![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ziet er ook leuk uit.. is die ook ooit gebouwd voor een cup of klasse? en ik heb het stuur geometrie al verbouwd. heb een stuur uitslag van helemaal links naar helemaal rechts in anderhalve stuur omwenteling. ![]()
|
|||
|
|||
![]() ik rij hiermee slalom en bergcoursen en soms trek ik ermee naar zolder voor ontspaning
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dan kom je vast uit de buurt van belgie? zover ik weet heb je in nederland weinig berg coursen? dit wil ik ook nog wel is gaan doen, circuit rijden is ook leuk. maar verveeld ook weer snel je kunt er lekker hard rijden, maar echt veel bocht techniek en wagen afstelling zit er niet in. de scirocco is een echte ideale circuit racer, i.v.m de hoogte. mocht ik mijn golf 2 ooit nog is plat rijden dan komt er zeker een corrado, dit is kwa vormgeving ook al stukken beter.
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 17-11-2009 at 18:00. |
|
||||
|
||||
![]() zo de cilinderkop is klaar.
het heeft me ongeveer 20 uur gekost om hem te krijgen zoals hij nu is. heb de kanalen bewerkt en de hoeken veranderd,heb de klepgeleiders gelaten zoals ze waren,ze waren namelijk al redelijk conisch gedraaid en de geleiders zijn al redelijk kort. heb wel het aluminium weg gehaalt rondom de geleider, en met name dit was een heel karwei omdat ik de geleiders er in heb gelaten. heb vervolgens de uitlaat kanalen opgeschuurd tot korrel 1200 deze zijn dus helemaal spiegel glad, en heb de inlaat kanaalen opgeschuurd met korrel 120 en vervolgens opgeruwt met korrel 80 in de dwars richting. na het bewerken heb ik alle kanaalen uitgelitert.
|
||||
|
||||
![]() En waar zijn de plaatjes Frank? Ik ben zoooooo nieuwsgierig ;-)
(Heb jij trouwens nog bij een 020 met 100mm flenzen belang? Anders gaat hij de oudijzerbak in. Hij is niet goed meer, maar bakhelften zijn nog wel heel)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ga ik van de week even maken, had me camere niet mee. ![]() als je wilt mag je de bak wel bewaren en mee nemen als je mijn kant weer is opkomt. heb trouwens mijn turbo actuator ook al klaar ![]() hij komt tussen de centrale buis van het inlaatspruitstuk en de kleppendeksel in, en de stang loopt door het spruistuk heen ![]() ![]()
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 21-11-2009 at 19:29. |
|
||||
|
||||
![]() Lekker bezig!
![]()
|
||||
|
||||
![]() Echt een zeer mooie project is dit.
Racen met diesel is op zich al een leuk idee om te doen. Iedereen verklaarde seat voor gek maar ze zijn er uiteindelijk toch mee door gegaan: http://www.autoblog.nl/archive/2007...-wtcc-op-diesel Even een vraagje: Ik krijg op school voertuigtechnieken van een docent die jaren in de het circuit racen heeft gezeten, voornamelijk porsche. Hij zegt altijd dat je met spoorverbreders wel de gewenste breedte kan creëren maar de wielgeleiding, die al niet optimaal is met McPherson, er op achteruit gaat. Heb jij hier geen last van of...?! Veel succes nog met je TD blokje. Je turbo opbouw is ook niet slecht gekozen, interessant om te volgen! ![]() Tegen hoeveel bar turbo druk denk je te gaan rijden?!
|
||||
|
||||
![]() @Thomas: Het wordt tijd dat Frank zijn topic gaat updaten.
![]() Het oude blok is overleden en plannen voor een nieuwe motor liggen er.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vond al dat de laatste post datum van even geleden dateerde...
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 17:34. |
|
||||
|
||||
![]() Hoe staat het met de racerij Frank?
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat we hem met z'n allen flink moeten prikkelen om weer verder te gaan....
![]() Hij was / is druk bezig met zijn huis.
|
||||
|
||||
![]() Frank, is je huis al af? Of ben je verstandig geweest en ben je nu toch maar bezig gegaan met het nieuwe blok?
Ik bedoel, dat huis staat er vast al een tijdje, dus dat kan nog wel ff wachten ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik heb de hele wielophanging aangepast dat alles breder geworden is,maar dat alles weer in originele waardes valt, en dat ik de mankementen lichtelijk kan opvangen. dus het blijft niet alleen bij spoorverbreders ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() haha, grappig. al een tijd niet meer in dit topic geweest, maar toch een hoop reactie's
de motor is stuk gelopen na 2 wedstrijden, onderblok is gescheurd. in de cilinderwand van cilinder 4 zit een scheur van 5 cm. dus het word weer tijd voor of een ander blokje of een heel ander onderblokje. de druk en de kracht is het dunne wandje toch te veel geworden. ben nu al vanaf augustus druk bezig in mijn nieuwe huis,en hoop dit over 2 maanden bewoonbaar te hebben, dan nog weer een stapel versnellingsbakken doen, en dan maar weer is aan de race auto ! heb er opzich wel weer zin in,en al helemaal zin in om weer te racen, het is jammer dat de motor stuk ging net voor de drukte van het huis. anders had ik tussen door zeker wel een paar dagen op het circuit gestaan. kleine reparatie of aanpassingen tussen door gaat wel, maar een hele motor weer opbouwen koste me iets te veel tijd.
|
||||
|
||||
![]() nog even ter na gedachtenis,
vorig jaar zomer.. ![]() ![]() ![]() ![]()
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 20-02-2011 at 00:17. |
|
||||
|
||||
![]() Mooi speelgoed Frank....
|
||||
|
||||
![]() de golf reed als een debiel, bij 1200 toeren had ik al 1.8 bar overdruk en de turbo is zo vel als maar kan.
goed advies is de helft van het werk he' bertje..