![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik ben helemaal nieuw in t vw wereldje
en heb een golf 1 gevonden van 83 met een 1.5 motor nu heb ik hier wat vraagjes over voordat ik m ga kopen waar moet je zoal op letten bij aankoop van dit model en zijn de 1.5 motoren een beetje betrouwbaar maw wat zijn de kwalen en hoe is t verbruik van it motortje kortom alle info over deze combi is welcom evenals tips bvd |
#2
|
|||
|
|||
![]() verbruik ligt tussen de 1 op 10 en 1 op 12 bij normaal tot zuinig gebruik.
voor de rest is het een heel betrouwbaar motortje, kwalen zitten meestal in de carberateur. maar merk je meteen op tijdens het rijden en zijn makkelijk te verhelpen.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#3
|
||||
|
||||
![]() ook goed onder de auto kijken op rotterij.
en vooral ook in de kofferbak rechts bij de veerpoot.daar zijn ze 9 van de 10 keer ook rot! ![]() succes |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Idd. Heb het zelf bij beide van mijn Golfjes 1. Als er ook maar een klein gaatje lijkt te zitten, zit er 9/10 keer veel en veel meer. Vaak is dan ook het binnenscherm verrot en je vulpijp.
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#5
|
||||
|
||||
![]() is het een schakel of automaat ?
Heeft te maken met je verbruik ![]() Let op de spatbordranden (vooral onder eventuele beschermkappen) Denk aan roest bij raamranden.
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Vergeet ook de stalen benzine vulpijp niet.
Die wil ook nog wel eens rotten |
#7
|
|||
|
|||
![]() ok thnx
ik heb m al wel bekeken maar nog niet echt goed wil ik vant weekend gaan doen denk van zover ik al heb gezien handbak 4 versn. geen spatbordkappen zeer weinig roest alleen de rv deur en wat kleine plekkjes op de binnenrand bij de achterste wielbogen vulhals ed zien er nog goed uit van binnen kon ik zo snel ook niks zien was ook al wat schemerig ga dan hopelijk vant weekend ff goed kijken ook bij de verpoten ed alvast bedankt voor de snelle antwoorden btw is de 1.5 gevoelig voor lang stilstaan ? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Buiten het uitdrogen van riemen (en slangen) niet. Maar als je dan voor je gaat rijden de vloeistoffen en de riemen ververst/vervangt is er niet veel aan de hand ![]() De mijne stond ruim twee jaar stil en ik heb de nodige olie en riemen vervangen en dan is het gewoon starten en lopen. Mits de accu goed is en er brandstof inzit ![]()
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ok dat was ik ook wel van plan maar met de pakkingen ed zouden evt gewoon goed moeten blijven dus hij stat nu zoeen 3 jaar stil de verkoper zegt dat ie wel paar keer gheeft gelopen maar kan natuurlijk gelogen zijn |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
3 jaar valt nog wel mee. Met de pakkingen zal het ook niet zo snel misgaan. Misschien de kleppendeksel en carterpanpakking. In de carburateur zitten natuurlijk ook nog de nodige pakkingen en membramen. Hooguit een keer een membraampje lek maar revisisetjes zijn makkelijk te krijgen en kosten ook de wereld niet. Verder het standaard spul goed checken denk hierbij aan remslangen, kabels, koelslangen, riemen, vloeistoffen, bandjes enz enz.
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#11
|
|||
|
|||
![]() ok thnx
ik kan m morgen op dr brug ed bekijken dus hoop dat wat is kvindt echt leuke wagentjes die 1tjes |