![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat hoort zo ,is bij elke Mk2 , 35i ,corrado zo ! Soms blijven ze 'plakken' dan heb je het niet ,maar die speling zit er altijd , omdat de rubbers taps toelopen . Er zit dus altijd speling in als de auto is opgekrikt , heb zelfs al eens toplagers moeten vervangen omdat een monteur bij de ford garage meende dat het afkeur was (bij een ford galaxy , zelfde als een sharan) . Ik probeerd nog uit te leggen dat het zo hoorde ,maar de chef wilde er perse nieuwe onder gezet hebben ! Na de montage van nieuwe ( wel een karweitje bij een sharan ) zat er nog steeds speling op bij opkrikken ............
Zodra en speling op zit als de auto op de wielen staat ,dan zit er wel speling op , wat trouwens niet vaak voorkomt ! ze willen wel eens beginnen te rammelen ,maar dan zit er op en neergaande speling op het toplager .
|
|||
|
|||
![]() Zelfde verhaal bij mij dus..... Alleen die van mij bleven daarna 'plakken'
|
||||
|
||||
![]() Je had niet gemeld of het de voorste of achterste waren in je startpost (ging er vanuit dat t om de achterste ging), maar ook de voorste zijn goedkoop te krijgen.
Die ruimte tussen kas en ringzit er bij veel autos. in principe moeten de spelingen van de veerpoot daarom ook bekeken worden bij ingeveerde toestand. Ook met APK (moest keurders er elk jaar opnieuw op wijzen dat het bij mijn polo 2f zo was, bij mijn 6N is het tot nu toe niet het geval dat er ruimte zit)
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 14-12-2012 at 14:17. |
|
|||
|
|||
![]() Topic starter (en ik ook) bedoelde de voorste.. Aan de foto's te zien
![]()
|
||||
|
||||
![]() weer wat geleerd vandaag. Ik had het inderdaad niet bij mijn MK2 jetta waar ik zelf een schoefset onder heb gezet, en toen is het zeker niet opgevallen. Als het zo hoort dan laat ik het verder zo, aangezien er niks gescheurd is of andere gekkigheden qua geluid bij sturen.
in elk geval allen bedankt voor de tips en suggesties! Nu ff een afspraak maken bij Lammert... kijken offie tijd heeft met dit drukke weer! groet Jan Willem