![]() |
#81
|
|||
|
|||
![]() Kan je weer met een gerust hart verder
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily ![]() Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#82
|
||||
|
||||
![]() Update
Verslag gaat verder na RDW keuring afgelopen zomer. Vrijwel direct na keuring had ik een lekke "orginele" uitlaatspruitstuk. Geinvesteerd in een TeZeT RVS uitlaatspruitstuk. Ik heb voor de start-up lijn gekozen en ben tevreden over de prijs kwaliteit verhouding. ![]() Terwijl ik bezig was met het plaatsen van RVS spruitstuk wat bij de Corrado. Wat al niet het meest leuke klusje is (het past allemaal maar net). Heb ik tevens een Innovate AFR meter gekocht en geplaatst. Ik vind een AFR bij een G60 onmisbaar aangezien je anders nul informatie hebt zoals bij een moderne EFI. ![]() Olie druk en AFR in de orginele meterhouders oud type G60 ![]() Eerste lange rit naar familie in Noord-Holland. Heen nog een beetje spannend maar de terugweg gaf alweer veel meer vertouwen. Meest vervelende issue was dat het rechtsachter aanliep bij onregelmatigheden in de weg. ![]() ![]() Na het weekend. Besloten om de wielkasten te rollen. Dit houdt in goed schoonmaken en rustig met de fohn de lak opwarmen. Ik hoefde niet helemaal plat, je kan het topje van je vinger achter de rand blijven. ![]() Tevens was ik niet helemaal tevreden met de hoogte van de auto. Ik had toch onderling hoogte verschillen. Achter stond die lager dan voor dus heb veel tijd en aandacht besteed in het vinden van de optimale stance. ![]() Ik merkte tijdens het weekend dat ook de naloop fan niet functioneerde. Tevens naloop brandstofpomp dit waren verschillende problemen: - sensor in motorruimte stuk - sensor bedrading in motorruimte teveel weerstand (opnieuw aansluiting gemaakt) - Relais fan naloop en en brandstof naloop waren verwisseld van positie en beide stuk Dank nog aan Gijser en Miutin van de Corrado-App groep ![]() Bij Marco van https://carrestyle.nl/info/ zoveel mogelijk deukjes eruit laten halen. Bedenk je goed dat deze Corrado 12 jaar van de weg is geweest en als nog er heel veel in zat. ![]() ![]() ![]() ![]() Nadat ik van mijn achterklep de spoiler verwijderd had was de sierlijst daaronder beschadigd. Deze zou je moeten kunnen verwijderen zonder het raam eruit te halen. Bij mij was deze echter vast geplakt. Beetje spannend dus of de achter ruit erin ze geheel uit zou gaan maar was gelukt door autototaalglas. Echter zat er wat roest in de sponning dus besloten om de hele klep te demonteren en leeg te halen. ![]() ![]() ![]() Alles gedemonteerd en hierbij sneuvelde de aansluitingen van de achterklep spoiler. Dit gebeurd heel omdat de schroeven in locktide zitten en de moeren in kunstof. Het e.a. is zeer broos. Hiervoor een 2e hands mechanisme uit duitsland laten komen zonder dit probleem geen idee hoe die jongen het wel normaal heeft losgekregen. Verder was er Richard die toevallig een hele achterklep had gekocht via onderdelenlijn en van alles overhad wat bij mij kapot was en ongeveer mijn hele achterklep heb mee kunnen opbouwen. Dankzij Alain Area51 heet wat laswerk verricht aan de klep. Niks vergeleken wat de T1's en T2's aan werk hebben. ![]() Daarna is de achterklep, spoiler en kentekenverlichting gespoten door spuiterij SPA (Maurice). Heeft ook de voorbumper van de Corrado destijds gedaan. De beste man levert zeer strak werk en denkt me je mee. ![]() ![]() Opbouwen kon weer beginnen ![]() Ruit er weer in geplakt met een mooie tweedehands sierlijst (nieuw is vrijwel niet meer te krijgen) ![]() Nog een dag bezig geweest me de achterbak bekleding, c stijlen klipjes e.d. te monteren. Nieuwe 90mm lip van SpoonFed deze komt via Christian uit Duitsland dus zonder import taxes. ![]() ![]() Ondertussen de rest van het plaatwerk aangepakt. Ik heb onestep compound gebruikt van CROP. Vrij extreem spul dus alleen nodig bij zwaar verweerde lak. Hiermee kreeg ik veel eruit qua krassen en ook veel overspray. Daarna blackhole gebruikt voor swirls en nog kleinere oneffenheden. Laatste stap alles in de EX-P als het al niet glansde dan is het met deze super sealant next level ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vervolgens opnieuw laten uitlijnen bij Beek Autoracing. Ze hebben ook de motorafstelling gecontroleerd (stond iets te vroeg) en CO gesteld. De auto rijdt waanzinnig goed! Ben nu net terug van een weekendje zeeland weer 200 km bijgeboekt. Plannen voor deze winter: - Achterste draagarm rubber is te zacht. Ik ga nu naar FAG van audi TT 1e generatie. - Porsche remmen opmaken (heb een net setje 996 voor opmaak liggen) - Cruise Control inbouwen (heb een orginele set liggen) - Koplamp restauratie (opnieuw verdampen lenzen) - Tellerbak restauratie (kilometer unit maakt lawaai + 10 graden verschil KVS meter) - Stoelverwarming optie recaro's herstellen - Setje Boxen voor (huidige kraken) - Eibach dikke stabiset - Mogelijk naar bolle motorkap
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#83
|
||||
|
||||
![]() Ziet er supergoed uit allemaal weer!
En fijne tip van Spa, maurice is de man van een oud collega Hij werkte vroeger bij harteveld dacht ik toch? Misschien daar in de toekomst eens langs rijden
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#84
|
||||
|
||||
![]() Ziet er weer top uit
![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#85
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt! Ja, volgens mij wel. Grappig is hij de buurman van een collega van mij. Zo weet ik van zijn bestaan. Spa (Maurice) en die uitdeuker (Marco) zitten overigens 1 straatje uit elkaar en wisten niet van elkaars bestaan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#86
|
||||
|
||||
![]() haha! nou die zijn weer mooi bij elkaar gebracht voor een goede samenwerking dan!
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#87
|
||||
|
||||
![]() Iedereen keer weer genieten die updates! Mooi om zien hoe je het stap voor stap aanpakt.
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow... |
#88
|
||||
|
||||
![]() Hartstikke gaaf dat je hem zo weer helemaal mooi maakt!
![]() Lees het met veel plezier. Even een andere vraag, waar heb jij dat auto liftje vandaan? Deze zou ideaal zijn voor een vriend van mij wegens beperkte hoogte in zijn garage.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines ![]() Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf ![]() |
#89
|
||||
|
||||
![]() @MartinGT
Thanks! Stap voor stap is het leukste dan kan je er ondertussen mee rijden. Of wisselen met de andere auto's die hebben ook projectjes. @André Leuk! Liftje is erg handig en kan goed hoog. Kun je bestellen bij Barntools. Ik heb er alleen is een aparte hydraulische handpomp bijgekocht zodat ik dan plaat voor plaat kan shouwen. Standaard zit er 1 pomp bij met 2 kleppen maar dan zit je met het verplaatsen wat onhandig is. 1 plaat met pomp is makkelijk te tillen. Heb hem denk ik 10 jaar nu alleen een o-ring is lek gegaan van de zuiger maar kreeg gratis een setje toegestuurd toe ik het melde.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#90
|
||||
|
||||
![]() Update. De belangrijkste reparatie punten van het winterlijstje zijn aangepakt. De Corrado rijdt voor wat het is: een 36 jaar oude auto gewoon prima. Het voelt alleen nog niet hetzelfde als vroeger. Ik merk dat ik liever in de golf 1 rijdt dan in de Corrado.
Ik zet hem nog niet te koop ofzo maar of die altijd gaat blijven.. Eerst maar een beetje genieten. Zit genoeg tijd en energie in denk ik zo. Reflectoren opnieuw laten verdampen door Christian van 535classics ![]() ![]() ![]() ![]() Ondertussen afstand gedaan van me daily en golf 1 cabrio en nog maar wat snels op de oprit gezet. ![]() ![]() De mannen in het gezin zeggen ok ![]() ![]() De vrouwen in het gezet waren niet helemaal blij dat er geen neerklapbare achterbank in zat. Dat is uiteraard bij BMW nog steeds een optie en bij mijn golf van 83 gewoon standaard. Nederlanders kopen dat niet maar gelukkig vond ik wat in Lithouwen en snel ingebouwd anders mocht ik niet verder. ![]() ![]() ![]() ![]() Door met de corrado. Kachel motor vervangen die vond na 14 jaar stilstaan het wel goed geweerst. Echt nog dagen aan het zoeken geweest nog naar een 5 polige kachelweerstand die was ook stuk en je kan alleen maar 4 polige als vervanging krijgen. ![]() Cruise control ingebouwd ![]() ![]() Ramen gepolijst. Rode is overspray per ongeluk is 2k binnengespoten. Doe dat nooit stoft als de ziekte ![]() ![]() ![]() G120 oprit. Ruud versus Arno. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#91
|
||||
|
||||
![]() ziet er allemaal weer keurig uit!
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#92
|
||||
|
||||
![]() Ziet er weer netjes uit! Wat is precies het verschil met die kachelweerstand? Heb laatst hetzelfde aan de hand gehad maar een 5 polige nog niet eerder gezien
![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#93
|
||||
|
||||
![]() Prachtige plaatjes dit, puur genieten!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#94
|
||||
|
||||
![]() Dank allemaal.
Eerste echte panne is na dit weekend ook al achter de rug. De blauwe sensor begaf het midden op de snelweg was op weg naar een meeting maar niet gehaald. Uiteindelijk starten met blauwe sensor lukte nog wel en dan eraf zo kon ik noodloop thuis komen. Thuis had ik een nieuwe Facet liggen en verholpen. Blijft een belangrijke sensor bij de G60. Quote:
Ja weet ik ook niet goed heeft dus 1 extra draad (zware stekker) geen idee waarvoor. Kon hem uiteraad alleen maar vinden in Amerika maar met de nieuwe tarieven niet echt een pretje. Alle latere modellen zijn 4 draden (witte) prima te krijgen 14 Euro ofzo van ERA. Uiteraard zal je wel kunnen omstekkeren maar ik vond uiteindelijk een gebruikte oude bij een maat. Die deed het prima Heb al vaker gemerkt dat bij de Early Corrado 88 - 89 onderdelen anders zijn dan bij de latere modellen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |