![]() |
#101
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#102
|
||||
|
||||
![]() dat is echt kl*te.
![]() ![]() ![]() ![]() succes,
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen.. ![]() Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones' Engine: 1600 with 75 horses inside. ![]() Last edited by matt8 : 01-02-2010 at 20:01. |
#103
|
||||
|
||||
![]() Uitgebreid contact gehad met de garage: ze doen er NIKS aan.
Ik vermoed dat ze de nokkenas poulies niet los gehad hebben, alle poulies zijn namelijk gemarkeerd met verfstrepen om de timing goed te houden, erg onprofessioneel dus (gewoon volgens het boek werken en de boel op tijd zetten met losse poulies is the way to go). Eindconclusie: prutswerk in de werkplaats, mijn auto letterlijk in duigen, garagebedrijf Hazet beroept zich op 3 maanden garantie en weigert iedere aansprakelijkheid. En nu: koppen eraf en schade bekijken, zien we dan wel wat het vervolg is.
__________________
Quote:
|
#104
|
||||
|
||||
![]() Dat is behoorlijk balen!
Zou het zin hebben om het bij het ANWB/Bovag bemiddelingsbureau voor te leggen? Onderdelen hebben toch een 'minimale levensduur' en als blijkt dat de riem kapot is gegaan door slecht werk van het Bovag-lid moet daar toch wat mee te doen zijn. Blijft frusterend dat Hazet gewoon prutswerk heeft geleverd en het dus niet wil toegeven. Sterkte d'r mee! |
#105
|
||||
|
||||
![]() Mooi kut, meteen een leuke reden om er een leuker blokje in te leggen?
![]() |
#106
|
||||
|
||||
![]() als ze bij hun punt blijven zou ik ze even op deze thread attenderen... goede naam is goud waard,...
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#107
|
|||
|
|||
![]() da's flink balen man
![]() gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#108
|
||||
|
||||
![]() Waardeloos Stijn! Ik zou zeker de Bovag er even over bellen. Wie weet ligt er al een dossier over dit bedrijf en kan het net het missende onderdeel zijn voor een rechtzaak.
Dat er geen garantie op de auto zit kan ik me voorstellen. Echter als zijn een reparatie verkeerd hebben uitgevoerd (laten uitvoeren door derden) zullen ze dat in mijn ogen wel moeten corrigeren. Je zou dan evt onafhankelijk moeten laten vaststellen dat er ondeugdelijk werk is geleverd. Mocht je dat kunnen vaststellen dan is een brief via rechtsbijstand soms al een reden voor dat soort bedrijven om het op te lossen. |
#109
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij heb je recht via de wet op een deugdelijke auto en kun je dit altijd terug eisen, ik zou het via de rechtbijstand eens proberen.
|
#110
|
||||
|
||||
![]() Kort geding aanspannen, en eventueel een onafhankelijk bedrijf een diagnose laten stellen!
Zwaar klote hoor, dit is een flinke kostenpost zo. Veel succes Stijn! |
#111
|
||||
|
||||
![]() Als je hulp kunt gebruiken bij het schroeven dan bel je maar. Ik ben deze week nog vrij
![]()
__________________
|
#112
|
||||
|
||||
![]() Ik heb op school vaker de term "Commissie Auto" voorbij horen komen, schijnt een onafhankelijke instantie te zijn die juist voor dit soort geschillen in het leven is geroepen.....
Misschien iets om even naar te Googlen? Succes verder met de afhandeling! Hoop dat je er wat aan hebt!
__________________
![]() * '91 Jetta MK2 GLI USA * '91 Jetta MK2 GT 16V * '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe * '93 Passat 35i "ABT" dailydruif ![]() http://www.dubkreations.forumotion.net ![]() |
#113
|
||||
|
||||
![]() Tja, mindere berichten... Een V6TDI zal niet goedkoop zijn igv revisie.
een jaar en dik 30.000km is natuurlijk best veel. Hazet zal het vast gooien op een defecte spanrol, wat natuurlijk wel mogelijk is (ook al is deze vervangen bij de distriwissel..) Je kan gelukkig wel zien dat de nokkenaspoulies gemerkt zijn (beunhaas trucje ![]() Ik vrees het ergste, maar wie niet waagt....
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#114
|
||||
|
||||
![]() De riemwissel is inderdaad zeker op 'z'n beunhaas' gebeurt, gezien de merktekens overal - zowiezo niet volgens het boek. Als je werkt zoals VW dat wil heb je geen mertekentje nodig. Ik heb zelf de pomptiming na aankoop nog wel gecontroleerd en die was goed, dat is eigenlijk een wonder als je ziet hoe de riemwissel gedaan is.
Vandaag heb ik de boel uit elkaar gehaald (wat een klus!!!). De boosdoener blijkt de waterpomp te zijn. Deze is vervangen door Hazet met de riem (zoals het hoort), alleen is het lager kapotgelopen en de ring van de poelie afgebroken - goedkope troep dus! De vraag is, zou hier iets te claimen zijn? Ik heb geen idee wat voor garantietermein er op de onderdelen zelf zit, vanuit de fabrikant? Overigens mistten er twee bouten uit de waterpomp, dus nog meer slordig sleutelwerk. Het goede nieuws: de zuigers zijn onbeschadigd gebleven, onderblok is dus nog goed. De rechter kop heeft totaal geen schade geleden. De linker kop heeft wel ruzie gehad met de zuigers, echter zijn er op het oog geen kleppen krom, ze lijken goed te sluiten. Wel zijn er zes (!) sleeptuimelaars kapot gedrukt, die lagen gebroken onderin de kop. Misschien is dat de redding geweest. Koppen gaan morgen naar het revisiebedrijf voor een check, dan weet ik meer. De ravage: ![]() ![]() ![]() Zuigers nog ok: ![]() Kleppen op het oog nog ok: ![]() ![]() Gebroken sleeptuimelaars: ![]()
__________________
Quote:
|
#115
|
||||
|
||||
![]() Wat een conjo's ...
Hazet even een linkje sturen ? |
#116
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#117
|
|||
|
|||
![]() Hee beer! Ik heb destijds exact hetzelfde gehad!
Je geluk is inderdaad dat er die tuimelaars tussen zitten welke moeten breken bij een aanraking van de klep met de zuiger. Bij mij was ook de waterpomp vastgelopen... Alleen waren bijna alle tuimelaars kapot ( gelukkig want van de 24 kleppen hoefde er maar 1 vervangen te worden!). Heb navraag gedaan bij de vw maar daar schrijven ze niet voor dat de waterpomp vervangen hoeft te worden bij een riemwissel.... Beetje jammer gezien je er zo bij kan als alles eraf ligt! De 2 boutjes die missen in de pomp zitten waarschijnlijk in het deksel wat er over de pomp heen gaat ( ik dacht namelijk hetzelfde en draaide er vol goede moed 2 boutjes in, later bij montage van de kap kreeg ik er geen boutje in, dus ze konden er weer uit!) Dus ik denk dat je geluk hebt als de breekplaatjes kapot zijn en niet de kleppen. Tip van flip: let op welke koppakking ( zitten 1 / 2/ 3 gaatjes in voor de dikte. Vergeet de brandplaatjes niet ( was ik wel vergeten) als je wil heb ik een manual voor de wissel beetje vloeibare pakking op het klepdeksel waar de injector doorgaat, ik wilde deze pakkingringen vervangen maar die gaan alleen met een kleppendeksel de deur uit. Succes met de tuimelaars, heb er zelf een klein beetje vet aan gedaan ( anders vallen ze eraf als je de nokkestok wil monteren.) Als je iets niet weet ( maar dat zal wel niet) dan hoor ik het wel!
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#118
|
||||
|
||||
![]() Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen... Al iets te horen gekregen van het revisiebedrijf waar de koppen liggen?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#119
|
||||
|
||||
![]() heel veel succes!!!
Ik ben benieuwd naar de afloop... |
#120
|
||||
|
||||
![]() Revisiebedrijf was dicht, ga er maandag heen. Bedankt voor de info Sam! Ik bel je tzt nog wel voor wat tips & tricks. Heb inmiddels wel de uitdraai van Elsa voor de 'Instantsetzung' van het blok, dus moet een eind kunnen komen.
Eind van het verhaal is duidelijk: het gaat me een hoop geld kosten en de garage wurmt zich er onderuit - zo gaat het altijd toch? Als ik geluk heb en de koppen zijn inderdaad nog goed dan kost het me altijd nog minimaal 1000 euro aan revisie, pakkingen en distributieset ![]()
__________________
Quote:
|