![]() |
|
|||
|
|||
![]() gemeente..
is het raar dat een polo 1.3 uit 1992 ongeveer 1 op 10 loopt? ik kan het me haast niet voorstelle!! mijne doet het namelijk wel.. nou rij ik 2x per week Assen - Groningen en voor de rest kleine stukjes in de stad.. is het dan nog normaal? oja, en mijn blokje zweet ook wat olie. kop is droog, en bij de dynamo steun zweet ie. koppaking cker? makkelijk thuis te doen? groetenn.. |
|
|||
|
|||
![]() Grote kans de lekkage de koppakking is. Als het daarboven allemaal droog is...
Maar daar hoeft ie niet veel door te gaan verbruiken. Je moet er toch wel rond de 1:14 mee kunnen halen. Hoe staat het met het onderhoud?
|
|||
|
|||
![]() kleine stukjes in de stad maken het wel lastiger om zuinig te rijden...
maar met de onze (92er coupe 1.3i 5 versnellingsbak) kunnen we gemiddeld er 1:16 mee halen en heb er ook al meerdere malen op lange ritten 1:22 mee gehaald met de andere (1.3i 4 versnelling 91er coupe) zelfs onderweg naar oostenrijk stukken 1:24 gehaald.. |
|
||||
|
||||
![]() Toen heb je continu 80 gereden?? 1:24 lijkt me heel onwaarschijnlijk met 1.3i (mono of multipoint??)
Ik heb een polo coupe 1.3 AAV met 5-bak gehad, als ik 120km/h strak aanhield en een leuk MPV'tje of SUV'tje voor me had hield het met 1:18 toch echt op. Of ik met dat ding aan het planken was maakte niet veel uit, dan nog zat ik rond de 1:15/16. Ook al maak je veel stadsritjes, 1:10 is niet normaal voor een 1.3 injectieblokje in een polo. Zoals Dennis aangeeft: onderhoud is belangrijk. Bougies/rotor/verdelerkap/sensoren (lambda/tempsensor) zijn belangrijk voor de zuinigheid van de motor.
|
|||
|
|||
![]() ik heb in oktober een beurtje gegeven, met nieuwe olie, bougies etc. ik rij op de snelweg wel stevig door
![]() ![]() maar dan nog, ik vind het wel veel.. ik zal eens kijken wat ik eraan kan doen.. bedankt iin ieder geval ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Mijn vriendin rijdt met de G40 1 op 13 gem
behalve als ik erin rijdt
|
|||
|
|||
![]() En kijk eens of er geen scheur zit in de flens die tussen inlaat stuk zit en carburator
ik heb dit op de mijn gehad en ik verbuikte toen een grote stuk meer toen was het 1:10 nu heb ik deze vervangen en goed 2 maand geleden en nu is mijn verbruik rond de 1:14 al plank ik er serieus mee ik heb dan wel een 1.0i carburator Om het verbruik wat in te dempen,zelf ervaren(alle beetjes helpen wel) kan je bogies met dubbele kop steken en vol synthetische olie gebruiken(ik weet niet of er mensen zijn die ook vol synthetische olie gebruiken maar ik doe het toch en ik heb er geen last mee),nieuwe luchtfilter,alternator laten controleren op slijtage, die kleinge dingen kunnen het verbuik altijd beetje opdrijven |
|
|||
|
|||
![]() Goed afstellen doet ook een hoop (onsteking/co).
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ongeveer... ietsje meer ongeveer 90/95 tussen de vrachtwagens, maarja... toch.. ook een hoop bergop he naar worthersee... |