![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Dit blok kun je uit elkaar gaan halen, hier is iets grondig mis!
Wat is er de laatste tijd aan de motor gedaan? Is dit zomaar ineens ontstaan?
__________________
|
#22
|
|||
|
|||
![]() Heb zojuist inlaat en kleppendeksel verwijderd.
Alles ziet er goed uit, ik kan niks ontdekken. Wel viel me op dat 2 '' kamers '' ( ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen ) niet zo vol met olie staan als de rest. Een toevallig passant zei direct dat de lagerschalen eruit liggen. Zou dat kunnen ? Volgens hem klapten klepstoters nimmer zo hard, al zouden ze kapot zijn. Hmm..... beetje bij beetje komen we er wel! |
#23
|
|||
|
|||
![]() Ik heb hem afgelopen week op de kop getikt, om als hobby auto erbij te nemen. Helaas ben ik er in mijn enthousiasme tijdens de koop blindelings ingestapt en heb hem gekocht en met een ambulance naar huis gereden. Stom stom stom! Maar goed, hij staat er nu en ik wil hem goed hebben.
Desnoods een ander blok erin. Casco en interieur zijn 100 % |
#24
|
||||
|
||||
![]() Naar mijn idee zullen lagerschalen nooit kunnen tikken.
Ik heb het gevoel dat of je oliepomp niet genoeg opbrengst meer heeft waardoor er geen olie meer naar je cilinderkop gepompt wordt. Dus je klepstoters ook geen olie hebben en dus gaan tikken. Hoe is het gekomen, of heb je de auto zo gekocht? Mischien is het tikken al jaren, maar dat de vorige eigenaar geen zin had om het te laten maken. En ze nu dus zo erg versleten zijn dat ze zo hard tikken. Nogmaals blijft altijd een beetje gokken vanaf de andere kant. Maar je zegt dat je je kleppendeksel eraf hebt. Dus nu kun je beide nokkenassen zien zitten. Is de nok van de nokkenas ingesleten/versleten? Hoe zien de koppen van de klepstoters eruit?
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#25
|
|||
|
|||
![]() Alles ziet er naar mijn idee netjes uit. Er staat olie in, en ze zijn absoluut niet ingesleten of zo. Olielampje brand ook niet ( vorige vraag ).
|
#26
|
||||
|
||||
![]() tsja....
Toch de klepstoters vervangen incl distributieriem, de riem goed op tijd zetten. Verse olie en nieuwe oliefilter erop. Dan kijken of het probleem blijft. Desnoods van te voren je olieduk (laten)meten...
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#27
|
|||
|
|||
![]() Ja daar zat ik ook aan te denken. Kan het niet zijn dat er een klep niet gesmeerd word ? Ik zag nl. droge stukken in de cilinderkop, in de uitloop waar de nokken inkomen, Ik heb daar wat olie bijgedaan, alles weer dicht gezet en toen gestart. Het getik, was enkele seconden weg en kwam toen weer terug. Ik heb het niet weer losgehaald. Ik rijd deze week ff langs de garage ( Dingerink Zwolle ) en hoop dat deze weet wat mijn probleem is.
|
#28
|
||||
|
||||
![]() Zou er niet teveel mee rijden, mocht het zijn dat er geen olie rondgepompt wordt dan heb je al snel ergere schade dan alleen je klepstoters.
Heb zelf nog nooit aan een 16v gesleuteld, dus durf niet te zeggen hoe het olie verloop in de cilinderkop is.. Je cilinderkop mag in ieder geval niet droog staan!
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#29
|
|||
|
|||
![]() Hij staat zeker niet droog, maar wel enkele delen. Ik heb wat foto's gemaakt. Ik mail ze je ff.
|
#30
|
|||
|
|||
![]() Vandaag bij de garage geweest. Hij denkt dat er een aantal klepstoters vastzitten. Heeft dit eerder meegemaakt en toen een middeltje bij het blok ingegooid. Na het blok ff warm te hebben laten draaien, olie ververst en het probleem was over, of wel de klepstoters werkten weer.
Ik ben voornemens om ze allemaal maar te vervangen, kan denk ik geen kwaad. Moet ik dan direct de distririem vervangen ? Wie heeft dit al eens gedaan ? |
#31
|
||||
|
||||
![]() Heb ik weleens gedaan
![]() De riem hoef je niet perse te vervangen, maar als je niet weet hoelang deze erop zit zou ik dat wel doen.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#32
|
|||
|
|||
![]() Hallo Jeroen,
Mag ik jou eens een foto doormailen van onder de kleppendeksel ? Volgens mijn garage zitten er enkele klepstoters vast en zou het op te lossen zijn door deze te vervangen. Misschien geeft de foto jou een goed beeld. |
#33
|
|||
|
|||
![]() Heb je het inmiddels al opgelost?
Ik heb dit geluid ook bij mijn golfje bovenin, wel stuk minder erg en gaat na een tijdje wel weg.. maar wat zou het kunnen zijn/ kosten? is een 1.8injectie |
#34
|
||||
|
||||
![]() Mag het hopen laatste reactie was 4 jaar geleden
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#35
|
|||
|
|||
![]() Oh hehe :') kwam m via google tegen
|
#36
|
||||
|
||||
![]() @stinos
Dat zal wel gewoon de hydrostoters zijn hoor , ik had bij me vorige golfje ook altijd een goede geluid indicatie dat er weer wat olie bij gevuld moest worden. Dan gingen me stoters dus tikken de eerste 5 a 10 seconden bij het starten. Maar de olie moet ook even naar boven worden gepompt en dit duurt ook paar seconden bij deze blokkies. Houd iig je oliepeil goed in de gaten. |