![]() |
|
||||
|
||||
![]() Precies.. slag had ik al max gezet, waarschijnlijk dus grotere cilinder..
echter pokkeding is zo dichtgebouwd... eerst maar eens in de rekeningen zoeken die erbij zitten wat en hoe.. Thanks! |
|
||||
|
||||
![]() Ben inmiddels bezig om de theoretische bevindingen ook in de praktijk uit te zoeken en te kijken wat het beste is en wat er aangepast moet worden enz.
Last edited by DutchBuild : 08-02-2016 at 16:32. |
|
|||
|
|||
![]() Leuk bij de rdw... Die gaan bij omkeuren uit van de motorcode.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Interessant dit hoor.
Wat zijn de verdere plannen? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat had ik mij ook al bedacht idd ![]() Nog geen idee hoe ik dit kan oplossen, maar zal vast wel goed komen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ben benieuwd wat de aanpassingen allemaal moeten zijn om dit onderblok te kunnen gebruiken met een ABF kop
![]() Ik ben dan niet zo'n grootte speler in het veld als jullie maar ik had even snel gekeken of dit ook mogelijk was met BV mijn 2E onderblok om dat ik dit onderblok afgelopen zomer helemaal uit elkaar heb gehad en alles heb vervangen wat maar mogelijk is. En het een beetje zonde van me geld was om dit blok zomer volgend jaar van de hand te doen. Om dan weer eens verder te kijken wat er in de MK1 kon maar de aanpassingen waren van die grootte dat het toch goedkoper was om dat zelfde truckje dan maar bij een passend onderblok te doen dan aanpassen op. We zijn benieuwd ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ben bezig om een nieuwe steun te laten frezen met een kleine dynamo en zonder de mechanische waterpomp omdat ik een elektrische wil gaan gebruiken zodat deze regelbaar is. Verder wil ik deze motor globaal in elkaar zetten zodat ik deze alvast in de auto kan bouwen en de turbo-set op maat kan maken inclusief de intercooler enz. Later zal deze motor pas gebouwd worden omdat ik niet een motor wil klaar maken die vervolgens voor een lange tijd stil staat waar hij niet beter op word. De cilinderkop laat ik CNC bewerken met nieuwe geleiders, kleppen, nokkenassen enz enz. Het onderblok krijgt een nieuwe gesmede krukas met andere drijfstangen en zuigers. Verder zal ik er dan een KMS systeem op gaan zetten. Ik ben nu bezig met het RDW om te kijken of we een radiateur ook achterin mogen bouwen voor straatgebruik. Ik ben benieuwd wat hier de uitkomst van is, want bij de Golf Rallye en mijn eigen auto wil ik deze achterin hebben zoals ik al eerder heb laten weten. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik help het je hopen.... |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben nog steeds bezig met het reglement voor wat de technische eisen zijn en hoe het zit met de cilinderinhoud en turbo of zonder enz, maar ik kan hier maar weinig over vinden.
Dit is het reglement wat ik bij het Fia van de site heb gehaald: http://www.fia.com/sites/default/fi...gsEHC_05.12.pdf Dit was een klassenindeling die ik heb gevonden over een berg-cup race in Osnabruck in 2014, maar ook hier kan ik niks vinden over een turbo-motor en in welke klasse deze zou moeten passen. Er is een klasse voor 2000+ cc maar als een 2L Turbo x 1.7 zou moeten worden gerekend, dan zit deze altijd in de 2000+ klassen net als een 2.5L turbo enz: http://www.berg-zeitnahme.net/downl...14_englisch.pdf Ik wil overstappen om de regels omdat ik dacht dat de maximum cilinderinhoud 4L zou mogen zijn voor wat de turbo-motoren betreft, maar ik kan hier niks over terug vinden bij het FIA enz. Wie zou mij hier verder mee kunnen helpen ? |
|
||||
|
||||
![]() Net goed bericht terug gehad van het RDW over het koelsysteem.
Ik heb hun de vraag gesteld of ik de radiateur ook achter in de auto mag plaatsen voor straatgebruik: Geachte heer Schimmel, Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft vragen over aanpassingen aan de auto voor de bergcup races. Aan het koelsysteem van een auto zijn geen eisen gesteld in de Regeling voertuigen en APK-regelgeving. Deze mag dus naar eigen wens worden gewijzigd. Dit is belangrijk omdat niet alleen ik dit wil, maar ook Toni voor in de Golf Rallye die wij aan het bouwen zijn ![]() Radiateur komt bij deze achter in te staan net als bij de rallycross-auto's ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zeer goed nieuws!
|
||||
|
||||
![]() Wat is het voordeel van de radiateur achterin plaatsen, Wilco? Ik kan het me bij rallycross/cross wel voorstellen dat je hem achterin wilt hebben ivm contact met andere rijders, maar dit komt in bergcup niet voor...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Gewicht achterin en ruimte voorin voor bijv.itb en dus koude inlaat lucht
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er zijn veel voordelen, zoals: - Gewicht achterin - Hitte uit de motorruimte wat de motor en turbo etc ten goede komt - Ruimte voor een grotere/betere intercooler - Intercooler word niet meer opgewarmd door de radiateur - Warmte gaat door de open achterkant wat de luchtweerstand verbeterd - Radiateur kan groter met ruimte voor grotere koelventilatoren Het idee is dat ik een luchtsluis vanuit de motorruimte wil maken over de tunnel heen naar achteren die dan wijd uitloopt naar de radiateur. Hier door hoeft de luchtstroom niet vanuit de motorruimte onder de auto door, maar gaat door deze luchtsluis met de werking van een venturi-tunnel waardoor deze zelfs een zuigende werking heeft waardoor de warmte en lucht vanuit de motorruimte word afgevoerd. Door de luchtstroom om de motor en de turbo heen worden deze ook veel beter gekoeld. De rest komt nog ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ben altijd zo blij als ik zulke topics lees zoals die van Wilco
![]() Mensen in mijn omgeving verklaren me voor gek als ik met zulke verhalen kom, de reacties zijn dan: ben je gek, het is maar een auto! Hahah, gelukkig zijn er meer mensen die alleen maar aan de prestaties en verbeteringen van een auto denken ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wilco, had je mijn pb'tje nig ontvangen?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik denk dat ik jouw dan niet te dicht bij de auto moet laten komen dan ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jazeker, maar ik heb het antwoord ook niet meteen bij de hand. Ik ben er mee bezig ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het mooie van deze hobby is dat je er veel creativiteit in kwijt kan ![]() En ach, wie is er nog normaal tegenwoordig ![]() ![]() |