![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik heb mij vanmorgen een nieuwe radio gekocht. een AV8950BT.. ik heb hem aangeslote enz, maar nu doet mijn subwoofer het niet.. waar moet ik mijn signaaldraad op aansluiten van de versterker? rechtstreeks op de blauwe draad doet hij het niet, en verder weet ik niet
iemandd??? je mag me ook bellen!! 0634270689 groeten.. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Werkte hij met je vorige radio wel?
Neem aan dat je iso stekkers hebt. aansluitschema: http://www.snarfvz.nl/iso2.JPG De blauwe draad is enkel een remote, dus een geschakelde plus zegmaar. Neem aan dat je wel voeding naar je versterker hebt? Zo ja, kijk de zekering van de versterker eens na? Je kunt ook proberen een remote tijdelijk even door te verbinden met de plus van de versterker, doet ie het dan nog niet, is de versterker kapot. Doet ie het dan wel, zit het euvel of in de remote draad of in de radio. Remote kabel doormeten en wanneer nodig gewoon vervangen. Werkt het dan nog niet,radio terugbrengen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
![]() het gekke is, mijn vorige radio had op de ISO aansluiting wel een remote draad zitten.. dat was 1 stekker.. nu heb ik 2 stekkers. 1tj met plus, massa etc.. en 1 met speakers.. verder geen remote.. ik heb zo'n beetje elke combinatie geprobeerd, maar hij doet niets. heb me ouwe radio er weer aangemaakt, en hij doet het gelijk.. en geschakelde plus.. uhm ja, als ik de sleutels eruit heb, doet me radio en me subj het.. heeeeel gek:P toch heeft het wel wat, zo'n ouwe VW:P
|
#4
|
||||
|
||||
![]() iso is meestal 1 stekker, In de auto zitten die ook, Blauwe draad is remote, moet je kijken of die van je versterker daar wel op zit, zo nee heb je er ook niks aan natuurlijk.
Je kunt eventueel even wat fotos plaatsen van de vorige en de huidige radio, en op welke draad de remote zat bij de oude. Vermoedelijk is de geschakelde plus ook aangesloten op de permanente plus (was bij mij ook zo) heb zelf dat omgeleid via de geschakelde plus van de achterruitverwarming. leverd geen problemen op met zekeringen, geschakelde plus werkt hetzelfde als remote, enkel ffkes dat pulsje geven zodat ie weet dattie aan mag. Je zou dat met je versterker remote ook kunnen doen, en er dan een schakelaartje tussen fixen zodat je m uit kan zetten als je m niet nodig hebt. Dan hoef je hem ook niet via de radio te laten lopen. maar zou toch eerst even kijken hoe het moet. Fotos zouden erg handig zijn. Zowel van je oude als je nieuwe headunit en je aansluitingen in je auto (neem aan iso stekkers)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Vaak word de kabel van de rca gebruikt als remote
Alleen na 5 meter blijft er niets meer over van die voltage omdat die kabels tergend dun zijn extra kabeltje trekken naar de versterker en de radio Dan de blauwe draad van je radio erop aansluiten en aan de andere kant op de remote aansluiten en hij moet het gewoon doen Werkt dit niet en ook dat door lussen met de plus versterker Dan de zekering vervangen van de hoofd voeding versterker die is dan op de een of andere manier kapot zonder dat het goed te zien is De soldeertin is uit he dopjes gelopen met als gevold dat de smelt draad nagenoeg geen contakt maakt
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#6
|
|||
|
|||
![]() er zijn veel mogenlijke oplossingen dat je toch een remote hebt
een draadje zoeken(+) die aangaat als je je contact aanzet zo als bv je verwarming en er zijn versterkers die signaal (-) hebben maar dat vind je tegenwoordig niet zo veel het moet dus niet van je radio komen die signaal je versterker moet gewoon weten dat contact aanstaan meer niet somige werken met apparte schakelaar en er is nog eenoplossing die iets beter is voor de battarij signaal laten nemen via alternator hoe die schema is weet ik niet juist maar ik kan het altijd navragen dus je versterker gaat enkel werken als de motor gestart is |
#7
|
|||
|
|||
![]() nou via contact schakelen altijd via de radio
Anders krijg je die lekkere plop van het contact op je sub Dit wil je dus niet De radio doet namelijk pas de signaal kabels aansturen als de remote erop staat dat zelfde geld dus ook als het contact eraf gaat Niet aan te raden dus gewoon via de radio remote uit schakelen Schakelen met een min ??? in engeland misschien
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt Last edited by neoninside : 09-03-2010 at 21:19. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Verklaar dan eens waarom het bij mij wel werkt en ik daar geen probleem me heb? en ik dus geen plop heb en dergelijk? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
heb je geluk Maar geloof me dit kan je niet met elke merk versterker en combinatie radio doen
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#10
|
|||
|
|||
![]() Even wat anders,
Je sub doet het niet Heb je wel het idee dat de versterker aan staat dmz dat er een lampje brand (niet het protect lampje) Misschien staat de radio wel niet goed ingesteld en moet je hem nog vertellen dat hij sub uit moet sturen Lees de gebruiks aanwijzing en kijk of de sub volume wel aanstaat Laat maar even wat weten
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#11
|
|||
|
|||
![]() Op mijn radio heb ik ook geen remote
wel een antene(+12) die kan je ook gebruiken als remote omdat die eigenlijk het zelfde doet signaal geven dat antene uitschuift En het beste is multimeter gebruiken |
#12
|
|||
|
|||
![]() Multimeter gebruiken ?
Om wat mee te doen (gewoon even een vraagje) Mk2tje dat met die antenne aansturing werkt weer niet bij bepaalde modellen Voornamelijk sony heeft daar een draad voor maar die heeft veelal ook een versterker draad Dan heb je namelijk geen versterker meer als je bijv cdtje draait ![]() Bij het gros van andere radio's is dat inderdaad de antenne aansturing die je daar voor kan gebruiken
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#13
|
|||
|
|||
![]() Ah ow dan heb ik die remote over het hoofd gezien(heeft sony)
maar ik gebruik beide niet maar dat lost het probleem niet op dus maakt nie uit wel met een multimeter kan je toch nagaan wat stroom geeft als je radio aanstaat? zo kan je min of meer ook achterhalen waar de remote zit |
#14
|
|||
|
|||
![]() Mk2tje
Ja ben ik met je eens maar dit kan je beter doen met een proef lampje Dan meet je namelijk "belast" Dan kan je ook niet op je gezicht gaan als je bijvoorbeeld een spanning wilt meten door een draad die eigenlijk tijdens een belasting in elkaar stort door de draad weerstand Een multimeter zal dit probleem niet laten zien omdat hij niet belast mee Snap je wat ik bedoel Sony heeft modellen gehad met een extra dubbel polig wit stekkertje waar deze beide draden op zaten Maar hebben ook in de iso stekker gezeten De een is volledig blauw en de ander blauw/wit die dan tevens de antene draad is uit mijn hoofd
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#15
|
|||
|
|||
![]() Ik snap je ze
en ja ik heb ne xploid van sony dus ik weet niet uit mijn hoofd hoe het daar zit maar bij mij werkt het nog steeds goed dus blijf ik er af ![]() OT beste wat je kan doen handleiding bijhalen van je versterker en radio(op internet vind je die dingen ook wel) daar staat zeker wat je remote zit |
#16
|
|||
|
|||
![]() Inderdaad dont try to fix it if it isn't broke
Ik neem aan dat die radio nieuw is dus de handleiding zal waarschijnlijk nog in de doos zitten Laten we eerst eens de persoon in kwestie later reageren
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#17
|
|||
|
|||
![]() zo zo zo, genoeg inspiratie, haha..
ik heb nu de signaal draad op de achterlichten zitten en nu werkt hij goed.. moeten wel de lampen aan staan, maar goed, je gebruikt hem toch alleen als je rijd, en dan staan me lampen aan.. het is 1 grote draden wirwar achter me radio, dikke bende.. maar goed, het werkt, dus ik ben blij.. alleen past me radio niet ver genoeg erin.. maar dat komt nog wel tot zover bedankt jongens!! |
#18
|
|||
|
|||
![]() ff het asbakje weg halen, dan kan je de bedrading via de onderkant begeleiden zodat de radio beter past.
maar signaal draad via de achterlichten is wel vaag.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |