![]() |
#141
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Even terugkomend hierop. Heb dit opgemeten, en de koppeling zit volledig op de as. |
#142
|
||||
|
||||
![]() Hmmmmm, dan moet je haast wel de koppeling stuk gedrukt hebben bij het monteren doordat ie verschoven was/de vertanding net tand op tand stond. Wel heel vaag...
Zat de bak wel gewoon tegen het blok aan voor het vastbouten? Of heb je met bouten de bak en motor zeg maar naar elkaar toe getrokken? Het lijkt mij dat je zo'n koppeling niet zo maar stuk drukt |
#143
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat laatste, en dan krijg je de koppeling dus wel stuk. Ik heb nu het subframe eronder uit gehaald, zodat het monteren een stuk makkelijker wordt. De koppeling/drukgroep zit er intussen weer op, binnenkort poging 2. |
#144
|
||||
|
||||
![]() Ieniemienie beetje vet op de splines dan gaat het een stuk beter.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
#145
|
||||
|
||||
![]() zo'n molykote vet idd ja dat helpt.
|
#146
|
|||
|
|||
![]() Nou, de bak zit er alweer onder.
![]() ![]() Ging een stuk mooier deze keer, maar heb dan ook bijna het hele subframe eraf gehaald. Zie de ruimte: ![]() Last edited by Scully : 05-09-2023 at 22:16. |
#147
|
||||
|
||||
![]() Ja dat scheelt een heleboel.
Ik haal volgende keer ook weer alles eronderuit, in totaal meer werk maar nog niet half zo vervelend. Gaat het blok nu wel rond?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
#148
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja ![]() |
#149
|
||||
|
||||
![]() Dat is in ieder geval al iets!
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
#150
|
|||
|
|||
![]() Zit wel goed zo. De bak ging er mooi op.
|
#151
|
||||
|
||||
![]() Lekker bezig, Stefan!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#152
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Thanks. ![]() Subframe moet er nog weer onder, de koppeling ontlucht, en de versnellingen afgesteld, dus meer gaat nu even niet, maar we zijn in ieder geval verder dan de vorige poging. ![]() Voor nu nog even wachten op onderdelen. De nieuwe motorsteun die in het subframe moet, de fuseekogels voor de TT draagarmen, en de rubbers voor de Eibach stabilisatoren zijn onderweg. |
#153
|
|||
|
|||
![]() Weer wat verder. De koppeling is ontlucht, bakolie zit erin, en de versnellingen zijn afgesteld, dus de accubak met accu kon ook weer terug.
Dan door met de onderkant. Omdat ze alleen de rubbers voor de achterste stabilisatorstang hebben geleverd, kon de voorste er nog niet onder, en die moet nu net als eerste. Dan maar vast de draagarmen uitwisselen. Hieronder de originele en TT draagarm ter vergelijk: ![]() Zo op het eerste gezicht niet veel verschil, behalve dat de één van aluminium is, en de andere van staal. De alu versie is ook precies 1 kg lichter, wat een behoorlijk verschil is, zo'n 31%. Echter bij de fuseekogel en boutgaten zit toch wel een behoorlijk verschil in de breedte, wat voor meer camber gaat zorgen: ![]() En na wat rubbers eruit branden, en de TT draagarm overzetten in het subframe deel, ziet dat er zo uit, klaar om gemonteerd te worden: ![]() Ware het niet dat het verdeelplaatje van de fuseekogel niet opgewassen was tegen het voorgeschreven moment: ![]() Maar zoals hiervoor al gezegd, moet ik toch nog eerst de rubbers voor de stabilisatorstang zien te krijgen, dus hier is wederom geen haast mee. |
#154
|
||||
|
||||
![]() Wat voor bakolie heb je er in?
En die fusee kogel is toch niet van febi bilstein hoop ik?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
#155
|
|||
|
|||
![]() Quote:
MTL Redline, en ja. Hoezo? Ik gebruik al jaren Febi, en dit is de eerste keer dat het niet goed gaat, maar de fuseekogel zelf ziet er heel robuust uit. |
#156
|
||||
|
||||
![]() Bijna alles wat ik de laatste jaren van febi heb gekocht was gewoon slecht en heb het binnen absurd korte tijd nogmaals moeten vervangen.
Het is gewoon Chinese troep, zoals dat plaatje al aangeeft. Je kan natuurlijk simpel losse boutjes en moertjes gebruiken om het op te lossen, maar ik acht de kans aanwezig dat er binnen no-time speling op die kogel zit. Ik koop het niet meer. Nooit meer, het is de tijd van alles dubbel doen niet waard. Welke viscositeit is die olie? 75W90 of iets dikker?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
#157
|
|||
|
|||
![]() 75w80 is die olie.
Maar wat gebruik jij nu vooral dan qua merken? Last edited by Scully : 12-09-2023 at 21:38. |
#158
|
||||
|
||||
![]() Voor alles onderstel gerelateerd koop ik alleen nog maar lemforder
|
#159
|
||||
|
||||
![]() Ja Lemforder is een goede.
Ik heb nog geen slechte ervaringen met Mahle maar daar lees ik ook hetzelfde over als febi. Valeo is ook goed maar duur. En qua rubbers op de Golf zitten alleen maar Powerflex zwart, op de andere autos iets normaals. ABS is ook een goed merk wat ook gewoon bij de automaterialenzaak te krijgen is.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house! MKII GTI Trackcar Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc) De 2025 AutoFans.nl trackday kalender! |
#160
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb zelf ook nog geen enkele slechte ervaring met Febi Bilstein eigenlijk. Als er niks in OEM of OE te krijgen is pak ik meestal Febi. Nog nooit iets van hoeven vervangen omdat het niet deugt. Mahle is ook niks mis mee, maar Meyle is oppassen. Daar heb ik ooit twee dezelfde draagarmen van besteld; de ene made in Germany en helemaal perfect en de andere made in China en duidelijk ruk kwaliteit. Terwijl het dezelfde bestel- en onderdeelnummers waren, in dezelfde bestelling. ABS hoor ik van de ene chinese troep en van de andere juist weer goed. Wat je sowieso moet vermijden: Ridex, JP Group, Topran, maxgear. Da's de eche zooi. |