![]() |
|
|||
|
|||
![]() Bij mijn golf 1 1.3 uit 1981 3 deurs zitten geen afwerk kappen of tapijtjes langs de achterbank
Je ziet net als bij jou gewoon de gespoten carrosserie |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja maar toch denk ik dat er daar iets hoort te zitten .. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bij mijn gti zitten er een soort kunstof/skai kapjes over. Zal er zaterdag eens een foto van maken. |
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn golf 1 3 deurs van 82 zaten er ook een soort van skai kapjes
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zou super zijn, alvast bedankt. Nu enkel nog het dashboard.. Met of zonder bakje langs onderen. Waar zijn de golf 1 experts ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zoals beloofd heb ik nog even gekeken naar het dashboard met 'rode' roosters die ik nog heb liggen.
Heb is een beetje chaos met alle onderdelen... ![]() Maar over het dashboard... ![]() Niet heel duidelijk maar je kan de rode rand zien zitten. Verder heb ik heel toevallig nog die onderste bakken in de handen gehad. En die van mij heeft dus het type op de foto. Dus zowel links als rechts een open vak. Teller omlijsting heb ik helaas niet liggen in de juiste kleur. O ja, en de wielkasten waren bij mij bekleed met een stukje skai. Maar of dat er origineel in zat durf ik niet te zeggen
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Volgens mij is dat het originele dashboard. Enkel zonder die rode biesjes om de roosters etc. Ik meen dat er zowel links als rechts zo'n bakje hoort te zitten. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb 2 83-er GTI's gehad, een originele Nederlander (KJ-85-RR) en een uit Duitsland geïmporteerde W65 Pirelli. Allebei hadden ze dat bakje links en rechts onder het dash, maar geen van beide had er rechtsonder een klepje voor. Bij die NL-er heb ik toen zelf zo'n deel met klep gemonteerd (van een sloper afgehaald). Wat die NL-er wel had aan de onderkant van t dash, was een af-fabriek speaker in het middelste vakje boven de vdo meters. Deze speaker was afgedekt met een kunststof rooster/speakerkapje.
|
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn dashboard heb ik rechts wel een klepje onder. De Golf C '82 er hadden dit dus ik vond dit wel praktisch om te combineren met de GTI dash. Zo ziet het er bij mij uit;
![]()
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 Last edited by yuli : 31-10-2014 at 09:20. |
|
|||
|
|||
![]() Ja, zo had ik t ook gemaakt en bij mij zat er dus nog een centrale speaker in dat vakje boven de VDO meters.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
achterste wielkasten zijn beplakt bij een GTI..dacht met wat skai..je ziet in iedersgeval nooit het ijzer in die hoeken wbt het dasboard van spucknapf...origineel is het bakje 100% zeker zonder klep af fabriek..deze klepjes werden wel eens later overgezet van types met een hard dashboard zonder bovenste dashboard kastje.. de omlijsting van de tellerbehuizing en ventilatie openingen behoren bij het bouwjaar van deze Golf rood te zijn ..alle andere jaren hebben dit niet.. en eigenlijk behoord er ook een hemel in te zitten uit geperst karton ..en geen van doek.. |
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad, bak zonder klep, links bestaan ze niet eens met klep. Rode rand is inderdaad model '81 only. De wielkastbekleding zijn flinterdunne kunst of kapjes in leermotief zeg maar. Altijd kapot, absoluut een zeldzaamheid om te vinden. Wbt die hemel, ik ben daar niet zeker van, maar naar mijn weten is dat karton een optie, ik heb er ooit één gezien, maar dat was niet gemonteerd.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Daar is veel "misterie" rond. Want daar is eigenlijk geen bouwjaar aan vast te koppelen. Ik heb in mijn '80 ook een harde hemel. Maar andere bouwjaren hebben die ook. Sommige beweren dat het een optie was. Zelfs in de gti club "Passiongolf gti" is er niet echt een antwoord gevonden. |
|
|||
|
|||
![]() bedankt voor de vele reacties, dus ik zal op zoek gaan achter het onderste dashboard deel ofwel enkel het linkse stuk.. mocht er iemand zijn die er een heeft liggen die weg mag laat het maar weten.
en ja die dakhemel laat ik nu zo denk ik ![]() die rode omrandingen heb ik ook niet bij de wagen ze zijn ook moeilijk te vinden. ik zal ze denk ik gewoon mooi schilderen met l31b marsrood word zoals origineel ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Hier heb je een foto van zo'n kapje voor je wielkast. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is dit een losse bekleding? Het ziet er een vaste kap uit. En waar geraak ik daar weer aan ![]() Last edited by spucknapf159 : 01-11-2014 at 19:46. |
|
||||
|
||||
![]() Dat is inderdaad een kap, vast voorgevormd. Maar dan flinterdun, niet heel aan te komen.
|
|
|||
|
|||
![]() Met die bankkappen moet je het idd echt net treffen.
Goed de ogen open houden op de sloop of bij de kraampjes die vaak bij grotere meetings zijn. Ikzelf heb het geluk ze wel te hebben en nog heel ook. Goedkopere en makkelijkere oplossing is om die delen die je blijft zien gewoonweg zwart te spuitenn Minder origineel maar kwa look wel het zelfde. |
|
|||
|
|||
![]() Die kapjes ja....
Bijna niet in goede staat te vinden. De mijne zijn ook stuk. Ik heb voorlopig niets gezet. Als ik er is deftige tegenkom koop ik ze wel, maar die zijn meestal gewoon stuk. |
|
|||
|
|||
![]() zal goed moeten uitkijken dus!
ja zwart spuiten vind ik zonde omdat ik echt origineel wil. intussen al wat nieuwe pics. interieur die ik 3 jaar geleden heb gekocht eens onder handen genomen was redelijk perfect toen ik die kocht. heb ze toch uiteen gehaald onderstellen opnieuw gespoten en de stof opnieuw opgespannen ziet er als nieuw uit ![]() de strook achter het dashboard ook zwart gespoten |