![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik reed net zo'n 140 per uur in mijn golf 2 1.6 toen hij zijn kracht begon te verliezen. Met de koppeling ingetrapt kreeg ik hem met wat geplof weer op toeren maar uiteindelijk viel hij stil. Toen maar even de verdeelkap eraf gehaald dat leek allemaal prima, vervolgens weer probleemloos kunnen starten maar niet de kracht om op te trekken. Toen heb ik hem weer 5 minuten aan de kant gezet en daarna was er niks meer aan de hand en rijd de golf weer als voorheen. Is dit iets met de carb of toch ontsteking?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik heb dit ook gehad, heb het zelf nog niet opgelost maar wel gegoogled.. Ik kwam uit op mogelijk een defecte / onbetrouwbare hall-gever (krukas-sensor). Die zit in de verdeler ingebouwd. Zodra die warm wordt geeft deze problemen (Heb ik op internet gelezen, en je weet het... ALLES wat op internet staat is waar
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Vreemd... Ik had juist op internet gelezen dat golfjes 2 onverwoestbaar zijn.
Is dat niet waar?? Ik verdenk trouwens ook misschien een oud/lichtelijk verstopt brandstoffilter.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik zie een brandstof filter onder de motorkap zitten, maar zit er misschien ook nog 1 onder de auto ?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is die verwoest dan? hij doet het toch nog altijd ![]()
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#6
|
|||
|
|||
![]() Das waar😂
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() En.........??
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Check je complete ontsteking maar even goed na en de carburateur (die verdenk ik) incl benzine en vacuum leidingen.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Heb er nog niks aan gedaan, inmiddels weer 1000 km probleemloos. Denk dat ik die sensor voor de zekerheid maar bestel en in de auto bewaar. De rest van de ontsteking is al compleet vervangen kort nadat ik de golf kocht.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() zelfde probleem gehad en na reviseren van de carb nooit meer voor gevallen (zijn nu een maand verder en rij zo goed als dagelijks)
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Was het toevallig erg koud op dat moment? Heb jij een zomer/winter stand (schuif) op de luchtinlaat van de motor zitten?
Overigens heb ik ook hetzelfde al eens gehad, was toen ook de hall-gever.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waar heb jij toen de Hallgever gekocht? Ik vind ze behoorlijk duur! Groetjes Jordi |
#13
|
||||
|
||||
![]() Het is voor mij alweer 10 jaar geleden, maar heb toen een 2e hands ontstekingsverdeler gemonteerd met goede hallgever.
Een losse, nieuwe hallgever kun je al voor een paar tientjes kopen en van een bekend merk zoals Facet voor circa 50 a 60euro. Dat zijn dan wel de duitse internetprijzen, dus als je langs de Brezan o.i.d. gaat kost het al snel het dubbele... Als je er niet uitkomt laat het mij dan weten.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |