Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 15-07-2011, 11:10
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ik zeg erheen met dat ding ! Goeie duidelijke afspraken maken en eerst diagnose laten stellen, dan offerte en dan pas repareren
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #42  
Old 16-07-2011, 10:00
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

Idd het is in de buurt! ik zal is een afspraak gaan maken met ze. kijken wat zei zeggen over de Corrado!
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #43  
Old 17-07-2011, 17:50
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

Ben zaterdag even een ander expansievat wezen halen + de blauwe dop. deze gemonteerd en toen maar de auto aangezet zonder dop. even laten warm worden tot 90 graden daarna dop erop gedaan stukje wezen rijden en niks aan het handje.
daarna gewoon een stuk over de a12 gereden en weer terug en corry hield alles binnen!

nu maar hopen dat het goed blijft gaan! ik rijd er nu teminste weer in na 2 maanden
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #44  
Old 17-07-2011, 18:22
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Blij dat je weer kunt rijden, maar er is er nu werkelijk een kapitaal aan die auto verspijkerd terwijl je er nu met een dop en tank bent ?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #45  
Old 17-07-2011, 20:12
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

ja idd! ik jeug niet te vroeg nog!

maar idd best wel een kapitaal kwijt geweest.
nieuwe onderdelen zijn:

Thermostaat
koppakking 2x
kopbouten
waterpomp
kleine waterpomp
nieuwe cilinderkop
slangen
radiateur
temperatuursensor
100000 liter aan koelvloeistof
expansievat met dop


daarnaast gelijk:

nieuwe kettingspanner
nieuw spruitstuk
olie
oliefilter
bougies
bougiekabels.
Bobine

als je beetje rekent is het aardig wat maarja nu wel weer een super wagen
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2

Last edited by RRGOLF2 : 18-07-2011 at 11:55.
Reply With Quote
  #46  
Old 17-07-2011, 20:14
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

En je blok is weer redelijk fris
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #47  
Old 17-07-2011, 21:25
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Die kan dus wel weer mee tot in de eeuwigheid
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #48  
Old 18-07-2011, 11:56
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

precies nu is hij weer helemaal top en klaar voor vele kilometers!! tenslotte de corrado heeft een km stand van 120238 !
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #49  
Old 18-07-2011, 12:30
gurby gurby is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 184
Default

Dan wordt t wel eens tijd voor een voorsteltopic met foto's!
Reply With Quote
  #50  
Old 16-03-2015, 19:13
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

het is weer even een tijdje geleden maar zaterdagavond na een stukje rijden was het weer zover. de kvs slang klapte in de auto zelf.

de corrado werd weer heet 110graden en toen klapte hij. de ventilator was niet aangeslagen.

ik laat deze keer alle 3 de sensoren op het koelhuis vervangen en er zit nog een sensor op onderin op de radiateur. (dat is toch degene die de trappen van de vin bepaald?) en hoe kan ik dit meten? de stekker is 3 polig. als ik de eerste met de laatste verbind gaat hij rustig draaien. maar dit heeft hij nooit gedaan tijdens het rijden dan gebruikt hij alleen de laatste stand ( Vol gas ) !

de Corrado gebruikt maar 1 trap hiervan en dat is degene die aanslaat bij 110 graden. dit is veel te laat.

is het niet zo dat bij een Corrado VR6 de vin altijd draait vanaf een bepaalde graden? (trap1) en dat hij als hij stationair loopt en warmer wordt trap 2 gebruikt?

ik hoor graag van jullie!

Melvin.
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #51  
Old 16-03-2015, 19:37
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Er bestaan verschillende thermoschakelaars... ook met 84/94 graden als schakelpunten
Reply With Quote
  #52  
Old 16-03-2015, 20:16
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

ik heb er al 1 inzitten van 84 graden. maar dan nog slaat hij pas aan bij 110 ?

dat betekent dan toch dat hij de eerste trap van de vin overslaat? degene die aanslaat bij 84? en de tweede trap is 110 graden. ?
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #53  
Old 16-03-2015, 20:45
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

als het een tweetrapsschakelaar is, heeft hij 3 polen.. dan zou je proberen, met de bekabeling te toveren

maar, een andere vraag... koken betekent, dat er niet voldoende druk opgebouwd kan worden, zodat het niet kookt. Waarom is dat zo? Is jouw reservoirdop nog goed, bijvoorbeeld?
Reply With Quote
  #54  
Old 16-03-2015, 23:06
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Quote:
Originally Posted by RRGOLF2
Ben zaterdag even een ander expansievat wezen halen + de blauwe dop. deze gemonteerd en toen maar de auto aangezet zonder dop. even laten warm worden tot 90 graden daarna dop erop gedaan stukje wezen rijden en niks aan het handje.
daarna gewoon een stuk over de a12 gereden en weer terug en corry hield alles binnen!

nu maar hopen dat het goed blijft gaan! ik rijd er nu teminste weer in na 2 maanden


Z'n dop is ongeveer 4 jaar oud
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #55  
Old 17-03-2015, 07:44
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

Klopt er zit een 3 polige stekker onderin bij de radiateur.
Als ik deze met elkaar verbind gaat de koelvin rustig draaien.
Maar de koelvin draait niet als ik de stekker terug plaats en de auto aan heb.
De koelvin gaat draaien bij 110 graden en draait dan super snel. Het is net of hij die rustige stand niet pakt. Wat is er dan kapot?

Temperatuur sensor of de senor die op de radiateur zit?
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #56  
Old 17-03-2015, 09:15
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

De thermoschakelaar zou kapot kunnen zijn. OF de bekabeling..

Je kunt de schakelaar testen door hem te verwarmen en te meten, tussen welke polen dan contact wordt gemaakt.

kijk bovendien eens hier:

http://docs.engineeringtoolbox.com/...mperature-2.png

Zodat jouw systeem bij 110 *C niet kookt, moet jouw reservoirdop pakweg 0.5 bar overdruk kunnen hebben. Als het rubberen ringetje lekt... werkt het niet
Reply With Quote
  #57  
Old 17-03-2015, 21:47
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

Ik zal het eerst maar eens allemaal gaan meten. En die thermoschakelaar, kan je die gewoon bij een auto onderdelen handel halen of bij een vw dealer?
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #58  
Old 17-03-2015, 22:14
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

https://www.winparts.nl/koelsysteem...l#specificaties

https://www.winparts.nl/koelsysteem...l#specificaties

Normaalgesproken krijg je zo iets bij autoonderdelenhandel.

De schakelpunten staan meestal er op gegraveerd
Reply With Quote
  #59  
Old 17-03-2015, 22:33
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
De thermoschakelaar zou kapot kunnen zijn. OF de bekabeling..

Je kunt de schakelaar testen door hem te verwarmen en te meten, tussen welke polen dan contact wordt gemaakt.

kijk bovendien eens hier:

http://docs.engineeringtoolbox.com/...mperature-2.png

Zodat jouw systeem bij 110 *C niet kookt, moet jouw reservoirdop pakweg 0.5 bar overdruk kunnen hebben. Als het rubberen ringetje lekt... werkt het niet


Bedrading lijkt mij niet kapot, als ie m doorverbind op de stekker vd schakelaar.
Ik zet m'n geld op de thermoschakelaar.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #60  
Old 17-03-2015, 22:43
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

nu ik het opnieuw lees, heb je best een punt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum