![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bewijs van herkomst van het motorblok?
|
||||
|
||||
![]() Je moet tegenwoordig bij de RDW aan kunnen tonen waar het motorblok weg komt. Dit is waarschijnlijk om diefstal van auto's voor onderdelen tegen te gaan.
Dus een kenteken van de donor of een briefje van een sloper is voldoende. Of niet echt iets dat een beperking gaat zijn.
|
||||
|
||||
![]() Het blok is nieuw...dus dat wordt nog wat. Ach ik heb laatst nog een Golf2 TD gesloopt, heb daar nog wel een vrijwaring van
![]()
|
||||
|
||||
![]() En weer opgelost!
|
||||
|
||||
![]() Bert, nu ik je toch aan de typ heb, ik heb de mogelijkheid om dit nieuwe blok meteen als SB op te bouwen (het carter heeft bestaande aansluitingen voor watergekoelde turbo en ik heb een zgan waterturbo liggen), vind je dat een aanrader?
|
||||
|
||||
![]() factuurtje is zo geprint, joh
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hmmm nee, niet echt. Ja die kleine turbo's spoelen echt snel op en ook met het af koelen voor het uitzetten heb je de voordeel van de waterkoeling. Maar ze leveren zo weinig volume.
Als ik jouw was (gezien de vermogens wens) zou ik er een KKK K24 of een Vnt-17 of een hybride Vnt 17/20 op schroeven. Waarbij de vnt's echt fijn zijn als je veel druk wilt zonder veel turbogat.
|
||||
|
||||
![]() Super leuk omdat meteen dan met een VNT op te bouwen, maar waar moet ik naar op zoek? Op welke donors kan ik zoiets vinden? Hoe stuur ik de VNT aan (electriekloos te doen?)
|
||||
|
||||
![]() ik heb nog een k24 7000 liggen moet wel gereviseerd worden
michael
|
||||
|
||||
![]() Als je een kleine vnt-15 wilt moet je een van een 110pk tdi. AFN oid pakken. De 130pk's en groter hebben verschillende varianten van een vnt-17. De GT1749VA en VB kunnen behoorlijk wat druk aan en spoelen vlot op.
Ik heb momenteel alleen nog een hele grote KKK variabele turbo liggen, voor de rest op het moment niets. Johan van Vught (VVT kan je hier wel aan helpen) Je kan hem gewoon aansturen met een druk membraam in plaats van een vacuum membraam die er standaard op zit. Wel als afstel mogelijkheden een bleedvalve erop.
|
||||
|
||||
![]() Ik kom wel wat leuke VNT15's tegen op MP, maar die zijn allemaal met zo'n vast uitlaatspruitstuk (spruitstuk en turbinehuis = een stuk). Gaat dat wel passen?
|
||||
|
||||
![]() Van golf 2 naar caddy 1,
noem het toch een vooruit gang ![]() Succes, ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zo! Ik zie net in een ander topic dat er "weer iets op handen is" uit de handen van Stijn......
Dit topic lijkt me de uitgelezen kans om in ieder geval een tipje van de sluier te lichten! Ik wacht (on)geduldig af...... Koen
|
||||
|
||||
![]() Yep, het blok hangt nu in m'n Caddy. Nouja 'het blok': een nieuw carter, zuigers, drijfstangen en krukas, plus een nieuwe kop voorzien van de oude bekende pomp en turbo.
Blok hangt er sinds een dag in, maar omdat de Caddy van benzine naar diesel gaat zit er nogal wat werk aan, ook bedradingetechnisch. Hoop 'm na nog een goede dag sleutelen rijdend te hebben.
|
||||
|
||||
![]() Nou nou! Dat is een strakke planning.
Waren de zuigers, drijfstangen en krukas echt aan vervanging toe of was het meer preventief onderhoud? Enne, wat is het beoogde einddoel m.b.t. de pk's en Nm's? Koen
|
||||
|
||||
![]() Vermogen planning: iets minder dan vorige keer... Dat ging toch wel vaak kapot, deze moet wel snel maar ook wat betrouwbaarder worden. Het vorige blok was ondanks EGT's die de 900graden benaderden toch nog wel fris: zuigers en cylinders zagen er wonderbaarlijk goed uit. Het was alleen steeds de kop en koppakking die de geest gaf. Hoop dat dat nu met een splinternieuwe kop en blok (en dus perfecte passing) verleden tijd is. Anders ga ik over op stalen pakkingen.
|
||||
|
||||
![]() Ahzo! Interessante informatie.
Wat is de reden dat je er niet direct een stalen pakking tussen hebt gezet? Kleven daar bepaalde nadelen aan? In een ander topic gaat het over regelen van turbodruk mbv een dampfrad. Begreep dat jij ook zoiets gebruikt? Heb je daar nog bepaalde ideeen / aanbevelingen over? Koen P.s. Ben zo geinteresserd omdat ik een donor Golf II 1.6 TD heb staan waarvan ik de motor ook graag voor iets leuks wil gaan inzetten ![]()
|
||||
|
||||
![]() Yep, ik gebruik een 'dampfrad', wat niet meer is dan een drukregelaartje tussen turbo en wastegate, waardoor je het moment van openen van de wastegate kunt verstellen.
Resultaat was bij mij al snel dat het kraantje dicht stond en alles op max draaide, dus hele dampfrad was een beetje nutteloos ![]() Stalen koppakking en waarom niet nu: heb nu een splinternieuw blok gebouwd met nieuw carter en nieuwe kop die dus 100% vlak zijn. Ik heb goede hoop dat het zo heel blijft. Misschien krijg ik ongelijk, dan is de volgende rebuild met een stalen pakking.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Ik heb er ook zo'n kraantje tussen ,en die staat al vanaf het begin dicht . Draait nu op 1,4 bar max ,en tot nu toe blijft alles nog heel ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wat voor dampfrad (en hoe) heb je geïnstalleerd op die K14? Zit een stalen drukleiding op en daar zet je niet zomaar wat tussen lijkt me?
Een kleine 20psi (=1,4bar x 14,7) is wel een druk waarmee veel heel blijft begrijp ik. Volgens mij onstaan meestal de problemen vanaf 25-30 psi. Maargoed, die indicatie van het boost pressure metertje van Stijn, een aantal pagina's terug, was ook wel duidelijk.... Koen