Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-08-2010, 15:22
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default g60 schakeltoren in 16v kas monteren

Heeft er iemand misschien een goed idee om een G60 schakeltoren in een 16v caros te monteren?

Een plaat maken, nieuwe gaten boren?

Het is wat vragen naar de bekende weg maar wellicht heeft er iemand een briljant idee welke ik over het hoofd zie.
Of misschien is er een ander type behuizing voor dezelfde kabelschakeling welke wel past?




Mvg Martinus
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #2  
Old 05-08-2010, 16:25
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik denk dat iedereen gewoon nieuwe gaten boort, boutje-moertje en klaar is tinus!
Reply With Quote
  #3  
Old 05-08-2010, 16:37
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

denk het ook. ik probeer denk toch de klemmen-met ringen methode
maak ik over 3 weken wel een soort klem mal van rvs

Heb al een proefmodel gemaakt van de oude schakeltoren en het werkt, deze is alleen te dun. Heb kleine uitsparinkjes gemaakt in de schakeltoren waar de bouten langs moeten. De toren weer op nieuw gespoten. Hangt nu al weer te drogen.

16v toren VS G60 toren




16v toren na wat slijpen en doen

__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #4  
Old 05-08-2010, 17:19
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Verhoog je de schakeltoren, dat lijkt mij fijner. Dan laat je de kabel door je middenconsole lopen. Heb je de pookknop mooi dicht bij de rechterhand zitten!
Reply With Quote
  #5  
Old 05-08-2010, 17:28
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Ik heb mijn toren gemonteerd middels de originele gaten. Toren kwam uit een Ibiza, maar zal hetzelfde zijn als die van de G60.

Ringetje eronder, boutje erin, muurvast.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 05-08-2010, 20:20
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Verhoog je de schakeltoren, dat lijkt mij fijner. Dan laat je de kabel door je middenconsole lopen. Heb je de pookknop mooi dicht bij de rechterhand zitten!


Dan moet je hem op de tunnel zetten, komt hij wel erg hoog, nee dat is geen optie. De schakeltoren zelf kan gewoon maximaal omhoog. Het "bakje" is precies zo hoog als van een gewone golf (8v, 16v). De pennetjes en het gaatje waarmee de middenconsole vast zit zitten ook op dezelfde plek. Het enige is dat de bevestigingsgaten dus niet overeen komen en de pook stang is een aantal centimeter korter. Dit kan ik oplossen door een adaptertje te laten maken of door er een stukje tussen te zetten. Ik weet alleen niet of de kabeschakelingpook in zn versnelling onder dezelfde hoek staat als een stangschakelpook.
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #7  
Old 05-08-2010, 20:23
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Ben ik even aan het googlen, kom ik eenzelfde ombouw tegen.
Mijn vriendin dr beoordeeling: "Een 9 voor de afwerking (het kan natuurlijk altijd beter! )"

http://www.tdiclub.nl/fpost586494.html
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #8  
Old 05-08-2010, 21:03
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by martinus83
Ben ik even aan het googlen, kom ik eenzelfde ombouw tegen.
Mijn vriendin dr beoordeeling: "Een 9 voor de afwerking (het kan natuurlijk altijd beter! )"

http://www.tdiclub.nl/fpost586494.html
Toch weer aan het beunen Tinus?!

Heb er zelf nog niet zo inhoudelijk naar gekeken maar moet zeggen dat met die adapter het best zou werken.
Vraag me wel af of niemand anders dit al eens gedaan heeft. Persoonlijk denk ik dat het nog makkelijker moet kunnen.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #9  
Old 06-08-2010, 06:34
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

ik heb hem bij mijn golf 1 binnen gezet, omdat er bij een 1 natuurlijk niet zoveel plaats is langs onder ook om nog de uitlaat te kunnen laten passeren.
Onder de schakeltoren zie je het zwarte plaatje waarmee ik het gat heb gedicht, daar zou nog een stukje zwarte stof over moeten.
En ik vind het net leuk rijden als hij hoger staat
(op de foto staat hij nog wel niet helemaal vast)


Reply With Quote
  #10  
Old 06-08-2010, 08:13
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Zo kwam ik gister op internet ook een ander mk1 projectje tegen. Zeker een goede oplossing maar in een mk2 waarbij de originele console er terug in moet gaat dat niet passen.

De pookknop hoger zetten, net zo hoog als de originele knop zat is wel zo fijn. Daar ga ik nog wat op bedenken zoals ik al eerder noemde.

@ erik, ja vakantie, de meid is nog aan het werk. Het meeste is geregeld, het huis is gekocht dus ook dat is allemaal rond. Dus mooi tijd om wat te knutselen! Ik wilde de golf deze vakantie de garage uit rollen, mis enkel nog een voorste motorsteun en om en of andere reden is die niet te vinden!
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL

Last edited by martinus83 : 06-08-2010 at 08:21.
Reply With Quote
  #11  
Old 06-08-2010, 11:14
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by martinus83
mis enkel nog een voorste motorsteun en om en of andere reden is die niet te vinden!
Koop een mooie BBM!
Heb er ook eentje liggen.

Goed bezig overigens!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #12  
Old 06-08-2010, 19:30
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

ik bedoel het stalen ding waarme je startmotor blok en bak vast zet.
ik heb een originele oude motorsteun voor. weet nog niet of ik die vast zet of zon duur motorsport ding koop..
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #13  
Old 08-08-2010, 20:42
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik zou hem toch binnen zetten. En waarom zou de originele middenconsole dan niet meer passen? Die past er volgens mij nog prima om heen.

Gewoon in de achterkant van de middenconsole een groot gat maken voor de schakelkabels en je bent er

Maar kan me indenken dat je het netjes wilt hebben. Als je de pook gaat verlengen om de knop weer op dezelfde hoogte te krijgen als voorheen, realiseer je je dan wel dat je de schakelweg dus ook groter zult maken...
Reply With Quote
  #14  
Old 09-08-2010, 01:00
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Mooie pasplaat maken. Beetje gecompliceerd, maar wel heel netjes en makkelijk weer omkeerbaar.

Dus gewoon een plaatje met aan boven- en onderkant tapeindes opgelast dat je aan de ene kant aan de carros vastbout, en waarop je aan de andere kant de schakeltoren kunt vastschroeven.

De dikte van het plaatje bepaalt dan natuurlijk hoeveel de pook uiteindelijk lager komt, maar 5mm plaatdikte lijkt me al veel meer dan voldoende.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #15  
Old 11-08-2010, 15:31
caddywim caddywim is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 80
Default

bij mij zit ie in een golf 1 eronder heb gewoon de pook iets verlengd
zal morgen ff foto maken

groetjes wim
Reply With Quote
  #16  
Old 11-08-2010, 19:00
JaapL. JaapL. is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 636
Default

Ik moet dus ook in mijn Golf 1 een G60 schakeltoren monteren, maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit moet gaan doen.

Zie dat desnelders hem er gewoon bovenop de bodem heeft gezet, maar of ik dit nou zo netjes vind..

Denk dat ik mij daar aan ga irriteren, heeft iemand nog meer opties en mogelijkheden?
Reply With Quote
  #17  
Old 11-08-2010, 20:43
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Chris, van die tapeinden zou ik verzonken blindklinkmoeren maken. Dat werkt net ff wat fijner als tapeinden in 3mm dikke plaat lassen.
Reply With Quote
  #18  
Old 11-08-2010, 21:33
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

stukje tunnel er in lassen uit een sloper
Reply With Quote
  #19  
Old 12-08-2010, 00:31
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is online now
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

gewoon deronder, heb ik toen ook gedaan met ombouw naar g60 bak.
2 strips maken en die aan de onderkant van de g60 schakelkast vast lassen, dan op de originele plaats vast zetten.
je kunt het ook met 4 grote ringen doen met de originele schroeven.
allu hitte schild terug meppen en voilla.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
Reply With Quote
  #20  
Old 13-08-2010, 08:11
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ik zou hem toch binnen zetten. En waarom zou de originele middenconsole dan niet meer passen? Die past er volgens mij nog prima om heen.

Gewoon in de achterkant van de middenconsole een groot gat maken voor de schakelkabels en je bent er

Maar kan me indenken dat je het netjes wilt hebben. Als je de pook gaat verlengen om de knop weer op dezelfde hoogte te krijgen als voorheen, realiseer je je dan wel dat je de schakelweg dus ook groter zult maken...


De schakeltoren komt hoog genoeg, hoger kan hij niet. Als je dat wel wil moet hij OP de tunnel komen, dan zet je hem dus in de auto. Maar op de tunnel komt de middenconsole. Dus dat gaat echt niet.

Het idee van draadeindjes aan beide kanten zou kunnen maar dan komt je schakeltoren lager te hangen om dat er een "adapter" plaat tussen komt.

@ Alberto, stuk tunnel erin lassen? inderdaad, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.

Ik denk dat een klemplaat maken de beste optie is. De schakeltoren komt op dezelfde manier in de tunnel te hangen. Van onderaf monteren dus. Dan een uit RVS gesneden klemplaat er tegenaan en vervolgens 4x M8 monteren.
Wat ook nog zou kunnen is een plaat aan de schakeltoren lassen waarmee de toren middels de beschikbare gaten vastgebout kan worden.

Maar we gaan het bekijken, foto's volgen vanzelf in het project topic
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL

Last edited by martinus83 : 13-08-2010 at 08:17.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum