![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo,
ik zat te denken om in mijn golf 1 straks dot 5 remvloeistof te gooien, wat zijn de voordelen van dot 5 zo ver ik weet. -hoger kookpunt dan bijv dot 3 of 4. -niet hygroscopisch dus je hoeft het niet na 2 jaar te verversen omdat het geen vocht aan trekt. -bij lekkage of morsen geen aantasting van de lak. voorwaarden zijn, -het systeem moet helemaal gereinigd zijn voor de dot 5 gebruikt gaat worden, het schijnt een reactie te geven wanneer dot 5 met andere wel hygroscopische remvloeistoffen in aanraking komt. -er zeker van bent dat er geen vocht meer in het systeem meer zit, dit word namelijk niet opgenomen door het vloeistof en wanneer dit heet word kan het bij 100 graden al gaan koken. mijn golf word toch voorzien van nieuwe remleidingen en slangen, en mijn remklauwen en alles gaat toch helemaal uit elkaar, en er komt ook een nieuwe hoofdremcilinder op dus alles is zo goed als schoon, mensen ervaring met dot 5 ??? ik hoor het graag gr frank |
#2
|
||||
|
||||
![]() niemand die er ervaring mee heeft??
wil het wel gaan gebruiken maar misschien zitten er toch nog verborgen haken en ogen aan? |
#3
|
||||
|
||||
![]() dot 5.1 gewoon goed spul.. is wel aan te raden..mooiste in combi met stahlflex remleidingen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
![]() die remleidingen komen er waarschijnlijk ook wel op..
maar bedoelde echt de dot 5. je hebt ook dot 5.1 idd maar dat is wel een hychroscopische vloeistof. |
#5
|
||||
|
||||
![]() ik zou doen wat richard zegt : dot 5.1 en NIET dot 5.0 dat komt niet goed (compleet andere vloeistof)
en wat je moeilijke woord betreft alle remvloeistoffen trekken vocht aan vandaar dat je het regelmatig moet vervangen! |
#6
|
||||
|
||||
![]() precies.. mooiste voorbeeld kwam van een bekende tuner betreffende motorolie..
ik zei tegen hem wat voor olie moet ik nu gebruiken? ow60 of 10w40? hij Neuh gewoon 15w40 en dan tijdig verversen.. andere is redelijk onzin.. ![]()
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#7
|
||||
|
||||
![]() Wel 30 euro per liter aan remvloeistof maar Stahlflex ga je over nadenken ?
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() gaat mij er ook meer om dat de andere vloeistoffen bij lekkage of iets de lak aan tasten...
en najah daar heb ik geen zin in eigenlijk en aangezien alles toch nieuw is hoef ik niet bang te zijn dat er een reactie gaat ontstaan met de vloeistoffen, en gert.. nou ja nadenken?? laat ik het zo zeggen het zit in de planning maar het is niet simpel weg een set kopen voor mijn golf 1 omdat ik voor hele andere remklauwen heb, of ik moet een bedrijf vinden die ze zo op maat maakt?? |
#9
|
||||
|
||||
![]() goodridge in delft kan je daar bij helpen..
kan je zelf ook de kleur bepalen van de ommanteling...
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#10
|
|||
|
|||
![]() remkaflex in alkmaar kan ze ook zo voor je maken, `s morgens bestellen `s middags ophalen.
En gewoon goodrich slangen . Staat er zelfs op. |
#11
|
||||
|
||||
![]() oke..
remkaflex doe ik veel zaken mee had daar nog niet eens aan gedacht zal die is bellen idd. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Best interessant topic, maar snap alleen 1 ding niet, vraag jezelf eens af hoeveel lakbeschadigingen jij al hebt opgelopen door remvloeistof, het merendeel van de remmerij loopt onderlangs.
En mocht t remsysteem lekken dan is de lak t laatste waar ik me zorgen om maak ![]()
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb je gelijk in... maar tijdens ontluchten enzo. opzich heb je wel een punt natuurlijk. maarjah totaal gezien zitten er voormij wel grote voordelen in, in mijn ogen. bedoel je hoeft het nooit te verversen,tast niks aan,trekt geen vocht aan wat remdelen met veel stilstaan doet aantasten. denk dat het een touw trek kwestie word haha |
#14
|
||||
|
||||
![]() 1 maal een dot 3,4 of 5.1 er in gegooit is het haast niet meer veilig mogelijk om er ooit nog dot 5 in te gooien.
ja dan moet je alles heel grondig gaan reinigen, najah heb je daar zin in ??? haha |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nu ook mijn remmerij aangepast op staalflex leidingen en flinkere remmen, dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hierna, mijn remleidingen staan al tig jaren droog, en desnoods koop ik wel een nieuwe hoofdremcilinder...
Maar de verschillen tussen 5.1 en 5 zijn die ook merkbaar qua remkracht? Hoe zit dat hele verhaal van dot 3 t/m 5.1? Ik heb er zelf weinig verstand van dus...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() dot 3 heeft een x aantal graden voor het kookt.
dot 4 kan hogere temps hebben dan dot 3 en dot 5.1 is race olie, deze kan tot 300 graden hebben geloof ik, nadeel is dat je het wel vaker moet vervangen omdat het sneller vocht aan trekt dan bijv 3 en 4. dot 5 kan iets minder hebben dan 5.1 |
#17
|
||||
|
||||
![]() hoe doen jullie het eigenlijk met remleidingen..
ik heb hier gebruikelijk koperen, heb ook een apparaat die ook alleen maar koper kan velsen. hebben jullie incombinatie met die stahlflex slangen ook stalen leidingen of koper? |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
remdelen kan je niet eeuwig laten droog leggen he. een hoofdremcilinderbijv als jedeze droog weg legt dus zonder remvloeistof meer, dan kan je hem na een half jaar beter weg gooien, zoals gezegt remvloeistof trekt vocht aan en vocht tast je delen aan, het kan dus goed zijn als je hem straks monteert en je gaat remmen je zo de cups kapot trapt omdat het allemaal verroest en vergaan is. de remolie zal dan zo je rembekrachtiger in stromen en dit is uiteraard ongemerkt. denk er even aan ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Heb nog een belangrijke opmerking: De afdichtingen in je remsysteem zoals je hoofdremcilinder en je remcups zijn niet bestand tegen deze olie. Het zal in het begin wel goed gaan maar naar verloop van tijd wordt het rubber aangetast. Of je moet er voor kiezen alle cups te vervangen.
ik heb dus ook zo'n remvelsappaart hier liggen. Koste me 60 euro. De verkoper vertelde me toendertijd dat het alleen geschikt was voor koperen leidingen. Nou ik heb al verschillende stalen kraagjes gemaakt hoor. Nadeel is dat je minder klemkracht hebt. Ik heb de kunstoflaag om de stalen remleiding verwijderd en toen ging het perfect. gr peter |
#20
|
||||
|
||||
![]() oke bedankt voor de tip, stalen zijn wel beter denk ik zo??
ja van die cups wist ik.. maar nieuwe cups hebben daar geen last van lijkt mij? cups die dus nog niet in aanraking gekomen zijn met dot 3,4 of 5.1?? |