Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-08-2014, 08:32
wittuh wittuh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 34
Default geen vermogen 1.6 ez automaat.

Hallo, heb sinds kort dat me auto slecht aanslaat met warme motor (koude start is ok, maar als ik dan gas geef valt hij meestal uit). Loopt ook ineens te laag stationair. Kan gewoon 100-120 rijden zonder enkele problemen(duurt alleen effe voor ik die snelheid behaal).acceleratie is het beste met het gaspedaal maar een kwart ingedrukt. Ook krijg ik nu met warme start af en toe backfires.

onlangs vervangen:

- distributie (timing is nagekeken en klopt)
- bougies en kabels
- brandstof filtertje onder de motorkap

auto stottert verder niet bij constante snelheid. Sorry dat ik een nieuwe thread aan moest maken, maar kon via de search niet exact hetzelfde probleem vinden. Hoop dat iemand me verder kan helpen . Bij voorbaat dank.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-08-2014, 09:23
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Heb een soort gelijk probleem gehad, had een bult poreuse en gescheurde vacuumslangen en ook een paar die ontbraken. Dit heeft voor mij al veel opgelost, warme start staat in de handleiding dat je volgas moet in houden totdat die aanslaat en dan meteen los.

Maar dat voelt voor mij zo onnatuurlijk, vandaar dat ik gewoon even afwacht tot die aanslaat. Heb trouwens ook een 1.6 ez met 3-traps automaat ja!
Reply With Quote
  #3  
Old 19-08-2014, 09:26
wittuh wittuh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 34
Default

Ok, maar ben vergeten te vermelden dat alle vacuumslangstjes al vervangen zijn . Heb wel ooit iets gehoord over een klep in de luchtfilter die vast gaat zitten.. Zou het hier ook aan kunnen liggen misschien.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-08-2014, 22:30
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Gasklep een keer reinigen?
Vaciumslang vanaf rembekrachtiger checken.
Voetpakking carb checken.
Massa van de carb checken.
Blauwe temp sensor checken/vervangen

En hoe zijn de bougie kabels gecontroleerd of zijn deze vervangen.

Verder kun je met remreiniger gericht om de carb spuiten als de auto loopt.. Een verandering in toeren (hoger) betekend lekkage in vacium.
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #5  
Old 20-08-2014, 06:26
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ik zou de carburateur eens laten reviseren of vervangen voor een webcon (weber) 32/34dmtl.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 20-08-2014, 10:35
wittuh wittuh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by VwGolfMK2VW
Gasklep een keer reinigen?
Vaciumslang vanaf rembekrachtiger checken.
Voetpakking carb checken.
Massa van de carb checken.
Blauwe temp sensor checken/vervangen

En hoe zijn de bougie kabels gecontroleerd of zijn deze vervangen.

Verder kun je met remreiniger gericht om de carb spuiten als de auto loopt.. Een verandering in toeren (hoger) betekend lekkage in vacium.


vacuüm is allemaal ok. Bougiekabels zijn nieuwe. Maar ik dacht dat hij met valse lucht juist harder stationair zou gaan lopen als wat hoort. Maar zal de voetpakking nog ff nakijken. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum