![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo
Ik ben Germain Domacasse,kom uit Spijkenisse ben 33 jaar jong. Ik ben bezig met het restaureren van een Golf 1 Gti uit 1983 met een KR blok 16v. gegevens van de VW: bouwjaar: 1983 motor: 1.8 16v KR Ik heb het voertuig 2 jaar terug gekocht in Heerlen met weinig roest,deuken enz. KR-blok was niet netjes ingebouwd en hier en daar moest het een en ander nog gebeuren. Plannen: - voertuig strippen - carrosserie opknappen/spuiten - blok/kop/bak opfrissen - kabelboom opknappen - achteras ombouwen - Recaro Sportline interieur - Grundig Radio Cassette - spucknapf stuur - zender spoiler - Supersprint uitlaat - Polyurethaan rubbers - remmerij rondom - div. poedercoaten - schroefset - nieuwe velgen - etc. etc. foto's zeggen nog altijd meer dan woorden: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De Gti had gisteren al klaar moeten zijn maar wegens werk/tijd loop ik wat achter op schema. Remmerij moet helemaal gebeuren dus ook leidingen maken. Ben nog opzoek naar een Gti2 of G60 setje rondom. Zo nu en dan zal ik mijn project topic updaten.
__________________
Domacassé G.W. Last edited by G-IN-THE-HOUSE : 19-07-2013 at 16:42. |
#2
|
|||
|
|||
![]() heee Germain
ook op het forum zie ik goed bezig met je auto ,je bent verder dan ik groeten Erik van garage vaartland
__________________
Touran highline '03 (daily) golf mk1 GTI '84 G60 |
#3
|
||||
|
||||
![]() vette werkplaat heb je ;-)
__________________
lekker dakloos |
#4
|
|||
|
|||
![]() Hey Germain, een mede-Spike-City man..
Welke kazerne is die werkplaats? Ideaal trouwens hè, hoe vaak ik wel niet ff mijn auto in de loods had staan voor het 1 of ander te doen! |
#5
|
|||
|
|||
![]() hahaha het is een Kazerne in omgeving de hoge velue
![]()
__________________
Domacassé G.W. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Netjes hoor
Ik ga dit zeker volgen Wat heb je trouwens gedaan met de ombouw ? Doe je die er nog op of niet |
#7
|
|||
|
|||
![]() Mooie gti, zet je er mk2 fusees op? Hoe dat zo? Je hebt dus nog enig aanpaswerk dan en helemaal goed wordt het nooit als je de stuurarmen niet omlast.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Beste Germain,
Netjes hoor! Overigens is je motor een PL en geen KR, maar dat wil niet zeggen dat hij niet vooruit komt ![]() d0n.
__________________
|
#9
|
|||
|
|||
![]() @ Don
je hebt het mis want op de blok staat KR ..... en ik heb maar 1 onst. en 1 module, k-jetronic,geen labdasonde en geen katlisator.
__________________
Domacassé G.W. |
#10
|
||||
|
||||
![]() wat voor velgen zijn dit:
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij van een Renault 5 gt turbo of een volvo
Mocht je die willen verkopen en voor een 5 gt turbo zijn stuur maar een pm. Last edited by vvanvliet : 25-07-2013 at 18:40. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Beste Germain,
Dan heb je in ieder geval een KR kabelboom, maar je inlaat is van een PL vandaar de verwarring denk ik. Dit is mijn PL motor met een KR manifold. ![]() Dan zie je dat de buizen iets breder zijn, als je deze nog kunt krijgen zou ik dat zeker overzetten om je vermogen te behouden of verhogen. Succes met bouwen! d0n
__________________
|
#13
|
|||
|
|||
![]() @ Don
thanks voor de tip niet eerder gezien of bij stilgestaan!! Ik zal mn ogen zeker open houden voor ook zo'n dikke manifold :-0 @ vvanvliet Velgen zijn al verkocht.
__________________
Domacassé G.W. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Dunne inlaat zou ik behouden krijg je niet meer vermogen van. Met dunne buizen heb je in een lager toerental meer koppel. Veel motorbouwers gebruiken juist de dunne inlaat ipv de dikke inlaat. Groter is niet altijd beter. Waarom zet je m op mk2 fusees?
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#15
|
||||
|
||||
![]() Mooi dat er nog plekken zijn waar het wel door de vingers word gezien :P Have fun
__________________
lekker dakloos |
#16
|
|||
|
|||
![]() Okay ben ik weer met een update wat vliegt de tijd voorbij als je fun hebt!! Tot op heden loopt alles goed hier en daar wat kleine probleempjes maar daar verzin ik wel een praktische oplossing voor. Woensdag was HET moment golfje starten......,al met al voorspoedig verlopen wat kleine dingetjes die nagekeken/aangepast moesten worden. Tot zover ben ik dik tevreden!! Nu nog wat kleine dingen afmaken en de Gti kan weer de weg op.
![]() foto's zeggen nog altijd meer dan woorden: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dingen waar ik tegenaan ben gelopen: - Meter (vdo)oliedruk slaat op vol als ik het aansluit - olie lampje blijft dof branden Mocht er mensen zijn die tip of oplossing op weten hoor ik het graag. ![]()
__________________
Domacassé G.W. |
#17
|
||||
|
||||
![]() VDO meter kan een massa probleem zijn die van mij deed dit ook ik had toen alleen nog geen massa op me blok staan.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |