog als de originele knop zat is wel zo fijn. Daar ga ik nog wat op bedenken zoals ik al eerder noemde. @ erik, ja vakantie, de meid is nog aan het werk. Het meeste is geregeld, het huis is gekocht dus ook dat is allemaal rond. Dus mooi tijd om wat te knutselen! Ik wilde de golf deze vakantie de garage uit rollen, mis enkel nog een voorste motorsteun en om en of andere reden is die niet te vinden! ![]()
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL Last edited by martinus83 : 06-08-2010 at 08:21. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Heb er ook eentje liggen. Goed bezig overigens! ![]()
|
||||
|
||||
![]() ik bedoel het stalen ding waarme je startmotor blok en bak vast zet.
ik heb een originele oude motorsteun voor. weet nog niet of ik die vast zet of zon duur motorsport ding koop..
|
||||
|
||||
![]() Ik zou hem toch binnen zetten. En waarom zou de originele middenconsole dan niet meer passen? Die past er volgens mij nog prima om heen.
Gewoon in de achterkant van de middenconsole een groot gat maken voor de schakelkabels en je bent er ![]() Maar kan me indenken dat je het netjes wilt hebben. Als je de pook gaat verlengen om de knop weer op dezelfde hoogte te krijgen als voorheen, realiseer je je dan wel dat je de schakelweg dus ook groter zult maken... |
|
||||
|
||||
![]() Mooie pasplaat maken. Beetje gecompliceerd, maar wel heel netjes en makkelijk weer omkeerbaar.
Dus gewoon een plaatje met aan boven- en onderkant tapeindes opgelast dat je aan de ene kant aan de carros vastbout, en waarop je aan de andere kant de schakeltoren kunt vastschroeven. De dikte van het plaatje bepaalt dan natuurlijk hoeveel de pook uiteindelijk lager komt, maar 5mm plaatdikte lijkt me al veel meer dan voldoende.
|
|||
|
|||
![]() bij mij zit ie in een golf 1 eronder heb gewoon de pook iets verlengd
zal morgen ff foto maken groetjes wim |
|
|||
|
|||
![]() Ik moet dus ook in mijn Golf 1 een G60 schakeltoren monteren, maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit moet gaan doen.
Zie dat desnelders hem er gewoon bovenop de bodem heeft gezet, maar of ik dit nou zo netjes vind.. Denk dat ik mij daar aan ga irriteren, heeft iemand nog meer opties en mogelijkheden? |
|
||||
|
||||
![]() Chris, van die tapeinden zou ik verzonken blindklinkmoeren maken. Dat werkt net ff wat fijner als tapeinden in 3mm dikke plaat lassen.
|
|
|||
|
|||
![]() stukje tunnel er in lassen uit een sloper
![]() |
|
||||
|
||||
![]() gewoon deronder, heb ik toen ook gedaan met ombouw naar g60 bak.
2 strips maken en die aan de onderkant van de g60 schakelkast vast lassen, dan op de originele plaats vast zetten. je kunt het ook met 4 grote ringen doen met de originele schroeven. allu hitte schild terug meppen en voilla.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De schakeltoren komt hoog genoeg, hoger kan hij niet. Als je dat wel wil moet hij OP de tunnel komen, dan zet je hem dus in de auto. Maar op de tunnel komt de middenconsole. Dus dat gaat echt niet. Het idee van draadeindjes aan beide kanten zou kunnen maar dan komt je schakeltoren lager te hangen om dat er een "adapter" plaat tussen komt. @ Alberto, stuk tunnel erin lassen? inderdaad, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. Ik denk dat een klemplaat maken de beste optie is. De schakeltoren komt op dezelfde manier in de tunnel te hangen. Van onderaf monteren dus. Dan een uit RVS gesneden klemplaat er tegenaan en vervolgens 4x M8 monteren. Wat ook nog zou kunnen is een plaat aan de schakeltoren lassen waarmee de toren middels de beschikbare gaten vastgebout kan worden. Maar we gaan het bekijken, foto's volgen vanzelf in het project topic ![]()
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL Last edited by martinus83 : 13-08-2010 at 08:17. |