![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Wie o wie weet waar ik een rubberen kleppendekselpakking kan scoren voor mijn Golf 1? De automaterialenzaak hier in de buurt heeft alleen kurk.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Dan moet je er 1 halen van n G60, motorcode PG.
Ik haal m altyd by de VW dealer. Gr Pim
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
En dat is gewoon passend voor een 1100? Dan ga ik vd week ffies naar de dealer. Waar moet ik rekening mee houden qua prijs? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ik had hem toen voor 10 euro bij de dealer
__________________
Jetta mk2 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Mooi, ik ga vd week wel ff bij m'n 'vrienden' langs.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Die pakking van een g60 motor gaat niet passen op een 1.1.. wel op een 1.5 of hoger.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() by de VW dealer.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Gewoon naar de dealer voor een pakking voor een 1100 dus... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja, alleen weet ik niet zeker of voor een 1.1 ook rubber pakkingen geleverd zijn. Omdat die dingen regelmatig klepgesteld moeten worden, is het geen probleem om kurk te monteren toch? omdat ie binnen een paar jaar toch weer er af moet? Maar je kunt altyd vragen of er wel een rubberen versie van te krijgen is. |
#10
|
||||
|
||||
![]() volgens mij zijn die niet in rubber geleverd, alleen in kurk.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik heb mijn pakking van kurk laatst gehaald bij de Fugo in Gouda voor 5 euro . . .
Lag daar nog gewoon op voorraad ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Morgen ff na vragen
Denk het wel Kost 23.70 bruto |
#13
|
||||
|
||||
![]() beter te duur, dan niet te koop......
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Leg uit dat kleppen stellen, lijkt me wel een belangrijk ding om te doen. Ik ben nog maar een lek want heb het Golfje net. Dus rubber voor 1.1 is er waarschijnlijk niet, gewoon kurk doen dus? |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zou er gwn kurk in doen.. heb zelf een 15.benzine, en die kurk pakking zit ook nog steeds goed.. goede olie gebruiken, regelmatig beurtje doen enz.. dan is er niets aan de hand.. - Klepdeksel verwijderen - Motor draaien aan de krukas tot cilinder 4 op "tuimelen" staat. - Cilinder 1 afstellen - Verstellen door inbus te draaien - Meten tussen tuimelaar en klep - 3 tuimelen 2 stellen - 2 tuimelen 3 stellen - 1 tuimelen 4 stellen - Nieuwe klepdekselpakking monteren. Speling met koude motor: inlaat 0,10-0,15mm & uitlaat 0,20-0,25mm Speling met warme motor: inlaat 0,15-0,20mm & uitlaat 0,25-0,30mm |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is dat ook de methode voor de 1.5? Volgens mij kwam ik ergens in een garage handboek tegen (niet verder naar gekeken) dat het met stelplaatjes ging ipv met een stelschroef die (met inbus) moest worden versteld. Kan dit kloppen? |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, de 1.5 en hoger moet met plaatjes en een speciale lepel die onder de nokkenas past, dan hoeft die er niet uit.. Ik had hiervoor een golf1 diesel, die startte goed, en liep goed, maar toch ff klepspeling gecontroleerd. Toch een paar kleppen die niet lekker stonden, mocht ook na 2ton originele plaatjes zaten nog er onder, maar liep daarna super mooi "het klokje rond" en minder rammelen in dashboard ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Sorry Alleen kurk kost 4.60 bruto Golf1 is met 8 bouten Dacht aan golf2 maar dat is met 3 bouten |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Small-block met hydrostoters van een mk2 is idd 3 bouten, met mechanische stoters is ook gewoon 8 bouten. |