Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-12-2009, 00:10
Spikker Spikker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 26
Default Probleem koelsysteem

Goededag allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een golf 3 1.8 gt.
Nou had ik het vermoeden dat mijn thermostaat open bleef staan aangezien de temperatuur niet boven de 60 graden kwam, dus ik dacht die moeten we ff vervangen.
Nu heb ik hem vervangen en ben het systeem weer aan 't bij vullen.
Dus koelvloeistof er in de auto starten en op temperatuur laten komen.
maar als de motor rond de 70 graden begint te komen kotst ie alle koelvloeistof via het reservoir er weer uit.

Wie kan mij mischien vertellen waar dit aan ligt want dit heb ik nog nooit meegemaakt.


Mvg.

Martijn
Reply With Quote
  #2  
Old 14-12-2009, 00:19
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

klinkt als n lekke koppakking, druk in koelsysteem wordt te hoog en daarom gooit ie het bij je vaatje er weer uit
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #3  
Old 14-12-2009, 09:01
Spikker Spikker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
klinkt als n lekke koppakking, druk in koelsysteem wordt te hoog en daarom gooit ie het bij je vaatje er weer uit



Oke oke, vreemd want ik had daar namenlijk geen last van volgens mij voordat ik de thermostaat had vervangen.
Maar hoe kan ik daar zeker van zijn dat het de koppakking is?
Voor dat ik de boel lostrek.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-12-2009, 09:55
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Quote:
Originally Posted by Spikker
Oke oke, vreemd want ik had daar namenlijk geen last van volgens mij voordat ik de thermostaat had vervangen.
Maar hoe kan ik daar zeker van zijn dat het de koppakking is?
Voor dat ik de boel lostrek.


witte rook.. uit de uitlaat.. als je de auto in de ochtend start
kom er dan veel witte rook uit je uitlaat..?

of het kan ook zijn dat je nieuwe thermostaat niet opent.. daardoor te warm
word dat er druk word opgebouwd in het koelsysteem ik zie wel dat er staat dat die 70 graden word is je sensor nog wel goed.. van temparatuurmeter? heb je het koelsysteem goed ontlucht..?

Last edited by oettinger_18 : 14-12-2009 at 10:03.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-12-2009, 12:48
Spikker Spikker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 26
Default

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
witte rook.. uit de uitlaat.. als je de auto in de ochtend start
kom er dan veel witte rook uit je uitlaat..?

of het kan ook zijn dat je nieuwe thermostaat niet opent.. daardoor te warm
word dat er druk word opgebouwd in het koelsysteem ik zie wel dat er staat dat die 70 graden word is je sensor nog wel goed.. van temparatuurmeter? heb je het koelsysteem goed ontlucht..?


Witte rook heb ik niet uit de uitlaat, ik heb ook de thermostaat getest in een pannetje heet water. En de thermostaat opent gewoon goed.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-12-2009, 13:09
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Nieuwe thermostaat wel goed gemonteerd?
Of is het huis beschadigd waardoor de thermostaat niet open kan.

Kijk eens wat de auto doet zonder thermostaat.
Bij stationair zou het geheel dan gewoon warm moeten kunnen worden.
Kun je in ieder geval de koppakking uitsluiten.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #7  
Old 15-12-2009, 20:40
Spikker Spikker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 26
Default

Ik ben vandaag maar weer is met de auto bezig gegaan, en heb een aantal slangen door geblazen met de compressor.
En wat bleek, het dunne slangetje naar de overloop van het resevoir bleek verstopt te zijn.
Dus alles werkt weer goed alleen wordt mijn kachel niet super warm.
Maja ben allang weer blij dat ik kan rijden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum