Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-07-2009, 21:02
Rallye20vtrs's Avatar
Rallye20vtrs Rallye20vtrs is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 235
Default Vragen over Pierburg 2e carb

Ik heb een golf 1.3 uit '86 met een pierburg 2e carb, nu gebeurden er het volgende ik starte de auto en reed een stukje en plots sloeg hij af als ik op wou trekken.
Ik opnieuw gestart en hij deed het alleen nog stationair draaien zodra je op wil trekken slaat hij af.

Heeft iemand een idee wat er zou kunnen zijn ?
Het volgende is al vervangen bougiekabels, rotor + verdeelkap, benzine filter en luchtfilter.

Weet iemand of er een vervangings carb is, wordt gek van het apparaat.

Mvg Frank
__________________
281 pk 415 nm
Reply With Quote
  #2  
Old 21-07-2009, 21:23
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

ik heb ook zo`n carb op me golf gehad en ik had het zelfde.
Bij mij was de opvoerpomp kapot.
makkelijk te maken allen moet je even het rubbertje bestellen bij de dealer.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #3  
Old 21-07-2009, 22:14
Henk Timmer's Avatar
Henk Timmer Henk Timmer is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 267
Send a message via MSN to Henk Timmer
Default

De pompen die net achter je achterbrug zitten, die gaan inderdaad wel vaak stuk bij golf, wees blij dat je een 1.3 hebt, gewoon bij brezan halen!
Reply With Quote
  #4  
Old 21-07-2009, 23:08
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

ik had ook zo'n pierburg ding. had precies hetzelfde. zoals jij het beschijft lijkt het mij dat hij gewoon te weinig benzine krijgt. maar er zitten zoveel toeters en bellen op dat ding, dat als het ene kapot gaat, het andere ook niet werkt en dus blijf je lang zoeken naar problemen.

ik heb hem erafgehaalt en een Weber gemonteerd.
ben van het probleem af.
het is idd een gewone vervangingscarburateur
de 32/42DMTL. word ook gebruikt op een land rover 90 / 110
ze kosten in nederland zo'n 500 euro. maar in engeland kosten ze de helft.
als je even de search gebruikt (op 32/42 DMTL) vind je een topic van mij hierover. in dat topic vindt je een link naar een engelse site waar ze ze verkopen.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #5  
Old 21-07-2009, 23:10
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #6  
Old 21-07-2009, 23:17
Henk Timmer's Avatar
Henk Timmer Henk Timmer is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 267
Send a message via MSN to Henk Timmer
Default

Is het voor een 16v eigenlijk mogelijk om wat met je benzineregeling te doen, om er wat meer vermogen uit te krijgen?
Reply With Quote
  #7  
Old 22-07-2009, 22:12
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

zeker, zijn genoeg carburateurtjes in omloop hoor. ook van weber.
of een dikkere inlaat ofzo, weet niet watvoor blok je hebt?
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #8  
Old 22-07-2009, 22:15
Henk Timmer's Avatar
Henk Timmer Henk Timmer is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 267
Send a message via MSN to Henk Timmer
Default

Het is een PL, maar wat ken ik van weber halen en wat win ik er mee?
Reply With Quote
  #9  
Old 22-07-2009, 22:32
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

je zou er zoiets op kunnen schroeven:


al is dit een slecht voorbeeld want dit is op een 8v.

het voordeel van 4 apparte inlaatkanalen is dat ze geen "last" van elkaar hebben. en daardoor een betere doorstroming. en natuurlijk de grotere omvang, zelfde resultaat: betere doorstroming.
andere carbs (of trottle bodies) zal opzichzelf niet zo heel veel vermogenswinst met zich meebrengen. een 5 tot 15 pk hooguit afhankelijk van wat vooriets je er op zet. maar in combinatie met andere dingen, bijv: snelle nokkenas, spaghetti spruitstuk, turbo?, powerfilter.... noem maar op, scheelt het schijnbaar wel heel veel. al heb ik hier verder zelf geen ervaring mee.
misschien dat je Bolku eens moet vragen wat er allemaal mogelijk is.....
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #10  
Old 22-07-2009, 22:37
Henk Timmer's Avatar
Henk Timmer Henk Timmer is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 267
Send a message via MSN to Henk Timmer
Default

Bedankt voor de tip morgen maar ff bellen
Reply With Quote
  #11  
Old 27-07-2009, 09:50
Rallye20vtrs's Avatar
Rallye20vtrs Rallye20vtrs is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 235
Default

Heb het gevonden me hoofdsproeier zat verstopt en schoon gemaakt en loopt weer als een trein.

Ieder bedankt voor het meedenken en reacties

mvg Frank
__________________
281 pk 415 nm
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum