![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik had al een golf 1 in Manilla grun en ik kwam hier begin vorig jaar een golf 2 tegen in dezelfde kleur en met nagenoeg dezelfde kilometerstand als mijn mk1 namelijk 85.000km. Ik vond de kleur niet zo mooi op een Mk2 maar vond het wel grappig om een Mk1 en Mk2 te hebben in dezelfde kleur. Na aankoop ben ik nog wat verder gaan zoeken op internet naar mk 2's in manilla grun maar ik vond buiten diegene die ik zelf had gekocht maar 1 in amerika en 1 zonder kenteken verder niet. Ik ben vervolgens wat rond gaan bellen en mailen maar ook hier kwam ik geen manilla grun tegen. Uiteindelijk contact gehad met de history department van VW Duitsland en een foto van het typeplaatje opgestuurd en zij vertelde mij dat het geen standaard kleur was van de golf 2 en dat er ook geen speciale editie van de golf2 is geleverd in deze kleur. De golf is wel echt in deze kleur geleverd af fabriek maar er zijn geen aantallen bekend en ook niet hoe en waarom de golf in deze kleur is geleverd. Het is dus duidelijk dat er weinig van gemaakt zijn maar ik ben toch wel heel benieuwd hoeveel er nu nog over zijn . Weet iemand nog ergens een Mk2 in manilla grun of heeft iemand er ergens 1 online gezien meld het dan hier! Hier nog wat foto's van mijn mk1 en mk2! ![]() ![]() ![]() ![]() grtz |
|
||||
|
||||
![]() erg cool setje,dat sowieso
![]() is de jouwe degene waar ooit een hele discussie over was hier?stond toen nog bij reinders in emmen te koop.
|
|||
|
|||
![]() Klopt dat is hem wat was de discussie dan? Of de kleur origineel was of zoiets??
|
|
||||
|
||||
![]() Wat een mooi setje. Vindt de kleur niet misstaan op de 2.
|
|||
|
|||
![]() Van mij zouden er ook meer mogen rondrijden met deze kleur.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
onder andere.kan het alleen niet meer terugvinden......
|
||||
|
||||
![]() Ik vind de kleur juist dik op een MK2, geweldig!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() super setje. hele vette kleur
|
|
||||
|
||||
![]() Mooie combinatie hoor!
Je kunt zien als een kleur gespoten is op aanvraag van de klant. Daar is namelijk een universele code voor als je kijkt op de sticker achter in kofferbak. Als deze van beide auto's anders is dan weet je dus dat die kleur in opdracht van de klant gespoten is in de fabriek en nooit in het kleurenpalet heeft gezeten van golf 2. |
|
|||
|
|||
![]() Die mkII stond ooit bij Reinders in Emmen. Ik weet dat we op een ander forum ook deze discussie hadden. Eens kijken of ik een antwoord kan vinden.
En schijnen er tenminste 3 te zijn, precies wat jij ook zegt: Quote:
Last edited by Berrychello : 26-12-2013 at 11:15. |
|
||||
|
||||
![]() mooie kleur, zeker ook op de mk2..
zal dat mooi staan op m'n kübel? ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Groen altijd goed!
|
||||
|
||||
![]() Mooi wagens en een gaaf kleurtje
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja verder kom ik dus ook niet en bij VW weten ze alleen dat hij af fabriek zo geleverd is maar hoeveel weet dus niemand helaas. Maakt hem wel speciaal in ieder geval en zo samen helemaal. Ze staan beide netjes binnen en afgelopen 2 jaar weinig buiten geweest en langzaam wat puntjes afgewerkt zodat ze er als nieuw uitzien! ga er dit jaar weinig mee doen omdat ik zelf een nieuwe daily ga bouwen. Ik heb net mijn A4 b8 verkocht en ik zit te denken om een allroad te kopen en deze op air te zetten dat zie je tenminste nog bijna niet! hier mijn a4 zoals ik hem had! ![]() deze was gewoon static en kon echt niet lager zonder verdere aanpassingen! maar ik ga toch voor mijn daily voor air denk ik al is niks nog zeker ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
http://www.volksforum.com/forum/sho...1&page=73&pp=20
|
||||
|
||||
![]() Ging dit topic niet over manilla groen?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bijdehandje ![]()
|
||||
|
||||
![]() Deze auto hebben wij destijds geïmporteerd en heeft een tijdje bij ons te koop gestaan. Veel mensen begrepen de meerprijs destijds niet, maar wij wisten dat -ie zeldzaam was.
Ik heb niet heel veel meer informatie dan dat er drie stuks bekend zijn. Er zijn wel erg veel later in deze kleur gespoten. Mijn vermoeden is dat de 1e eigenaar een Golf 1 heeft gehad in deze kleur en z'n Golf 2 precies hetzelfde wou hebben. Overigens kan de Jachtsticker op de voorruit er ook wat mee te maken hebben... Het interieur is trouwens ook erg zeldzaam, dit donkerbruin zie je praktisch nooit. |
|
|||
|
|||
![]() foto's van het interieur? Ik had in mn jetta ook een donkerbruin interieur. Ook van verschillende mensen gehoord dat ze dat nog nooit hadden gezien.
|
|||
|
|||
![]() Ik zal binnenkort even wat foto's maken van het interieur!
|