![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb ook zon vage brief gehad voor me mk1. snapte dr niks van en heb t gelaten voor wat t was. en de brief dat ie wegenbelastingvrij word in Januari heb k ook nog niet gehad... mvg Mike |
|
||||
|
||||
![]() Niet alleen old-timers heb ik gehoord, alle aanhangwagens met kenteken! moet je met een paar jaar belasting over betalen en dan natuurlijk een beetje later kan je ook voor je scootertje met kenteken wegenbelasting gaan betalen...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je hebt het nu waarschijnlijk over het grijskenteken verhaal. Dat staat los van de brandstofsoort.
|
||||
|
||||
![]() Wegenbelasting is voor een dieselwagen met grijskenteken is bedrijfsmatig veel goedkoper dan particulier.
Als particulier is het veel duurder om een grijs kenteken bussie op diesel te rijden. Combinatie van beide verhalen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Mijn Golf GTI uit 1984 is op 16 maart 25 jaar. Ook ik hoop een brief te ontvangen dat ie belastingvrij verklaard wordt.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Cause and effect. Same shit different day. give the cat a name, if it Barks it's a dog. What's your point? ik meende dat we een aardig goed onderhouden wegennetwerk hadden in NL en dat heeft een reden. Geld. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Vind je? Al eens de a2 van denbosch naar utrecht genomen? Die weg is de helft van de tijd eigenlijk te slecht voor woorden (en dan klagen we over belgie).... Plus het is er een bouwval van uitbreidingen waar ze al 10jaar mee bezig zijn... Daarnaast is dat geweldige wegennetwerk al jaren onder de maat natuurlijk... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
laat ik iets genuanceerder zijn: de wegen die ik tot nu toe gezien heb, en dat is niet eens 10% van alles, is in mijn ogen in orde... ik snap je punt. |
|
|||
|
|||
![]() Ok, ik bedoel eigenlijk denbosch naar amsterdam, dat hele traject is een bouwval... Maargoed, als je ff in het buitenland bent geweest ben je toch altijd wel weer blij met de strakke regels hier enzo, bijv. italie is op sommige punten echt een ongeorganiseerde chaos, maargoed, dat is weer ee nander verhaal
![]() De wegenbelasting veranderingen zijn bekend en staan vast volgens mij, wegenbelasting verdwijnt voor ALLE autos, wordt langzaam afgebouwd naar rekeningrijden, dusja, en het enige wat je kan doen is afwachten wat ze beslissen... of oja, stemmen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() dat 1983 verhaal kunnen ze zowieso vergeten. het is half november. dit krijgen ze echt niet meer voor 1 januari door de kamer, dus dan zouden ze moeten gaan terugkomen op reeds belastingvrij verklaarde auto's
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoe zwaarder de auto hoe meer je betaald. Dat klopt. Maar voor een diesel van 1000kg betaal je meer dan voor een benzine auto van 1000 kg.
|
|||
|
|||
![]() Tsja zou jammer zijn als ze het er gedeeltelijk afgooien. En het milieu verhaal is pure onzin aangezien er met de meeste oldtimers amper gereden word. Er zijn natuurlijk altijd mensen die van de voordelen gebruik maken en lekker 35000km met een oude mercedes diesel per jaar gaan rijden. Opzich natuurlijk geen probleem of wettelijk incorrect maar daar is die regel natuurlijk niet voor.
Een kilometerrestrictie ou het beste zijn maar probeer dat maar eens te handhaven. Als ze met normale argumenten zouden komen kan ik er wel mee leven, maar ze gebruiken altijd de makkelijke dingen als veiligheid en milieu. Kijk maar naar de diesel,benzine en lpg verschillen. Diesel is net zo al dan niet minder vervuilend dan benzine aangezien je meer energie uit 1liter diesel haalt dan uit 1liter benzine. Je zal iets meer fijnstof uitstoten maar daar blijft het dan ook bij. LPG is een hele schone brandstof maar word toch zwaarder belast, waarom?. Ach we gooien het op de veiligheid. Men kijkt totaal niet naar de energie die verbruikt word bij de productie van voertuigen of brandstoffen. Kijk maar naar windmolens. De productie van een windmolen "kost" zoveel uitstoot, denk aan het staal de plaatsing enz enz, dat deze dat in zijn hele leven niet 'terugverdiend'. Maar iedereen wel schijnheilig zeggen dat het hartstikke schoon is.
|
||||
|
||||
![]() het draait in nederland op autobelastingen gebied en accijnzen maar om 1 ding en dat is zoveel mogelijk geld uit de auto te melken...auto is een melkkoe van de overheid, altijd al geweest...kwartje van kok etc. weet niet hoeveel cent accijns op een litertje benzine en daaroverheen nog eens btw etc etc etc... En het milieuverhaal begint me echt de strot uit te hangen... Áls ze daadwerkelijk wat willen doen aan het milieu dan moeten ze zelf eerst eens het voorbeeld geven door ipv in dikke bmw's mercedessen en volvo's te jagen een VW Lupo 3L gaan rijden en de files aanpakken gezien dat het meest vervuild...
|
|
||||
|
||||
![]() Ik vindt het geen probleem,zo krijg je niet van die mensen die een oude auto rijden omdat hij wegenbelasting vrij is.
Heb zelf zo'n buurman en ik wordt er dood ziek van,geen liefhebber maar enkel en alleen om het wegenbelasting vrij een oldtimer kopen. En wie laat nou een nette golf 1 gti staan omdat hij dan niet meer wegenbelasting vrij is??? Dat je geen wegenbelasting betaald zegt nog niet dat je bespaart,je hebt meer onderhoud aan deze auto's dus tenslot van rekening betaal je aan het einde van de rit net zoveel. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Goed nieuws ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb vandaag een brief ontvangen van de ratten uit Apeldoorn. Geachte heer/mevrouw, Uit mijn gegevens is gebleken dat het motorrijtuigen met kenteken 90-zr-ph voldoet aan de voorwaarden voor vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor een motorrijtuig van 25 jaar en ouder. Deze voorwaarden staan in art. 72 lid 1, onderdeel b, van de Wet op motorrijtuigenbelasting 1994 en art. 12 van het daarbij behorende Uitvoeringsbesluit. Ik verleen de vrijstelling met ingang van 11 november 2008. Hoogachtend, Dhr. K. Loothommel ================================================== ==== Overigens doe ik het helemaal niet om de belastingvrijheid. Het is gewoon leuk mee genomen. Voor de rest is het puur hobby om een oude wagen in knappe staat te houden. En het rijdt zalig ![]()
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk Last edited by T!m : 14-11-2008 at 22:24. |
|
|||
|
|||
![]() Schijnt overigens, even over het milieuaspect, dat auto's sowieso maar een marginaal klein percentage in eventuele vervuiling meespelen... de industrie draagt het overgrote deel bij... En dat is dus ook de industrie die maximaal nieuwe autos maakt, en onze oude auto's verwerkt tot pakjes blik...
Verder ben ik het hier wel met mivw eens, oldtimers betekenen sowieso meer onderhoud, dus per saldo ben je niet goedkoper uit (als je hem tenminste onderhoud!) |
|
||||
|
||||
![]() Laat dat schijnt maar weg.
Onderzoek heeft dat wat fijnstof aangaat al aangetoont. Als je alle auto's en overige wegvervoer in ene keer vernietigt heb je nog maar 30% van het probleem opgelost. En dan worden dus ook de banden meegenomen, waar je nooit iemand over hoort. Verder, een benzineauto van tegenwoordig heeft fijnstofdeeltjes in de uitlaatgassen zitten die veel kleiner zijn als die van een diesel. Doordat deze deeltjes zo klein zijn dringen ze dus ook veel verder door in je longweefsel. De nieuwe benzine's van tegenwoordig zijn dus schadelijker als de nieuwe diesel's van tegenwoordig. Om nog een mooi voorbeeld te geven: Een paar jaar terug was "meneer" Bush in Frankfurt op bezoek. Vanwege zijn veiligheid hadden ze daar het wegverkeer compleet platgelegd. Kun niemand een "drive-by shouting" doen zegmaar. In Frankfurt worden altijd fijnstofdeeltjesmeetingen uitgevoerd. 1x raden hoe hoog die waarde was op de dag dat Bush langskwam....? Juist, zo hoog was de waarde nog nooit geweest.... Maar om een lang verhaal kort te maken, we leven niet in een democratie, verschil tussen links en rechts in de regering is er nauwelijks. We worden toch altijd genaaid. Belasting moeten we altijd betalen. Doen ze een keer wat mooi's, geven ze de minima 50 euro met de kerst. Krijgt zo'n klootviool van de PvdA het in zin dikke hasses om het zo te verdraaien dat het geld van hen "afkomt" en niet van de staat Nederland. Kunnen ze mooi zieltjes winnen dacht tie, en natuurlijk, de tweede kamer heeft zijn excuses geacepteerd. Zo iemand moet je met pek en veren het land uit trappen... Het is gewoon zo, het zijn een stelletje geldwolven, gaan ze lekker in Irak en Afghanistan zitten, gaat ons geld heen. Hebben ze meer geld nodig, 1x raden wie het gaat betalen. Maargoed, we komen gewoon nooit van het gezeik af. |
|
|||
|
|||
![]() Auto is een moeie melkkoe
We blijven toch wel rijden ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
je bedoel zeker Dhr. KLoothommel? ![]() Na mooi dat je m binnen heb, ik wacht het rustig af. mvg Mike |