Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-11-2008, 19:48
cork81's Avatar
cork81 cork81 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 109
Default g60 of vr6 of KR ?!? -> circuit Golf MK2

Hoi helden,

tot voor kort reed ik af en toe met veel plezier in mijn omgebouwde Golf MK2 GTI 16V (kr) op circuitdagen en trackdays. Dat doe ik eigenlijk al jaren voor de fun, maar het wordt elk jaar een stapje beter/sneller/professioneler. Met de nadruk op stapje trouwens .

Alles ging geweldig totdat afgelopen vrijdag na drie en half uur op spa francorchamps de derde drijfstang niet meer wist of ie nou in een lijn- of in een boxermotor zat. Bij zo'n 5 a 6000 toeren besloot hij maar eens verticaal te gaan bewegen; gevolgen zijn een afgebroken drijfstang - gat in het blok - einde verhaal. Eff een sfeerpic van de aftocht, zakdoekjes gereed houden aub..




De grote vraag is eigenlijk nu welk blok het leukst is om er in te plaatsen ??

Wilde eigenlijk voor een VR6 gaan, maar dat is toch wel veel werk en bovendien lijkt het me nogal een zwaar blok voor in de neus van de auto. De auto is helemaal gestript verder; nadeel daarvan is dat hij achter vrij licht is en dus vrij makkelijk dwars wil gaan.

Andere mogelijkheid is een G60 motor. Die zou dan uit een Corrado moeten komen, het zal ongetwijfeld al wel eens eerder gedaan zijn maar ik kan er nix over vinden ?!

Een 'nieuwe' KR kan natuurlijk ook...

Ben benieuwd wat de ervaringsdeskundigen zeggen. Problemen met aansluitingen op de originele tellers zijn van ondergeschikt belang, zoveel dashboard zit er namelijk niet meer in.

Ik heb wel een redelijk budget en ook wel redelijk wat tijd. Verder kan ik op twee bruggen naast elkaar werken en ook nog de beschikking over een 1e monteur als teammaat.

Ben erg benieuwd naar jullie adviezen, heb nog niets gekocht want ik wil me eerst goed voorbereiden.


alvast bedankt !!!
Reply With Quote
  #2  
Old 05-11-2008, 19:57
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,811
Default

Ik zou gaan voor de KR, van de 3 die je noemt is de KR eigenlijk enige echte toerenvreter. Dat ding gaat lekker als je boven de 4000 toeren zit. G60 zou ook nog kunnen omdat je daar simpel wat meer vermogen hebt (chip/poelie) maar een VR6 zou ik niet doen, idd te zwaar op de neus. Als je het nu al merkt, merk je het dan zeker. Je kunt er natuurlijk altijd 1tje bijleggen op de achteras als compensatie
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 05-11-2008, 20:01
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

1.8 20V Turbo anders ook een optie? Lichter dan een vr6, betrouwbaarder dan de G60 en toch genoeg vermogen.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-11-2008, 20:07
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

KR, kosten geen drol, en als je hem opblaast haal je een andere
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2008, 20:08
Roy-16VT's Avatar
Roy-16VT Roy-16VT is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,075
Default

Heb eventueel nog wel een ander KR blok voor je liggen pb maar even als je er belang bij hebt
__________________
Mijn mkII-vr6-turbo
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41051
Reply With Quote
  #6  
Old 05-11-2008, 20:37
Thijs99 Thijs99 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 47
Default

een ABF, 2.0L 16V uit een Golf3, is dat geen leuke/goede optie.
stnd 150pk, maar schijn je makkelijker (dan bij een kr/pl) wat meer pk's uit te kunnen halen.

Thijs,

P.S.
Hoe is dat nou om met een golf 2 door Eau Rouge te knallen
Reply With Quote
  #7  
Old 06-11-2008, 18:40
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

VR6 is te lui en te zwaar, G60 is te onbetrouwbaar.....met een turbo erop wordt het al een ander verhaal, maar ik zou denk ik in jouw geval voor een 9A of een ABF gaan en deze dan gewoon op je huidige injectiesysteem laten lopen.
Ik zou de motor wel eerst helemaal reviseren zodat je er ook lang plezier van kunt hebben.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-11-2008, 19:57
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,279
Default

Zou ook voor een KR gaan, VR6 is te zwaar voorin. G60, evt vervangen door een betrouwbare bron, dan wel
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #9  
Old 06-11-2008, 20:58
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

1.8T's zijn ook nog vrij zwaar met alle aanbouwdelen...

de 1.8 en 2.0 20V zijn ook hele mooie motoren, maar daar koop je meerdere 16v's voor
Reply With Quote
  #10  
Old 07-11-2008, 21:24
recaro's Avatar
recaro recaro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 69
Default

ik zou ook een niet al te zwaar blok nemen (kr,abf).
dit om de gewichts verdeling niet teveel negetief te beinvloeden.
let er ook op dat je bij een zwaarder blok ook de remmen zwaarder belast
dus aan moet passen.


suc6 met je hobby
__________________
zie mijn project
GOLF mk2 GTI 16V '89
daily PASSAT 1.8 20V '03
www.gticlub-holland.nl

Last edited by recaro : 07-11-2008 at 21:26.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-11-2008, 10:06
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ik heb nog wel een 2liter 16v voor je staan een 9a motor uit een corrado 187.000 gelopen vraag ik 600 euro voor helemaal compleet met kabel geschakelde bak.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-11-2008, 20:04
golf2 2.016v's Avatar
golf2 2.016v golf2 2.016v is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 535
Send a message via MSN to golf2 2.016v Send a message via Yahoo to golf2 2.016v
Default

ja pewi dat is de makellijkste optie ! maar dan met de uitlaat nokkas van de kr want die is nog wel heel en het injectie systeem .daar rij ik ook mee op het circuit. en heb er dan nog een licht vliegwiel op en een 4in 1 .gaat echt als een speer en je hoeft niks aan te passen.!
Reply With Quote
  #13  
Old 10-11-2008, 20:14
cork81's Avatar
cork81 cork81 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 109
Default

Thanks voor alle tips!

Binnenkort maar eens op zoek naar een donorauto, we gaan op zoek naar of een andere KR of een G60.

KR is idd een fijn blok, maar je moet hem wel op toeren houden anders geeft ie niet echt thuis. Flink schakelen dus en bovendien blijven de BMW'tjes 325i zo net iets te snel op het rechte stuk.Een G60 is idd nogal kwetsbaar, maar heeft wel veel meer power van onderuit en is makkelijker te tunen.

De andere opties houden we zeker in ons achterhoofd. Vooor iedereen die een blok heeft liggen, bedankt voor jullie aanbod maar we hebben liever een compleet voertuig.
Is het trouwens erg moeilijk om een G60 uit een Corrado te lepelen en over te bouwen in een Golf II !?


Oh ja en door Eau Rouge rijden met je Golf is zeker een onvergetelijke ervaring, maar om die bochtencombi echt hard te nemen vergt wel behoorlijk wat inzicht en vooral een groot hart. Voor iedereen die het ook een keer wil proberen check www.skylimitevents.be en nee ik wordt niet gesponsord voor dit reclameblok....
Reply With Quote
  #14  
Old 10-11-2008, 20:30
golf2 2.016v's Avatar
golf2 2.016v golf2 2.016v is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 535
Send a message via MSN to golf2 2.016v Send a message via Yahoo to golf2 2.016v
Default

Quote:
Originally Posted by cork81
Thanks voor alle tips!

Binnenkort maar eens op zoek naar een donorauto, we gaan op zoek naar of een andere KR of een G60.

KR is idd een fijn blok, maar je moet hem wel op toeren houden anders geeft ie niet echt thuis. Flink schakelen dus en bovendien blijven de BMW'tjes 325i zo net iets te snel op het rechte stuk.Een G60 is idd nogal kwetsbaar, maar heeft wel veel meer power van onderuit en is makkelijker te tunen.

De andere opties houden we zeker in ons achterhoofd. Vooor iedereen die een blok heeft liggen, bedankt voor jullie aanbod maar we hebben liever een compleet voertuig.
Is het trouwens erg moeilijk om een G60 uit een Corrado te lepelen en over te bouwen in een Golf II !?


Oh ja en door Eau Rouge rijden met je Golf is zeker een onvergetelijke ervaring, maar om die bochtencombi echt hard te nemen vergt wel behoorlijk wat inzicht en vooral een groot hart. Voor iedereen die het ook een keer wil proberen check www.skylimitevents.be en nee ik wordt niet gesponsord voor dit reclameblok....


zou als ik jouw was (wat ik niet ben ) geen g60 nemen g lader is drama
en een 9a is het zelfde als een kr maar dan 2 liter.
in iedergeval heel veel succes en tot zien op de baan volgend jaar.
Reply With Quote
  #15  
Old 14-11-2008, 00:30
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

G-lader gaat circuit gebruik idd niet leuk vinden. Teminste niet met een kleine pully.
Met een grote zal het wel goedgaan bij regelmatig onderhoud. Maar het nadeel is dat een van de eerste stappen van tunen een kleinere pully is.

Maar het pikt wel op als een stier. Geen turbogat dus nog steeds pit in de lagere toeren.

En dat vrij rijden in belgie ziet er wel puik uit moet ik zeggen.
Reply With Quote
  #16  
Old 14-11-2008, 21:32
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Was jij laatst ook op Zolder met die wagen?
Ik was er ook met een groene golf II, we stonden ongeveer naast elkaar bij het afladen van de auto's.
Reply With Quote
  #17  
Old 22-11-2008, 19:48
cork81's Avatar
cork81 cork81 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 109
Default

Was idd op Zolder, volgens mij was dat begin Oktober ?! Toen stond er idd een Golf II naast ons, grijsgroen met vierspaaks velgen bedoel je die of bedoel je die donkergroene die 's middag over het circuit knalde ? Beiden gingen trouwens best rap !

Toen ook al geen geluk, 's ochtends in de regen gingen we best wel lekker, 's Middags de einddemper kapot gereden (gat van 5 cm doorsnee) en gediskwalificeerd omdat we met 100 dB wat teveel lawaai produceren voor de fijngevoelige belgische oortjes.
Reply With Quote
  #18  
Old 23-12-2008, 19:01
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

ik zou toch voor de g60 gaan is een prima motor al die verhalen van g-lader slecht bla bla bla onzin heb je 1 maal een goede te pakken en je zet er de goede keringen in (goetze of komtec sls of nog beter stalen lipseal keringen als je ze gemonteerd krijgt) en de orginele gele sintsteiner dicht lijsten gebeurt er niks mits je het goed onderhoud dus op tijd lijsten wisselen al die onzin verhalen zijn gekomen omdat er alleen maar goedkope troep wordt verkocht bij revise teharde dicht lijsten die na 1000km de helft kleiner worden en verkeerde keringen en goedkope open lucht filters gevolg schade aan de lader rij nu 5jaar met g-lader nog nooit 1 laten klappe en ik geef echt wel gas enigste probleem wat ik had was verdringer keringen eruit kwamen maar zoals ik al zei goede keringen gebruiken oja draaide met 65mm 16vg60 vlot 8000rpm,s zonder problemen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum