![]() |
|
|||
|
|||
![]() goedenavond
ik ben bezig met het vervangen van mijn distrubutie riem, hierbij stuit ik echter op een klein probleempje, ik moet namelijk de nokkenas en krukas op tijd zetten. alleen kan ik de merktekentjes op de poulie / carters niet vinden. op mijn nokken as wiel staat wel een stipje, en als ik het goed heb moet die gelijk staan met het plastic pijltje op de beschermkap van de d-riem. heb ik dit goed of niet ? en dan de krukas.... op het krukas wiel zit wel een dikke stip, alleen zou ik niet weten waar die gelijk aan moet liggen, en of het uberhaupt wel die stip is die gelijk ergens mee moet liggen ![]() het gaat btw om een polo classic 1.3 1986.. ik meende dat dat een HK... motor is. alvast bedankt patrick Last edited by patrick_mtx : 10-12-2009 at 21:26. |
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:24. |
|
|||
|
|||
![]() oke, dus als ik het goed begrijp had ik dat van de nokkenas goed ?, dat dat kleine stipje overeen moet komen met dat plastic pijltje op die kap ?..
en dat van de krukas snap ik nog niet helemaal.. ik begrijp dat de krukas pouli er maar op en manier op kan, en dat er een merkteken op die poulie zit die ergens gelijk aan moet liggen.. maar waar moet hij dan gelijk aan liggen ? (mischien dat deze foto`s helpen met uitleggen) http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=796443 in ieder geval eerst bedankt ! patrick |
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:24. |
|
|||
|
|||
![]() ja de foto`s zijn voor mij inderdaad ook duidelijk.. alleen moet die poulie nou gelijk liggen aan dat gekke stalen stipje die door dat plastic heen steekt ?
die foto`s zijn niet van mij zelf !,, en ik zou ook niet weten om wat voor visje het gaat., is dat visje belangrijk voor het op tijd zetten dan ? ow en dan nog een klein vraagje, klopt het dat ik de d-riem handmatig moet spannen door middel van de waterpomp ? patrick Last edited by patrick_mtx : 10-12-2009 at 22:56. |
|
|||
|
|||
![]() veel dank voor al je reacties sjon,, ik ben vanmiddag weer verder gegaan met het vervangen van de d-riem, en hij loopt weer als een zonnetje !...
![]() heeel erg bedankt ! patrick |