![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal,
Ik heb een gevaarlijk probleem met mijn vento, Bij een verse start in de ochtend reageert mn Vento zoals het hoort. Maar na een aantal kilometers gereden te hebben wil de vento zelf gas gaan geven, en accellereerd naar een snelheid van om en nabij de 80km/h. Dus wanneer ik tot stilstand moet komen, moet ik eerst stijf tegen het toerental aan remmen, en de motor in neutraal zetten om vervolgens de motor uit te zetten, wanneer ik de versnelling in neutraal zet loopt het toerental op tot zo'n 4000 rpm. Start ik de motor vervolgens weer klimt deze gelijk weer op naar de 4000rpm aan toeren. Mijn vraag dan ook: Wat kan hiervan de oorzaak zijn? MvG RPuitF Last edited by rpuitf : 16-08-2010 at 12:48. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Vacuum probleem, waarschijn is er ene slangetje gescheurd. onderkant inlaat slangetje, zelf wou mn auto alleen op 2000 toeren stationair draaien. heel irritant.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Eigenlijk moet ik mijn omschrijving wat uitbreiden.
Bij een warme motor heb ik soms ook de volgende problemen: De ene dag valt de motor bijna of helemaal uit als ik bijna tot stilstand kom (verkeerslicht, aankomst rotonde, kruising), verder reageert de auto dan normaal dus ook geen oplopend toerental, in tegendeel zelfs dus. De andere keer begint de auto bij het starten te tokkellen (laag toerental,hoog toerental,laag toerental,hoog toerental,laag toerental,hoog toerental)enz. Denk je nogsteeds aan een valse lucht? of toch wat anders |
#4
|
||||
|
||||
![]() heb je deze problemen als je op LPG rijd of als je op benzine rijd?
anders moet je het ff op benzine proberen dan kan je in ieder geval vast stellen dat het wel of niet aan je LPG installatie ligt.
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#5
|
|||
|
|||
![]() Sorry, de problemen doen zich bij allebij de brandstoffen voor.
MvG RPuitF |
#6
|
||||
|
||||
![]() Misschien komt dit door de stappenmotor? Ik had hetzelfde bij mijn Golf II, ook 66kw. Mijne bleef ook zo rond de 4000rpm hangen, motor moest ik toen uizetten en stappenmotor handmatig terugduwen. Weet alleen niet of dit in een Vento op dezelfde manier werkt? Was een RP blok.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() De stekker onder het luchtsysteem zat niet " meer" goed vast deze stekker schoon geblazen en goed vast gezet, en sindsdien kan ik weer normaal rijden.
MvG RPuitF |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat een stekker/sensor allemaal wel niet kan doen om je auto zo beroerd te laten lopen!.
__________________
I'D Rather Push A Volkswagen Than Drive A Opel!. ![]() (ex) Golf 3 GTI 2.0 8v (ex) Golf 2 Memphis 1.3 8v (Daily) Golf 3 1.6 8v www.veedobbelyoe.nl |