![]() |
|
View Poll Results: Is dit een nuttige vraag voor op het forum? | |||
Ja zeker, hier help je mij ook mee! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 1.33% |
Ja altijd fijn om te weten wat de opties zijn! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 1.33% |
Ja maar ik wil een andere velg maat. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja maar k wil een andere band maat. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nee, hier zat ik niet op te wachten! |
![]() ![]() ![]() |
252 | 67.20% |
Nee, dit is al meerdere malen besproken! |
![]() ![]() ![]() |
113 | 30.13% |
Nee, ik zou wel graag meer info willen. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Voters: 375. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
||||
|
||||
![]() Hey, hallo iedereen...
Wie o wie kan me helpen met de ET waarde?? Nu: ET32 9J voor 9J achter 205/45/16 (uitgerolde wielranden) Verlaagd. Achter geen probeem, iets van ruimte over en Voor MAX! Wil nu: ET 35 7,5J en 7,5J geen probleem... Probleem: 4x100 >> 5x112 .... deze overlappen... Er zijn verschillende wieladapters te koop á 300 euro (ongeveer) deze zijn helaas 2,5cm(J) dik. Nu weet ik iemand die ze zelf kan maken en ze kan leveren in 2cm(J) met bijpassende bouten (met verzonken kop) en die de wielen aan de binnenzijde kan afdraaien. Wat past er onder met (voor) 185/35/17, nogsteeds 9J of??? Vraag: hoeveel moet ik bijschaven om dit passed te krijgen? (op hoeveel moet ik uit komen? 9J of past 9,5J dan ook??) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() ET/velgbreedte is een simpel rekensommetje uitgezet vanaf de naaf waarop je de velg monteert.
halve velgbreedte + ET- adapterdikte = hoeveel de velg vanaf de naaf naar binnen steekt halve velgbreedte -ET + adapterdikte = hoeveel de velg vanaf de naaf naar buiten steekt Dus als je weet dat ee bepaalde velgmaat net past, kan je uitrekenen of andere maten ook passen. Dan doet de bandbreedte/dikte ook nog een hoop, maar puur op velggebied gaat dit wel op.
|
||||
|
||||
![]() vind 16inch wel de max voor een golf 1
![]()
|
||||
|
||||
![]() wat jij vindt, breng je maar naar de politie
![]()
|
|||
|
|||
![]() velgenbreedtes zijn in J's aangeduid
1J is 1inch= 2.54 cm je verhoogd je et waarde van 32 naar 35 dit is slechts 3 mm en er komt nog een adapter tussen van 20 mm. je velgen zullen dus 17mm meer naar buiten komen te staan, lijkt me niet goed. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() De J's zijn niet de breedte maar het model velg,maar verder klopt het.
mvg JVH |
|
|||
|
|||
![]() De velgbreedte wordt gemeten in Engelse inches (1 inch = 25,4 mm) en wordt in het algemeen gevolgd door de letter J met daarachter de velgdiameter, eveneens in inches. 6J x 13 staat voor een velg met een breedte van 6 inch en een diameter van 13 inch.
|
|
|||
|
|||
![]() Klopt Maar J is niet de breedte maar het model van de velg.
en laten we er verder maar over ophouden voordat het te flauw wordt. mvg JVH |