![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Even een misschien niet zo'n gebruikelijke vraag.
Ik heb een multiriempoelie van een Golf 4 (Beetle) waarin een demping zit. Deze zit er volgens mij om torsietrilling tegen te gaan. Is het mogelijk (en dan natuurlijk "hoe") om deze demping uit de multiriempoelie te halen, zodat ik dus een lichtere multiriempoelie over houdt. het gaat om de: 06A 105 243 E ![]()
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Waarom? Om een kleiner traagheidsmoment te halen en daarmee een motor die sneller accellereert? Ik zou er niet aan beginnen, marginale winst, je gaat er helemaal niets van merken.
Ik zou dan eerder de hele boel ombouwen naar ouderwetse snaarpoelies.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Snaarpoelies zitten er nu op, alleen de snaren roteren (binnenste buiten) en knappen door het gedraaide toerental
![]() vandaar dat ik een ombouw aan het doen ben naar multiriem, deze kunnen niet roteren natuurlijk en zijn ook stabieler (klapperen niet). omdat alles aangepast is vind ik het nu zonde om er zo'n "zware" multiriempoelie op te zetten met demping (de enige die past) in verhouding met de oude v-snaar poelie
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() hmmm interessant !!!!
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Voor wat voor motor is het ?? Neem aan geen golf 4 blok ??
Meestal zit er zo'n zware poelie met een rede op, maar als jouw motor dit standaard niet heeft kan het niet kwaad.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Kan voor mijn blok geen kwaad. (1.3 golf 2)
Er zit standaard een V-snaar poelie op en vervang ik nu door deze muliriem, dus standaard ook geen torsiedemping enig idee hoe die eruit te halen is, die demping ?? of gewoon met een drijver eruit slaan ofzo?
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#8
|
||||
|
||||
![]() dat geloof ik eigenlijk niet eerlijk gezegd,
heb de poulie in mijn hand en zit met een rubber erin geperst, morgen de hamer erop :-)
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#9
|
||||
|
||||
![]() en toen waren er 2....
![]() ![]()
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#10
|
||||
|
||||
![]() De rubber ring er aan de achterkant uitgesneden....zo goed en zo kwaad als dat ging.
Nogal hard rubber , dus ook deels verhit om hem te doen smelten. Daarna aan de voorzijde met een drijver en hamer het gewicht eruit geslagen. scheelt dag en nacht.
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Zie er totaal het nut niet van in, of doe je dat ook met je 2 massa vliegwiel
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Betreft geen golf 4 maar een 1.3 golf 2 heeft zonder 2 massa ![]()
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Haha ja weet het Spierings, but joe snapt wel what ai bedoel..
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() zit er al op inmiddels en draait als een zonnetje met multiriem ipv v-snaar
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |