Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 05-08-2009, 23:34
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Chris! Ik weet precies wat die waard is.

Namelijk, ...

Ja ja, 2x de helft

Sorry, kon het niet laten. Je weet het zelf ook wel, tis maar net wat de gek er voor geeft!
Old 05-08-2009, 23:56
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by RubenD
Je weet het zelf ook wel, tis maar net wat de gek er voor geeft!

Die opmerking wordt tegenwoordig voor elke te hoog geprijsde drol gebruikt. "'t Is maar wat de gek d'r voor geeft."

Kan me nog herinneren dat Jim Carrey in Dumb 'n' Dumber 'n blind joch een onthoofde kanariepiet aansmeert. 't Is maar wat de gek er voor geeft hè.

Kan me niet voorstellen dat je ook zo reageert wanneer je de supermarkt inloopt en 'n halfje volkorenbrood opeens 12 euro kost. D'r zijn maatstaven voor alles, en soms zijn die maatstaven inderdaad niet zo vast dat je 't op een euro nauwkeurig kunt bepalen.
Dat dat zo is begrijp ik, maar de maatstaaf van veel spullen en auto's wordt hier op 't forum kunstmatig achterlijk hooggehouden door mensen die denken dat elke auto die ze in elkaar draaien nog meer bijzonder en nog prijziger is dan de vorige gepolijste hoop stront.

Newsflash, die middenconsoles van een gti (geen G60) zijn gelijk aan die van een Madison, en ook die van mijn Function is compleet 100% totaal zonder enig verschil gelijk aan die die origineel in mijn GTI zat. En toch kost zo'n middenconsole die als GTI-onderdeel wordt aangeboden weer net iets meer dan diezelfde console die uit een Madison komt. Onderdelen worden specialer en kostbaarder gemaakt dan ze werkelijk zijn. 't Zelfde geldt voor die grijze RETRO interieurtjes van 600 euro. Tip, koop gewoon een C of CL interieur, je ziet het verschil haast niet, , en betaalt d'r voor met 'n pilsje en een flinke handdruk. En zo zijn er talloze waardeloze onderdelen en auto's die net zo veel moeten kosten als een nieuwe!

D'r zijn hier gewoon mensen die door de luidende klokken het bos niet meer zien, maar de klepel nog niet kunnen vinden als je ze de schedel d'r mee inslaat. Die mensen zetten overal GTI en co. bij, en die mensen vragen en betalen die achterlijke prijzen voor omhooggevallen massaproducten. Dat zijn die gekken blijkbaar die het ervoor geven blijkbaar.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 06-08-2009, 00:14
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Tja Chris, ik weet niet hoeveel van die verhalen je nog wilt gaan posten...
Misschien moet je zelf niet zo zeuren en zelf die hoge prijzen ook gaan betalen, scheelt een hoop frustraties
Nee, maar ik denk dat de kunst is ofzo.. een auto met relatief weinig centen zo maken zodat iedereen 'm wil hebben.
En dan kan je zo'n prijs vragen, niet alleen vragen.. maar dan komt er ook vast zo iemand die 't neertelt.
Nu moet je me niet verkeerd begrijpen dat ik 't daarvoor doe, want (nogmaals) ik maak er ECHT geen winst op.
Maar ik heb er intussen genoeg 'gebouwd' en verkocht om te weten wat een redelijke verkoopprijs is voor zo'n auto.
Ook al vinden jullie 't een absurde prijs, wederom is er weer een auto voor verkocht, dus wie is er nou gek?
Old 06-08-2009, 00:17
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by Misha
Tja Chris, ik weet niet hoeveel van die verhalen je nog wilt gaan posten...
Misschien moet je zelf niet zo zeuren en zelf die hoge prijzen ook gaan betalen, scheelt een hoop frustraties
Nee, maar ik denk dat de kunst is ofzo.. een auto met relatief weinig centen zo maken zodat iedereen 'm wil hebben.
En dan kan je zo'n prijs vragen, niet alleen vragen.. maar dan komt er ook vast zo iemand die 't neertelt.
Nu moet je me niet verkeerd begrijpen dat ik 't daarvoor doe, want (nogmaals) ik maak er ECHT geen winst op.
Maar ik heb er intussen genoeg 'gebouwd' en verkocht om te weten wat een redelijke verkoopprijs is voor zo'n auto.
Ook al vinden jullie 't een absurde prijs, wederom is er weer een auto voor verkocht, dus wie is er nou gek?

Eric?

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 06-08-2009, 00:21
erik_jetta's Avatar
erik_jetta erik_jetta is offline
VW Guru

pffjieww...gelukkig ben ik EriK
Old 06-08-2009, 00:27
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by erik_jetta
pffjieww...gelukkig ben ik EriK

Bedoelde U ook niet, oh Erik.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 06-08-2009, 00:28
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac

Send a message via MSN to Misha

Laten we het erop houden dat ik 't in ieder geval niet ben .. althans, niet in dit geval
Old 06-08-2009, 08:24
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Erik

Moi Chris?
Old 06-08-2009, 08:30
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

Geen winst, Misha?

Als ik even grof reken;
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=50620
zeg dat je er 1250 voor betaald hebt en 250 euro voor die msw's voor gevangen hebt.
Stél dat je 1000 euro voor de Zenders betaald hebt, waar zit dan de andere 750 euro in?
Een spucknapf, een poetsbeurt en een groothoeklens?
Old 06-08-2009, 09:09
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Is wel duidelijk toch? Ik quote een van de eerste zinnen uit post#1 met spelfout btw..:

Quote:
als hij 'm verkoopt is die 1000 euro toch snel verdient!

Mooi toch? Vraag en aanbod, blijkbaar zijn er dubbellinkshandigen met oogkleppen op die het er voor over hebben.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Old 06-08-2009, 09:34
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew

dat ging over de Polo, ik heb het over de Jetta

Begrijp me niet verkeerd, als je er winst op kan maken, moet je het vooral doen, we hebben nou eenmaal geen goedkope hobby, maar kom daar dan ook gewoon eerlijk voor uit.
Old 06-08-2009, 10:20
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik geef een fuck!

Deze hobbie bestaat voor mij uit liefde voor auto's, en met name VW's en veel andere Duitse bolides.

Ik dacht dat jouw hobby vooral uit forummen bestond...

Quote:
Originally Posted by Misha
Veel te veel geld.. ik vind 't nog steeds raar hoor, ik vind 't namelijk helemaal niet teveel geld.
Stel je vind zo'n basis voor laten we zeggen 1000 euro, dat is al lastig om z'n wagentje voor dat geld te vinden.
Dan zet je er een verlaging onder a 250, wielen a 1000 euro, en dan komt er onderhoud en kleine prullen bij a 500 euro.

Ik snap niet eens dat je dit een project kunt noemen, en al helemaal niet dat je hier een topic over start, dan wel mee naar meetings gaat...
Dit is ook zo'n groot verschil met onze ooster/westerburen, hier is het vooral laag leggen (het liefst met een zo'n goedkoop mogelijk setje) velgen (beetje standaard gepolijst setje) en klaar, en dan proberen met winst te verkopen (al dan niet de kosten eruit te halen) en weer aan iets nieuws te beginnen..

In godsnaam besteed eens echt aandacht aan je auto, een fatsoenlijke verlagingsset, een leuke motor erin, onderstel verbeteren, set exclusieve velgen die je niet overal te koop ziet, dit geldt ook voor Chris, je zegt dan wel een liefhebber te zijn, maar je produceert niet veel meer dan schroot...
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller

Last edited by Berserker : 06-08-2009 at 10:23.
Old 06-08-2009, 12:16
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

Quote:
Originally Posted by Marcski
Geen winst, Misha?

Als ik even grof reken;
zeg dat je er 1250 voor betaald hebt en 250 euro voor die msw's voor gevangen hebt.
Stél dat je 1000 euro voor de Zenders betaald hebt, waar zit dan de andere 750 euro in?

Old 06-08-2009, 12:32
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC

*schuift bij lennart aan met popcorn*
Old 06-08-2009, 13:16
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC

Old 06-08-2009, 13:40
ReBo ReBo is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by Zweiter

Nee, lunchpauze
Old 06-08-2009, 14:39
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life

Old 06-08-2009, 14:41
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Chris, je ziet ook wel dat ik niet serieus ben.

Ik weet ook donders goed wat iets waard is en vind van bepaalde verkoopprijzen ook wel het een en ander (niet alle met auto's maar in het algemeen) zoals belachelijk hoog of gewoonweg achterlijk.

Maar omdat er inderdaad linkshandigen zijn met zeer grote oogkleppen en naar voren gewaaide oliefantenoren word het allemaal gewoon verkocht.

Ik vind ook dat mijn GTI xxxx euro waard is, maar ik weet ook dat ik het er nooit voor zal krijgen omdat mijn geld vooral technisch geinversteerd is en niet direct in de looks (welke heden te dage kennelijk erg veel geld opleveren)...

Chris, lekker gaan sleutelen en niet meer in dit topic posten, hoe graag we het ook willen, door lullen in een topic zoals deze gaan de prijzen niet omlaag
Old 06-08-2009, 15:17
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik snap niet eens dat je dit een project kunt noemen

je moet ergens beginnen..

ben wel met broodfanaat eens dat het steeds meer om t geld lijkt te gaan ipv de

kijk eens voor de grap op retrorides voor een paar leuke projecten die over het algemeen geen drol kosten. ook de for sale sectie is altijd leuk, met setjes velgen die over het algemeen niet meer kosten dan 40 pond per setje, want het zijn tenslotte maar ouwe velgen.

aan de andere kant snap ik goed dat het leuk is om snel resultaat te hebben, en ook het beginnen met een goede basis is zeer verstandig als er zoals in het geval van de mk2 golf/jetta nog duizenden van zijn. Maar denk dan niet dat je iets speciaals hebt.
Old 06-08-2009, 16:22
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew

Send a message via MSN to Ebut

Quote:
Originally Posted by Marcski
Geen winst, Misha?

Als ik even grof reken;

Die Zenders haal je in redelijke staat voor 200 euro van Marktplaats, lijkt me sterk dat een eventueel polijstbeurtje en een set banden 800 euro kost.

Posting Rules