Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #521  
Old 12-11-2012, 22:04
berg1000's Avatar
berg1000 berg1000 is offline
Triple Action Donor Mk1 Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 174
Default

Ziet er weer goed uit allemaal Branko.
Het wordt weer een keer tijd voor visite zie ik wel

Kom binnenkort wel weer even langs. Deze week komt de nieuwe VW.

En ik heb nog wat voor je liggen. Dit is voor een later stadium van je project.
__________________
Groeten Patrick



Golf swallowtail 1.1 '75
Golf swallowtail 1.6 aut '75
Golf Cabrio 1.8i aut '81
BMW E60 touring 525 '06
Transporter 2.0 '13
Transporter 2.5 '07 for sale
Reply With Quote
  #522  
Old 12-11-2012, 22:04
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Goed bezig Branko!
Echt vakwerk weer
Reply With Quote
  #523  
Old 12-11-2012, 22:58
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,810
Default

Thanx allemaal voor de complimenten.

@M1974, heb het zelf ook al wel bedacht maar ben er nog niet uit hoe ik die demper er uit kan krijgen
Zou het kunnen dat ik deze ringen tegen elkaar in moet draaien om hem te demonteren?
Er zitten namelijk geen bouten in die je los kan draaien.
En zou ook niet weten hoe ik dit zo vast moet houden als ik het moet demonteren.



@Patrick, moet ook nog steeds een keer bij jou op visite maar je ziet het wel weer druk druk druk
Maar je bent welkom ik zie je wel verschijnen.

@polopower, de plaat is 1.5mm dik wat hem toch een heel stuk stijver maakt.
De bodem moet zo glad mogelijk zijn.
Daarbij er komt straks een dikke mat in die ook resonantie tegen gaat en wat dacht je van antidreunplaat

@Style, doe jij ook nog even een keer een topic aanmaken van je project?
Er zijn toch flink wat aanpassingen aan je auto gedaan
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #524  
Old 13-11-2012, 00:02
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

superwerk!
Reply With Quote
  #525  
Old 13-11-2012, 06:51
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Wat krijg je niet los van de luchtbalg? Het kan zijn dat de sleeve en flens gelijmt zitten om zeker luchtdicht te zijn... De bovenkant van je luchtbalg word afgedicht met o-ringen. Deze zitten zo strak om je zuigerstang dat er heel wat overredingskracht nodig is om dit los te krijgen. Tip: goed smeren en proberen de bovenste flens te ondersteunen en de stang naar beneden te duwen...
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #526  
Old 13-11-2012, 13:55
M1974 M1974 is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 548
Default

Ik kan van hier niet zien hoe die veerpoot van jou in elkaar is gezet. Ook is niet bij alle shokbrekers het "huis" van de schokbreker te scheiden. Soms is het huis ook gelijk de schokbreker. In dat geval zal het niet meevallen eraan te lassen zonder de schokbreker (te) warm te maken.

Van welk merk en leverancier is die airride set nu of heb ik daar overheen gelezen? Is het wel voor de golf 1 of ben je van een ander model uitgegaan?

Ik blijf dit een leuk project vinden. Veel creatieve oplossingen.
Reply With Quote
  #527  
Old 13-11-2012, 18:25
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Vette updates! Is het niet mogelijk om bovenste bevestiging van de veerpoot aan de auto een stukje omhoog te brengen? Mocht je dan ooit een demper kapot rijden, dan kun je er zo een nieuwe onder zetten zonder aan te passen
Reply With Quote
  #528  
Old 13-11-2012, 18:52
GOLFMEISTER's Avatar
GOLFMEISTER GOLFMEISTER is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 391
Default

Super gaaf echt niet normaal mooi werk kerel
Reply With Quote
  #529  
Old 13-11-2012, 19:04
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

jij ben weer goed bezig geweest!! kijk alleen wel uit met je schokbreker!! ik ken iemand die haalde het lipje wat orgineel aan aan de schokker zit er af, om lager te kunnen, [was wel mk4 poot] resultaat die auto leeft niet meer, schokker door de fussee geschoten op de aandrijfas,blokkerend wiel en de rest raad je al. kom binne kort wel ff buurten gr stefan
Reply With Quote
  #530  
Old 13-11-2012, 22:19
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,810
Default

Wat ik me dus afvraag is hoe ik de sleeve van de poot af kan krijgen.
Moet ik aan de onderkant van de sleeve hem losschroeven van de poot?
Het bovenste gedeelte is wel te verwijderen die schuif je zo over de cilindrische pen heen.
Maar het onderste gedeelte zit dus vast aan het oranje gedeelte.


De poten zijn van het merk HPS.
En Pewi ik ga wel voor veiligheid hoor dat verhaal van jou klinkt nogal logisch
De poten zijn origineel voor een golf 1 bestemt.
Maar omdat het fusee niet origineel is krijg ik iets verschil in hoogte.
Moet nog even goed nadenken wat de mogelijkheden zijn.
Wil ook niet alles gaan verkloten het spul is allemaal al duur zat.



EDIT: ik heb hem al los was gewoon een klap met de kunststof hamer aan de onderkant van de kraag geven.
Zat een klein beetje vast gekit, ik heb hem dus los gekregen.
De demper is helaas niet los van de poot te maken.
Dus aan de poot lassen gaat niet lukken.
Maar heb inmiddels een oplossing bedacht, ik ga de carrosserie weer aanpassen
De plek waar de toplagers in zitten gaat ongeveer 5 cm omhoog.
Dus dat word weer een flinke ingreep
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info

Last edited by bprijs : 13-11-2012 at 23:09.
Reply With Quote
  #531  
Old 17-11-2012, 18:20
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by bprijs

@Style, doe jij ook nog even een keer een topic aanmaken van je project?
Er zijn toch flink wat aanpassingen aan je auto gedaan


Hadden we al gedaan
Reply With Quote
  #532  
Old 18-11-2012, 01:18
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,356
Default

pfff, wat een werk!

maar het ziet er allemaal super uit!

keep going!

gr Mike
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #533  
Old 18-11-2012, 14:21
alco1's Avatar
alco1 alco1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 37
Default

ziet er goed uit ,ga zo door ,ik blijf dit wel volgen ,ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
__________________
--------------------------------------------
-Dagelijks gebruik-touareg V6 3.2 2003
-Dagelijks gebruik-golf 1 cabrio karmann 1.8 1988
-Project-golf 1 VR6 2.8 1983

-Visit alco1's homepage:
Reply With Quote
  #534  
Old 18-11-2012, 15:48
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,810
Default

Thanx allemaal morgenavond nog even een leuke update.
Heb al wat foto's maar wacht nog even tot ik alles klaar heb.
Morgen kan ik nog de hele dag werken aan de auto want heb nog lekker een extra dagje vrij
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #535  
Old 18-11-2012, 20:22
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by bprijs
Thanx allemaal morgenavond nog even een leuke update.
Heb al wat foto's maar wacht nog even tot ik alles klaar heb.
Morgen kan ik nog de hele dag werken aan de auto want heb nog lekker een extra dagje vrij

Spannend!
Reply With Quote
  #536  
Old 19-11-2012, 00:40
alco1's Avatar
alco1 alco1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 37
Default

ik ben erg benieuwd naar de foto's :-)
__________________
--------------------------------------------
-Dagelijks gebruik-touareg V6 3.2 2003
-Dagelijks gebruik-golf 1 cabrio karmann 1.8 1988
-Project-golf 1 VR6 2.8 1983

-Visit alco1's homepage:
Reply With Quote
  #537  
Old 19-11-2012, 21:21
bprijs's Avatar
bprijs bprijs is offline
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,810
Default

Bij deze de update

Ik wou dat er een programma was die alle foto's onder elkaar kan zetten en dan als 1 foto op het forum kon zetten.
Wat een werk iedere keer die foto's posten, heb er nu ook weer meer dan 30

Man man man, wat een ontzettend rotte boot is het toch



Deze moet er af dus alle puntlassen uitgeboord.



En dan ziet dat er zo uit, toch nog wel roestaanslag tussen het plaatwerk.



Ook de bevestingsbeugels voor de uitleesstekker en koelwatertank er af gehaald.
Deze krijgen later een iets andere plek maar wel weer op de zelfde poot.



Een strip metaal er om heen gevouwen, hij zit er scheef om heen omdat je dan de juiste hoek hebt als je hem straks door slijpt en een nieuw stuk er weer tussen zet.



Doorgeslepen



En dan opvullen met een strip die 5 cm breed is.











Het eindresultaat



Voorpootbevestiging 2.0



Moest de kooi ook weer gedeeltelijk opnieuw lassen naar de voorpoot.



Nieuw afdekplaatje gemaakt



Het binnescherm moest ook een nieuwe plaat ingemaakt worden.
Omdat ie hier ook flink gaar was maar dat hebben jullie vast al wel gezien op andere foto's







Moest wel weer helemaal een nieuwe bevestigingsrand voor het buitenscherm aan het binnenscherm lassen.





Spatbord even gepast en hij past perfect:








Totaalplaatjes, heb bijna de helft van de auto met nieuw plaatwerk vernieuwd wat de nodige lasnaden met zich mee brengt.
Maar goed die worden straks zo veel mogelijk vertint wat het geheel weer strak moet maken.







Andere kant van de raamstijl, nu kun je pas zien hoeveel roest er nog binnenin de raamstijl zit.



Blank gemaakt en een nieuw stukje ingezet.



De andere poot ook al verwijderd:



Nieuw stukje plaatwerk die er straks nog ingelast moet worden.





Dat waren ze voor nu, moet nu de andere kant ook zo maken als hoe ik de linker kant heb gemaakt.
Dit alles kost me wel weer een paar dagen dus waarschijnlijk aankomende zondag nog wel een nieuwe update.
__________________
Tweede swallowtail van 74 in de resto
Mijn 74er slapend project
Oud 75er swallowtail project


Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je.
Pm me voor meer info
Reply With Quote
  #538  
Old 19-11-2012, 21:24
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #539  
Old 19-11-2012, 21:38
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

** heeft er geen woorden voor**

1-tje dan.... Topwerk
Reply With Quote
  #540  
Old 19-11-2012, 21:39
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Jij heb je niet verveeld zo te zien
Ziet er weer gelikt uit petje af
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum