#1
|
||||
|
||||
CO moet omlaag voor apk! Tips gezocht
Me co was bij de apk 8,5 procent
Bij het inlaat traject trekt hij geen valse lucht ( gecontroleerd dmv remmenreiniger) - carb is gereviseerd - luchtfilter was nieuw bij keuring (1uur oud) - op de stelschroef reageert hij met Max 2 procent daling Na de keuring: heb ik alle vacuumslangen vervangen en olie+oliefilter ververst met een beetje Marvel Misteryoli er doorheen Iemand nog tips?
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#2
|
||||
|
||||
vacuum slang lostrekken van je rembekrachtiger. dat hebben ze bij mij wel eens gedaan.
|
#3
|
|||
|
|||
Klopt, die kleine groene dopjes verwijderen geeft vaak een gunstig resultaat
__________________
GR. DENNIS |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Welke groene dopjes?
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#5
|
|||
|
|||
Op de vacuumslang van de hoofdrempomp naar inlaatspruitstuk toe
__________________
GR. DENNIS |
#6
|
||||
|
||||
Over welke motor hebben we het?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#7
|
|||
|
|||
weet je zeker dat je hem wel aan de goede schroef stelt ?
je mag 3,5% co hebben, als je je co schroef stelt moet dit echt mogelijk zijn, en valse lucht zou idd gunstig zijn.. hierdoor zal hij armer gaan lopen en dus minder co over houden. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
1.5jb pierburg 1B
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
THx voor je reactie ! Er zitten maar 2 schroeven op de carb Als je ervoor staat is de linker(grote) voor je lucht en de rechter (kleine) voor je co
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#10
|
|||
|
|||
1.5jb is heel makkelijk op de carburateur terug te stellen. Ik reed jaren terug ook met zo'n motor. Draaide hem bij APK makkelijk terug.
Voor de rest van het jaar reed ik met 8 Co Het groene dopje verhaal hoef je dus niet eens toe te passen in jou geval
__________________
GR. DENNIS |
#11
|
||||
|
||||
Ik denk dat die garage een slaatje uit die apk wil slaan. Want me auto is verder goed alleen me co
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#12
|
||||
|
||||
Sorry hoor maar jouw auto is defect en nu beschuldig je de garage?!?
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#13
|
|||
|
|||
Ben je ook aanwezig geweest bij de APK en vooral de CO meting? Ik zeg niet dat het zo is maar zelf heb ik meegemaakt dat de APK keuring prima was maar dat de CO meting op toeren was gedaan, met zon oude auto hoeft ie alleen stationair gemeten te worden.
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Over het algemeen doen garages erg graag ergens wat extra mee verdienen Dus zo'n beschuldiging vind ik dat niet... Als je, terwijl de motor stationair draait, de CO scroef helemaal rechtsom draait, totdat deze dicht is, valt de motor dan bijna uit? Als dat niet zo is kun je de stationair afslagklep bekijken, deze zit aan de voorkant van de carburateur en wordt vaak 'sigaar' genoemd. Er zit een enkele stekker op die ook naar een verwarmingselement onderaan de carburateur gaat. Trek die stekker er eens af en kijk of hij dan blijft lopen. Bij mijne hebben ze het bij de garage toen zo gedaan, de auto liep netaan 500 toeren, maar wel met een CO van 0,5%. Natuurlijk niet rijdbaar dus daarna weer goedgezet, maar het is het overwegen waard... |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Nee zeker niet maar voor het afstellen van de co moest ik perse een Reperatieafspraak maken. Pas na lang zeuren hebbe ze ff snel een de schroef gedraaid
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben erbij geweest en het is niet op toeren gedaan de meting. Er werd alleen soms gas gegeven tegen stilvallen van de motor
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de tip!!!! Die ga ik zeker proberen! Ik laat het gewoon door deze garage afmaken de apk. Uitlaatje lassen ( flens van me spaghetti moet op mijn rechte pijp/Middendemper vervanger origineel vw) en co afstellen met een uurtarief van 65euro zal dat wel weer 130 worden.
__________________
Jetta mk1 1984 Project "Badass" |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
8% CO is echt veelste rijk, niet goed voor t milieu, ook niet aan de pomp en het teveel aan benzine wast je olie van de cilinderwanden..... Carb hooguit op 3.5% laten lopen, dat is ruim voldoende.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#19
|
||||
|
||||
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#20
|
||||
|
||||
Ervan uitgaande dat die bovenin toeren niet zo rijk loopt kan het geen last, tenminste niet voor de motor
__________________
Golf MK1 |