![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hoi
ik heb pas een 1800 16v in mijn mk1 gebouwd met kabelboom zekeringskast en kabelboom voor de teller van een mk2 alleen nu heb ik het volgende probleem mijn knipperlichten doen het niet als ik de schakelaar bedien naar links of rechts maakt geen verschil het controle lampje gaat wel branden maar niet knipperen en de lampen doen helemaal niks ook als ik de alarmlichtschakelaar bedien gebeurt er het zelfde nou is mijn vraag: is er een draad die ik moet veranderen of zoiets ik hoop dat iemand mij verder kan helpen alvast bedankt groeten fre |
#2
|
||||
|
||||
![]() hoor je ook geen relais in schakelen?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() wanneer de bedrading niet of niet goed in de schakelaar van de alarmlichten steekt kan je ook dit effect krijgen!
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Bekend probleem !!!
Heb het ook gehad, 3 dagen gezocht en uiteindelijk gevonden (omdat deze slimmerik even digi-pics had gemaakt alvorens alles uit elkaar te roppen). Naar alle waarschijnlijkheid heb je een nog 1 plek over op je alarmlichtschakelaar waar geen stekker op zit. Is dit het geval, dan moet deze aangesloten worden. Bij mij was er ook mee geklooid, en er loopt dus nu een draad rechtstreeks uit de zekeringkast naar de alarmlichtschakelaar. Toen ik deze er dus weer op had, was het probleem in 1 keer verholpen. Kijk maar even of je er uitkomt, zoniet PM me dan even, dan mail ik je die foto's en kijk ik even waar die draad in de zekeringskast gaat. Suk6 Grtz................ LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#5
|
||||
|
||||
![]() idd ik hoor ook geen relais tikken
|
#6
|
||||
|
||||
![]() euh fred je foto doet het niet ik weet niet waarom maar hij wil niet
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Kontroleer even dmv je ruitenwisserschakelaar en kachelmoter aan te zetten, of ze het dan wel doen.
Dan heb je alleen een massaprobleem en kun je er donder op zeggen dan je massastekker achter je kilometerteller los ligt. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Het verhaal van Little Red Rooster kan ik beamen idd. Bij de inbouw van een kabelboom hebben wij er ook een keer mee gezeten. Op de alarmschakelaar zit 1 grote stekker en 1 apart draadje.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() ja dat klopt dat aparte draadje maar wat moet ik daar op zetten een plus of een min
|
#10
|
|||
|
|||
![]() nee die moet achterop de alarmschakelaar. Uit m'n hoofd is het een zwart blauw draadje en de stekker past maar op een manier, dan blijft er een pooltje over en die is voor dat draadje.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() ja dat weet ik die heb ik erop en hij doet het nog niet
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Stomme vraag misschien maar de lampjes zijn wel goed, relais is goed enz.?
En de massa heb je ook al nagekeken, zoals Cabby 82 TDI zei? |
#13
|
||||
|
||||
![]() heb de massa nog niet gecontroleerd ga ik dat even doen
|
#14
|
||||
|
||||
![]() He Fre,
Als je die draad erop hebt, dan moet ie volgens mij op een plus in de zekeringskast. Maar ik heb er vanavond nog ff naar gekeken bij m'n eigen, alleen moet ik eerst die zekeringskast losdraaien want het draadje gaat aan de achterkant erin................... ..................ik meld me ff weer (hopelijk morgen al). Ps: Sorry voor de wat late reactie !!! Grtz................. LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#15
|
||||
|
||||
![]() Nou Fre,
Ik heb tussen de drukke laswerkzaamheden door ff de zekeringskast losgehaald, en ff gekeken waar die gele draad naar toe gaat. Deze komt dus aan de achterkant op de zekeringskast, en als je de kast losdraait, en je kantelt het ding voorover, dan zie je rechtsbovenaan 2 pooltjes zitten waar die schuifstekkertjes op kunnen. Waarschijnlijk is de linker al in gebruik, en je moet dus het draadje aansluiten op de meest rechtse van de 2. Snappuuu ???? Zoniet, dan kan ik ook nog een poging wagen om een foto ervan te nemen. Laat maar ff weten dan............... Succes Grtz................ LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#16
|
||||
|
||||
![]() ok ik ga dat proberen heb je ook gemeten of er een plus op dat draadje staat of dat het een massa is
he fred bedankt ik probeer dat even |
#17
|
||||
|
||||
![]() Shit nee.........vergeten te meten !!! Check het ff of je probleem is opgelost.....mocht het zich nog voordoen, dan kan ik morgen altijd ff meten of er spanning op staat of niet !!!!!
Ik hoor het wel Grtz............... LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#18
|
||||
|
||||
![]() staat een plus op het draadje bij mij constant en ik heb hem erop en ze doen het nog niet iemand nog iedeeien ik heb eezekerings kast van een mk2 een een kabelboom in de auto van een mk1 wie helpt mij
|
#19
|
||||
|
||||
![]() ik heb gekeken naar de dikke massa kabel en die kan ik niet vinden achter de teller de kachelmotor doet het trouwens ook niet maar hoor bij het bedienen van de kachelschakelaar wel een relais tikken maar de motor draaid niet
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Het makkelijkst zou zijn als je een dashboard en kabelboom neemt van een golf 2. Maar als je dat niet wilt zou ik sowieso ook de de rest van de kabelboom van een golf 2 ophalen. Dan kun je in ieder geval de stekkers op de zekeringskast behouden (ik weet niet of de stekkers van een golf1 kabelboom hetzelfde zijn).
Als je de schakelaars van de golf 2 ook meenemen dan kom je een heel eind verder qua kleurcodes enzo. |