Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 16-09-2009, 21:08
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ik zou al mijn GFT in de restafvalbak donderen als ik bij jou in de buurt zou wonen.

Que?
D'r zijn nu kosten aan het GFT afval verbonden, maar die zijn geloof ik nog wat lager dan die van het restafval. Overal moet je nu voor betalen, behalve voor papier en metaal (en de kerstboom met kerstmis).

En als je dan eens gepakt wordt wanneer je het duurdere restafval bij het goedkopere GFT flikkert, krijg je de mileupolitie op je dak, en die zijn nog erger dan die andere petten.

Quote:
Ik heb de folder van de gemeente daarnet 3x doorgelezen en kon nergens vinden dat je keihard afgestraft word als je al het plastic wel gewoon bij het restafval gooit...

Plastic is hier gratis, dus je zou gek zijn als je plastic bij het gewone afval zou gooien en ervoor ging betalen. Al is dat plastic nog geen halve kilo elke maand.

Quote:
Dus waarom zou je, je druk maken totdat ze je een fatsoenlijke 4e prullenbak aanbieden (damn de 4e alweer, na de chemobox).

Ik vraag me af wat de productie van al die plastic bakken en tonnen met de ozonlaag doet. Nja, milieu is niet zo belangrijk, dan redt het nog wel een generatie.

Quote:
Maar om even terug te komen op het uitstoot verhaal. Dat gaat in de praktijk echt niet lukken...

Zodra er ook maar een euro meer in de staatskas komt dan er uit gaat door de invoering van die hele regeling, is het voor Den Haag al gelukt. Het milieu wordt telkens als reden genoemd om weer iets te belasten, beboeten of verbieden, maar uiteindelijk wordt het milieu er nooit beter op.

Het enige goede dat ik de laatste tijd van onze regering heb gehoord is dat ze de BANKEN willen gaan belasten met een soort verzekeringspolis. Voor wanneer ze de volgende keer weer de boel verkloten en bij de regering op de stoep gaan staan in geval van een krisis, om daar het handje open te houden.

Of die regeling er komt, geen idee. Of het waarschijnlijk is dat in geval van een volgende krisis de belastingbetaler de centen mag ophoesten, om de banken weer uit de stront te trekken, ik denk het van yes!

Benieuwd wat morgen centen opleve... ehm, slecht is voor het milieu...

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 16-09-2009, 21:25
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
http://www.nuzakelijk.nl/prinsjesda...sbelasting.html

wat word ons land toch ook door een partij dom volk bestuurd.. die man moet naar een inrichting! niet zo vreemd dat er dit soort rare ideëen uitkomen..

Niet de beste oplossing, maar ik ben ook faliekant tegen hoofddoekjes en al dat soort spul. Het heeft totaal niks met geloof te maken voor mij, puur om het gelijktrekken van rechten en plichten.

Ik mocht op school nooit een petje op in de klas, maar een hoofddoek of burka is prima?
Een pompstation binnenlopen met een helm of bivakmuts is een misdaad, maar compleet in doeken gewikkeld en totaal onherkenbaar, geen probleem.

Daarnaast, wie weet wie of wat er onder zo'n doek zit? Bij een hoofddoek is het nog wel enigszins te herkennen, maar onder een burka kan net zo goed een blanke 2m grote kerel zitten met weet ik wat voor arsenaal aan wapens... en die mag toch de bank binnenlopen zonder problemen te krijgen.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 16-09-2009, 21:45
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Niet de beste oplossing, maar ik ben ook faliekant tegen hoofddoekjes en al dat soort spul. Het heeft totaal niks met geloof te maken voor mij, puur om het gelijktrekken van rechten en plichten.

Ik mocht op school nooit een petje op in de klas, maar een hoofddoek of burka is prima?
Een pompstation binnenlopen met een helm of bivakmuts is een misdaad, maar compleet in doeken gewikkeld en totaal onherkenbaar, geen probleem.

Daarnaast, wie weet wie of wat er onder zo'n doek zit? Bij een hoofddoek is het nog wel enigszins te herkennen, maar onder een burka kan net zo goed een blanke 2m grote kerel zitten met weet ik wat voor arsenaal aan wapens... en die mag toch de bank binnenlopen zonder problemen te krijgen.

hoofddoekjes moeten gewoon kunnen vind ik, moet iedereen lekker zelf weten..

ik heb er op school nog steeds mee te maken het is inderdaad vreemd, maar dat ik mijn muts of pet niet op mag, lig ik niet meer wakker van..

boerka's zouden dan eerder verboden moeten worden. dat slaat inderdaad nergens op.
het argument van wilders is gewoon flut, die belasting had een grap van hans teeuwen kunnen zijn, zoals in het arikel genoemd..
Old 16-09-2009, 23:26
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Hier betaal je een vast bedrag voor je afval en geen diftarsysteem. Maar ik heb er geen trek in om te gaan lopen smeren en zeulen met die zakken.

En een goede container gaat erg lang mee, al die zakken maken is milieuvriendelijk

Ze moeten hier gewoon is een keer wat langer nadenken voordat ze weer wat roepen. Maar ben bang dat, dat er in Den Haag niet in zit.
Reply With Quote
Old 17-09-2009, 06:54
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life

Bij ons hebben we 2 containers 1 voor huisvuil en 1 voor groen afval.
Kosten per Kg zijn exact hetzelfde!!!!!!!!!
Old 17-09-2009, 07:07
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life

Het gaat trouwens ook gelden voor prive auto's.
http://www.nu.nl/auto/2083205/boete...riverijder.html
Old 17-09-2009, 11:15
MeerArosa's Avatar
MeerArosa MeerArosa is offline
Forum Regular

Iemand nog de update gelezen bij de autoweek:

Quote:
**UPDATE**

Inmiddels heeft Financiën laten weten dat het door deze wetgeving verplicht is geworden je auto door de RDW te laten herkeuren als je hem hebt laten opvoeren. Doe je dat niet, dan ben je in overtreding. Over de handhaving wil men niet veel kwijt, behalve 'dat op signalen uit de markt zal worden gereageerd'.

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/1...en-nieuwe-autos

Dat zou helemaal bezopen zijn, zelfs de kleinste wijziging zou dan herkeuring vereisen.

Ik sowieso zat tegen argumenten verzinnen waarom het hele idee belachelijk is, maar ik hoop dat de Bovag, ANWB, Rai vereniging, enz. zo verstandig zijn.
Reply With Quote
Old 17-09-2009, 13:07
breadfan83's Avatar

Dus een complete motor ombouwen in een oudere auto is onderhand geen probleem meer, maar nieuwe auto's moet je compleet standaard laten... alles voor de veiligheid en het milieu.

Alles voor de schatkist van de overheid.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 17-09-2009, 18:05
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Hmm, als je een ander luchtfilter monteert van een B-merk (via Ebay.de) dan moet je dus herkeuren.

Doorlaat vh filter is immers anders. Dus ook je uitstoot.
Reply With Quote
Old 17-09-2009, 18:17
breadfan83's Avatar

Tsja Ruub, ze moeten die 3,6 mlrd / jaar toch ergens vandaan halen, dus waarom niet zo.

Dat de hele kamer vol hangt met kunst, de heren de dikste bakken rijden, en zich met de volgende pipo-zitting volstouwen met kip-saté (wat nb. zelfs nog op het journaal gemeld moet worden), maakt geen drol uit.

Misschien moeten we eens stoppen met overal en nergens soldaten heen te sturen, dat zou al heel wat geld en slachtoffers besparen.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 17-09-2009, 18:48
caddywim caddywim is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by MeerArosa
Iemand nog de update gelezen bij de autoweek:

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/1...en-nieuwe-autos

Dat zou helemaal bezopen zijn, zelfs de kleinste wijziging zou dan herkeuring vereisen.

Ik sowieso zat tegen argumenten verzinnen waarom het hele idee belachelijk is, maar ik hoop dat de Bovag, ANWB, Rai vereniging, enz. zo verstandig zijn.

stelt niks voor zoon keuring ben dinsdag geweest voor motor omkeur
van 37 kw naar 118 kw ben een halfuur binnen geweest bij de rdw

en in duitsland werkt het toch ook zo bij de tuv

Last edited by caddywim : 17-09-2009 at 18:52.
Reply With Quote
Old 17-09-2009, 18:55
Postwhore

Quote:
Originally Posted by breadfan83
de heren de dikste bakken rijden,

met chauffeur. en de Beveiliging van de 2e kamer. die kost ook alleen maar geld, en levert niets op! Balkenende, en iedereen kunnen zelf ook wel auto rijden lijkt mij!
Old 17-09-2009, 18:57
Postwhore

Quote:
Originally Posted by caddywim
stelt niks voor zoon keuring ben dinsdag geweest voor motor omkeur
van 37 kw naar 118 kw ben een halfuur binnen geweest bij de rdw

en in duitsland werkt het toch ook zo bij de tuv

tsjah, maar dat is toch net wat anders, als je bijvoorbeeld een luchtfilter laat vervangen en dan al moet laten keuren, dat is toch idioot?
Old 17-09-2009, 19:07
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

TuV is strenger, veel strenger als de RDW.

Daar krijg je echt niet zo maar een motor van een nieuwer type auto goedgekeurd in je oude karretje. Daarbij komt ook nog eens het feit dat je alles moet eintragen en daar heb je gutachten voor nodig. Voor alles wat niet origineel geleverd is op een serie geproduceerde auto.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules