![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heeft iemand een idee hoe Forte motorflush samen gaat met een glader?
In het voorjaar wil ik even onderhoud plegen aan de g60 en eventueel een motorflush. Maar ik kan nergens iets vinden of het nadelige gevolgen heeft voor een glader aangezien deze gevoed wordt met dezelfde olie ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ruud al eens een PB gestuurd Nigel?
Denk dat hij je wel meer info kan geven...
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
|||
|
|||
![]() Waarom zou je zomaar een motorflush doen ??
Zou dit alleen doen als de motor erg intern vervuild en aangekoekt is.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik denk dat het niet echt kwaad kan om de motor een keer te flushen toch? Er zal vast wel wat vervuiling ergens tussen zitten ![]()
|
|||
|
|||
![]() De smering wordt toch even wat minder, de rede waarom hij met zo'n flush meestal alleen stationair mag lopen.
Je olie is naderhand ook zo dun als water. Vervuiling valt meestal reuze mee als deze gewoon jaarlijks nieuwe olie krijgt.
|
|||
|
|||
![]() Motorflush moet je alleen doen als je klachten hebt , bijvoorbeeld olieverbruik of slutch in het kleppendeksel door teveel korte afstanden.
Ik werk heel veel en dagelijks met Forte. Flushen mag je zoiezo niet mee gaan rijden ! Motorflush (witte dop) erin toevoegen bij de oude olie. Laten draaien stationair voor min 45min. Met tussenpozen even het toerental te verhogen tot max 2500 bij een warme motor. Na 45min/60 motor uit en gelijk de motorolie aftappen. Ook moet je je motoroliefilter vervangen ! Daarna kan je de nieuwe olie erin doen. Het beste is om Forte Top en Treatment eraan toe te voegen (blauwe dop). Die als eerste erin en daarna je motorolie anders is dalijk je oliepeil te hoog. ![]() Succes. Gr , Do
|
||||
|
||||
![]() dan kun je ook diesel aan de oude olie toevoegen, maakt ook mooi schoon. Zou het alleen niet bij een G lader doen...
|
||||
|
||||
![]() Ik heb eigenlijk niks van klachten. Het motortje loopt prima en ik heb ook geen last van slush of zo. Misschien maar even laten dan
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zou het zo laten als het verder allemaal netjes is, heb wel Es' horen zeggen dat als je het doet onder de motto "baad het niet, dan schaad het niet" en gewoon proberen. Soms wordt de motor er alleen maar slechter van, omdat je vuil misschien onder je kleppen/ klepzittingen verwijderd, je tikkende kleppen of juist olieverbruik krijgt enz.? |
|
|||
|
|||
![]() Je kan wel eens Forte toevoeging in je tank erbij doen dat heet Gastreatment (rode dop).
Dat zorgt voor reiniging van de kleppen (aanslag) en uitlaatkanalen. Forte Fuel injcectioncleaner (oranje dop) is weer zoals het al zegt voor het injectie systeem zoals injectoren. Zulke dingen kunnen nooit kwaad om af en toe erin te doen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat doe ik af en toe wel eens in de tank. Maar ik tank over het algemeen altijd v-power en daar zitten sowieso additieven in ![]()
|
||||
|
||||
![]() wat do zegt.ik werk ook veel met forte,dacht vorig jaar eens ook goed bezig te zijn door bij een g60 even lekker te spoelen zonder dat er klachten waren, daarna wel tikkende drijfstanglagers.nou zullen die al niet al te best geweest zijn,maar leg dat even uit aan een klant die z'n wagen zonder tik brengt.....
|
||||
|
||||
![]() Ik vertrouwde dat spul ook niet icm een glader... Vandaar mijn vraag hier op het forum
![]() Bedankt voor de reacties, nu weet ik zeker dat ik hem niet ga flushen.
|
|||
|
|||
![]() Dat zal dan puur toeval wezen.
Bij G60 is het namelijk een kwaal dat de drijfstanglagers kapot gaan. Dat heeft niks met Forte motorflush te maken of je het nou wel of niet gebruikt. Maar zoals ik al aangaf als er geen klachten zijn is het ook niet nodig.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klopt,maar als ik het erin gooi en daarna tikt de motor heb ik een probleem.wat ik niet gehad zou hebben als ik er niks aan had gedaan,dat wilde ik aangeven. heb trouwens wel vaker gehad dat na het spoelen schade tevoorschijn kwam.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt, dan spoel je het vuil weg wat de motor net rustig houd. Zelfde als automaat olie verversen, vaak erna klachten ![]()
|
||||
|
||||
![]() Gaat goed in een g60. Heb het zelf ook toegevoegd zonder dat ik klachten had.
|
|
||||
|
||||
![]() Nigel die forte heb ik ook op het werk die met die rode dop (gastreatment) dus als je die voordelig wilt hebben hoor ik het wel
|
|||
|
|||
![]() Ik kan, ookal heb ik geen G-blok, absoluut aanraden te flushen. Zeker als je voorlopig nog even met je oudje door wilt rijden! Mijn Polo GT '83 gt (GK) met net een ton op de teller laatst ook geflushed, en daarna ook meteen Oil Fortifier van Forté bij de nieuwe olie ingedaan, en dit kan je echt merken! Motor maakt minder geluid, en loopt veel rustiger. Vooral stationair kan je het merken!
Mvg Robert |