![]() |
#461
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja hij staat vrij stug. Achter wat meer dan voor, maar ik heb nog wel wat klikjes over. Met name bij aankomen Scheivlak stuitert die wel wat. Vind dat wel een spectaculair stuk, wat er ook gebeurt, gas blijft er op. ![]() ![]() Heb het nog niet voor elkaar om de Rob Slotemaker bocht vol gas te gaan, heb het idee dat dat wel moet kunnen, maar heb er de ballen nog niet voor. ![]() |
#462
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Haha, klopt! Dat ben ik geweest. Goede zaak dat ik voorbij ben gekomen, ik word al zoveel ingehaald ![]() ![]() ![]() ![]() Quote:
Klopt ook! ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro Last edited by Gijs : 16-07-2020 at 12:39. |
#463
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Alleen ik zag je voorbij komen op de paddock toen ik naast mijn auto stond. ![]() ![]() ![]() |
#464
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jaja, zou ik nou ook zeggen ![]() ![]() ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#465
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
#466
|
||||
|
||||
![]() Heren,
aankomende woensdag 30-9 is er een vrij rijden dag op Assen. Het plan was hier met een aantal Volksforummers aan mee te doen. Wie is er van de partij? Ik sowieso! En ik geloof Rene, Scully en wellicht Veedubber? Welke sessies? Ik doe alle Sport sessies mee, behalve de laatste die is helaas al uitverkocht ![]() Nu de laatste dingen aan de auto doen en hopen op een beetje lekker weer! ![]()
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight ![]() Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 23-09-2020 at 12:38. |
#467
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die gaat het niet redden
__________________
|
#468
|
|||
|
|||
![]() Ik ga ook in de sport rijden, waarschijnlijk ook alle sessies, misschien alleen de eerste niet.
|
#469
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jammer! Quote:
Super! Ik heb zojuist geregeld dat ik examen doe voor de supersport licentie in sessie 2 (eerste van Sport/Supersport) dan kan ik daar voortaan ook in meerijden als ik wil. |
#470
|
|||
|
|||
![]() Is het misschien handig om even een plekje op de paddock af te spreken zodat we een beetje bij elkaar kunnen staan?
|
#471
|
|||
|
|||
![]() ![]() Als we nu eens in dit blok gaan staan? Bij de cursorpijl. Daar is het meestal wel rustig, dus geen gezeur met de organisatie dat ze een plek aan willen wijzen, het is makkelijk aanrijden na de sessie, en naar de vooropstelling is eveneens makkelijk. En, het toiletgebouw is dichtbij voor het zenuwplasje. ![]() |
#472
|
||||
|
||||
![]() Goed plan!
|
#473
|
||||
|
||||
![]() Gaan we geen pitbox huren dan?
![]() Ik hoop wel dat het droog is....als het schijtweer wordt, haak ik af
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#474
|
|||
|
|||
![]() Eergisteren hebben we dus het Vrijrijden gedaan, en ik heb echt een topdag gehad. René, Frank en ik hadden afgesproken, en het was leuk om ze eens te ontmoeten. Ondertussen volg je sommige topics al zo lang, en het gaat dan altijd over de auto, maar degene die de topics maakt blijft redelijk op de achtergrond.
Leuk om eens met mensen af te spreken die dezelfde gedachtegang hebben, de meeste mensen in mijn omgeving snappen er nou éénmaal niet zo veel van, van waar ik allemaal mee bezig ben. ![]() Ook leuk om de verschillende auto's te zien. De auto van Frank is echt van een ander niveau, de afwerking is subliem, en de auto presteert naar behoren. Echt nog een categorie sneller dan die van mij. De auto van René is gewoon lekker ruig, dat hij daar dagelijks in rijdt, daar doe ik mijn petje voor af. ![]() Ik heb 4 sessies gedaan, net zoals Frank. De auto heeft zich weer gewoon feilloos gedragen, en kan eigenlijk zo door naar de volgende trackday. Ik had van tevoren nog bedacht dat we even een groepsfoto moesten maken met de auto's, maar eenmaal daar nooit meer aan gedacht. Hierbij de onboard van sessie 4. René zit in het begin voor mij, en Frank komt vanaf 13.16 min in beeld, en laat bij 13.34 min even zien hoe je met een voorwiel aangedreven auto moet driften. ![]() ![]() |
#475
|
||||
|
||||
![]() Cool !
![]() |
#476
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#477
|
||||
|
||||
![]() Het was zeker een geslaagde dag, perfect weertje en idd erg leuk de mensen achter de topics eens te ontmoeten
![]() Mooi ook om te zien waar de verschillende auto's sterk en minder sterk zijn. De Golf van Rene is op het rechte stuk echt zeer snel, de Clio van Stefan is over de hele lijn ook erg snel vond ik, ik heb m alleen maar zien inhalen! Voor herhaling vatbaar zo met andere forummers ![]() De Golf deed het ook weer dikke prima. Ik had alleen behoorlijk last van overstuur hier en daar. Vooral als de banden koud waren, maar het komt met name omdat ik de banden van voor naar achter had gewisseld, en achter nu duidelijk minder grip had. Tijd voor nieuwe bandjes! Wel erg leuk om mee te spelen ![]() ![]() En de versnelling vloog er af en toe uit, met name bij aanremmen. Niet handig als je hard op een bocht aankomt. Hier moet ik nog even naar kijken. Verder had ik de eerste sessie nog een "examen" om in de supersport te mogen rijden en daarvoor ben ik geslaagd ![]() Ik heb mijn beste tijd kunnen verbeteren van een 2:06,00 naar een 2:03,78, dus daar ben ik erg blij mee! Die verbetering komt grotendeels uit het sper, je kan m zo heerlijk de bocht uit trekken nu ![]() Hier mijn filmpjes: Sessie 2, hier is Stefan in het begin ook te zien. https://youtu.be/DtiuOsKfmQY Sessie 4, Rene te zien in het 2e rondje, leuke acceleratievergelijking ![]() https://youtu.be/OzheAqu3ynk Sessie7, met mijn pr-rondje. https://youtu.be/BPX42V3Lxns Sessie 10: https://youtu.be/ybGNXHQwsso
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight ![]() Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 02-10-2020 at 09:36. |
#478
|
||||
|
||||
![]() Nou....dan hier het verslag van de 3e Volksforummer die op de trackday was
![]() Het was zoals Stefan en Frank al zeiden een super dag. Qua weer kon het eigenlijk niet beter; niet te warm, niet te koud en droog. Er vielen op een gegeven moment een paar sputtertjes, maar dat mocht eigenlijk geen naam hebben. Echt tof om elkaar eens IRL te spreken en elkaars auto`s te bewonderen. ![]() Ik had 2 sessies online geboekt. Vorige keer had ik er 3 gedaan, maar gezien het nieuwe vermogen en de zenuwen dat er weer iets zou ploffen, maar gekozen om 2 sessies te rijden en hopen dat alles heel zou blijven. Mijn schoonpa was ook mee en heeft beide sessies meegereden. Sessie 1: Paar rondjes opwarmen en dan er maar eens goed voor zitten....helaas was de balans ver te zoeken en gedroeg de Golf zich behoorlijk nerveus in de bochten. Hierdoor 1 keer volledig dwars gestaan net na bocht 1 en dat wil je niet met een rij auto`s achter je. Ook vond ik de remmen een stuk slechter dan de vorige keer. Ik had gehoopt dat het met wat flink doorremmen beter zou worden, doordat ze dan wat warmer worden, maar hier werden ze alleen maar slechter van. Na de sessie de bandenspanning gemeten en linksachter had maar 1 bar, terwijl de rest op 2 bar stond....heel vreemd, omdat ik thuis de bandenspanning nog had gecheckt....maar dat kon wel een verklaring zijn voor het nerveuze gedrag in de bochten. Dus...lucht erbij en op naar de volgende sessie Sessie 2: De balans was nu een stuk beter! Er kon weer wat gespeeld worden in de bochten met het gaspedaal, waardoor de Golf zich netjes naar binnen en naar buiten liet corrigeren...nice! Helaas werden de remmen alleen maar slechter, waardoor ik regelmatig een bocht mistte. Goed...dan maar iets eerder op de rem....tot ik op een rempunt met 180km/h door de rem heen trapte en (gelukkig kon dat daar) rechtdoor moest. Einde oefening. Eenmaal aangekomen op het paddock, het wiel eraf gehaald en de klauw gelost. ik dacht dat het een kwestie was van een setje cheap remblokjes scoren in Assen, monteren en dan rijdend naar huis, maar het bleek iets erger te zijn dan dat: ![]() Het binnenste remblokje was finaal weg en schijnbaar was het al een tijdje ijzer op ijzer, aangezien de zuiger bijna door het staal van de blok was. Ook was het staal helemaal krom gedrukt door de zuiger. Note to myself: Volgende keer maar even wat meer aandacht besteden aan het controleren van de dikte van de remblokken....met name de binnenste... ![]() Naar huis rijden wou niet meer, dus de held van de dag is mijn collega Jeroen die wel even 2x een ritje wou doen met de kar. Eerst z`n eigen auto naar huis brengen en daarna de Golf ophalen. En natuurlijk ook een bedankje naar Stefan en Frank voor het lenen van de compressor en de krik ![]() Buiten de kapotte remmen heb ik een super trackday gehad. Toffe mensen en gezellige sfeer. En de Golf deed het verder perfect! KVS temperatuur bleef mooi binnen de perken nu en het blokje met de "ter Stege Turbo" deed het super! De remklauwen ga ik reviseren en een setje schijven en blokken is al onderweg. Volgend jaar weer! Filmpje van mijn snelste ronde die dag. De onbalans en slechte remmen hielpen natuurlijk niet mee, maar ikzelf moet ook nog flink wat ervaring opdoen en smoother leren rijden, dus eigenlijk is timen nog niet echt aan de orde, maar noem het maar een nulmeting voor mezelf...vanaf nu gaan we proberen elke keer wat sneller te rijden. Zoals je kan horen is een sperdiff ook geen overbodige luxe, maar dat komt later wel een keer ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#479
|
||||
|
||||
![]() Nog 2 mooie fotos van Stefan (Scully) en ik:
![]() ![]() |
#480
|
|||
|
|||
![]() Vandaag weer een topdag gehad bij het Vrijrijden op het TT circuit. Ik heb 4 sessies gedaan. De eerste was nog behoorlijk nat, dus langzaamaan snelheid opbouwen, en grip aftasten. Bij de 2e sessie was René inmiddels ook aangekomen, en we zijn samen naar de vooropstelling gereden om een paar rondjes samen te rijden. Dit ging leuk, helaas wel een paar keer code 60 in deze sessie.
De 3e sessie wederom samen met René, die al iets meer snelheid begon te vinden, af en toe ook een blokkerend wieltje of zoiets ![]() In deze sessie ook mijn snelste ronde gedaan. Laatste sessie is René nog mee geweest als passagier. Dit was een leuke sessie, omdat we in een treintje terecht kwamen wat eigenlijk toch wel behoorlijk dezelfde snelheid had. In vrije lucht had ik sneller gekund, maar ik vind het ook altijd wel leuk om auto's voorbij (of te proberen in ieder geval) te gaan die niet direct voor je aan de kant gaan, en waarbij het snelheidsverschil klein is. |