![]() |
|
||||
|
||||
![]() Het is opgelost, de 1Z is vervangen door een AHU
![]() Was wel een werk weer zeg, maar hij loopt weer zonder problemen, en de nieuwe koppeling is fantastsich, eindelijk beschikking over al mn koppel!! Probleem lijkt versprongen tandje op de distributie te zijn geweest, hoe weet ik niet. De 1Z had zelfs al een AHU-type kruk..
|
||||
|
||||
![]() Oa..Dus toch een tand ernaast..Of toch gaar tandwiel..
|
|
||||
|
||||
![]() Tandwiel was niets gaars aan. Eerste keer dat ik meemaak dat een riem een tandje verspringt, hoe dat nou gekomen is...
ben inmiddels 150km verder, en alles loopt nog en zit vast ![]() ![]() Natuurlijk met nieuwe koppakking, keerringen etc, anders blijf ik de boel openslopen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij snap je niet wat ik bedoel, voor dat te controleren moet de distributie eraf en moet je het tandwiel van de krukas halen, anders zie je het niet! Het tandwiel zit over een spie en daar slaat hij uit en verloopt de timing.
Als de riem mooi strak stond zoals het hoort kan hij ook nooit vanzelf een tand verspringen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb van de 1Z het tandwiel eraf gehaald, zat dus al een nieuw 'AHU-type' kruk in. Aan tandwiel of kruk was niets vreemds te zien. Spanning was goed volgens het riemwieltje (merktekens). Alleen als de pomp geblokkeerd stond was het merkteken op vliegwiel nergens te bekennen... Vreemde zaak! Ach, nieuw blok erin, de 1Z gaat naar t staal ![]()
|
||||
|
||||
![]() Kijk aan
![]() Dat je geen merkteken ziet kan ook komen doordat er een ander vliegwiel op gekomen is, heb ik ook al een paar keer gezien ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nee, heb hetzelfde vliegwiel gebruikt op de AHU, en daar zit het merkteken nu op de juiste plek, en hij loopt
![]()