![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
In Belgie zijn de keuringen heel anders dan in Nederland. Een andere motor en keuren is daar bijna onmogelijk. Je bestaande 1.8 of iets wat daar heel veel op lijkt zijn de enigste mogelijkheden om het te omzeilen.
|
||||
|
||||
![]() Hoe streng zijn ze daar en een kr is ook 1.8. Maar ziet er qua uiterlijk natuurlijk wel anders iit. Ik heb trouwens wel belgen hier voorbij zien komen met dikke motoren. Hoe hebben zij dat dan? Misschien is dst ook iets om uit te zoeken voordat je veel geld eraan uitgeeft.
|
|
||||
|
||||
![]() Ze zijn veel te streng in belgie , oldtimer is een optie of ieder jaar ombouwen
|
|
||||
|
||||
![]() jh is monopoint geloof ik? Als dat zo is kan je beginnen bij de cilinderkop, je kan die omwissellen voor die van een digifant gti type plus inlaat spruitstuk, deze dan bewerken. Je kan daarop een 272 graden nokkenas er in leggen. en een vrijprogrameerbare computer. dan ga je ook al snel richting de 140-150 pk.
Vergeet niet dit kost een hoop geld, als je dit wilt moet je wel een budget van ongeveer 2000 euro. |
|
||||
|
||||
![]() Als je de huidige motor wil behouden kan je m ook ombouwen op digifant want dan kan je m chippen en evt instelbare brandstofregelaar monteren icm andere kop en/of nokkenas en uitlaatsysteem. Ja en veel meer kan je dan niet doen. Ja een turbo erop
![]() |
|
|||
|
|||
![]() moest ik 110 of 120 pk hebben zou ik al blij zijn het is een daily wagen dus
|
|
||||
|
||||
![]() Veek pk uit een jh motor.
Wordt vrij lastig, volgens mij is de cr van die motor 8:1 Ik zou beginnen met andere zuigers om de cr omhoog te halen Zuigers uit een dx of gu motor zouden de cr omhoog halen Een motor met een cr van 8:1 is een mooie motor voor een turbo niet voor een atmosferische motor |
|
||||
|
||||
![]() alles van een dx op je huidige blok overbouwen,als je hem niet compleet over kan lepelen?
|
||||
|
||||
![]() ik ben van belgië en idd ze zijn veel te streng .
voor een stikker op de tankklep heb je al een tuningrapport aan u broek . motor ombouwen op chassisnummer zoals bij jullie is gewoon niet haalbaar . de enige manier om werkelijk een andere motor in de wagen te leggen die afwijkt van de originele motorblok is ofwel de illegale manier ( elke jaar motorswap) of een oldtimer keuring ( de wagen word gekeurd in de staat dat de wagen is . de wagen moet remmen en de lichten moeten werken en verder wordt niks gecontroleerd. dus 1 keuring en je bent klaar ) en dan gaan de meesten aan de slag met grote projecten ( wat wel een nadeel is de wagen mag zelden tot nooit op de baan enkel de weg naar de meeting + de meeting + de terug weg naar huis tussen zonsopgang en zonsondergang ) . dus de meeste belgen blijven op hun honger zitten . @ jens21 : wat je ook kan doen is een 2.0 8v gti (2E) in leggen motor is op zich redelijk gelijk aan de 1.8 8v en zit je standaard op 115 pk natuurlijk is de injectie anders daar kan ik je niet om geen . of je doet zoals veel het doen de niet legale manier elk jaar ombouwen of oldtimerkeuring . het volledig opfokken van een 1.8 8v motor kan duur uitvallen voor wat je maar in de plaats krijgt ... spreek van ondervinding ![]() Last edited by Scirocco_1600 : 22-09-2012 at 09:34. |
|
|||
|
|||
![]() oldtimer keuring en een 2E motor meer heb je niet nodig!
bandstofpomp heb je al en versnellingsbak/koppeling kan je hergebruiken! 2E motor is betrouwbaar zuinig en best pittig! 115pk in golf 1 = fun! |
|
|||
|
|||
![]() wat zou mij dat ongeveer kosten een 2e motor tliefst compleet
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
een standaard 2.0 8v moet je wel vinden onder de 600 euro . meer pk's geven loopt al snel op naar een paar duizend euro ( reken maar vanaf een stuk of 2000 tot ... ) dat valt te zien in hoe ver je alles zelf kan . |
|
||||
|
||||
![]() Nette 2e ben je met 300 al een heel eind hoor. Staan er zat op het forum te koop.