![]() |
|
|||
|
|||
![]() Thanx allemaal voor de reactie's...
Hoop er zo nog veel te krijgen, dan weet ik goed waar ik moet op letten en wat ik juist allemaal moet doen! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zo, heb net de ECU effe gecheckt...
Deze ziet er eigelijk nog heel goed uit, opengeschroeft en niets van vochtschade of iets doorgebrand... Dan zou de ECU nog goed zijn? Voor de relais uit te meten, hoe doe je dit het beste? Kheb ook ergens gehoord dat de hallgever niet goed meer zou zijn als je dit probleem hebt... Klopt dit? |
|
||||
|
||||
![]() ECU geeft op dacht ik 2 pinnen 12v bij op contact, zo kan je zien of de ECU stroom krijgt/geeft.
Hallgever is lastig te vervangen, beter kan je de ontsteking vervangen, daar zit de hallgever namelijk in. Hallgever kost tegen de 70e, een ontsteking 15e op de sloop ofzo.
|
||||
|
||||
![]() Relais behoort te klikken bij op contact zetten...
|
|||
|
|||
![]() Relais 32 (injectie) en 67 (brandstofpomp) eruit trekken en 12V zetten tussen contacten 85 en 86. Bij nr 32 is dat pinnetje 1 en 3, bij nr 67 pinnetje 2 en 3. Je moet ze dan horen klikken.
Gaan de brandstofpompen nog wel zoemen als je hem op contact zet? Ivm Hallgever: Je kan de Hallgever met een LED-lampje testen (GEEN gloeilampje: dan schijnt de Hallgever het sowieso op te geven). Het handigst om te meten tussen pinnetje 6 van de TCI-stekker (dat ding bovenop de ECU) en massa. Tijdens het starten moet de LED gaan knipperen. |
|
|||
|
|||
![]() Thanx, zal ik eens testen...
![]() I'll keep you posted ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Juist een nieuwe batterij gaan halen, straks beginnen met alles uit te meten en te checken
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Heeft de auto een toerenteller?
Zo ja, komt deze in beweging bij het starten? Als dit niet gebeurt dan is waarschijnlijk de hall-sensor stuk. Dan worden de ontsteking en injectie ook niet aangestuurd.
|
|||
|
|||
![]() Neen, de auto heeft spijtig genoeg nog geen toerenteller...
![]() Wil dit wel inbouwen (geen autostyle ding, of iets in die aard ![]() ![]() Weet iemand welke teller juist op deze Golf past, of maakt dat niet uit? |
|
||||
|
||||
![]() Vanaf bouwjaar 90 kan je zo 1 op 1 overzetten, wel de juiste pakken natuurlijk.
Heeft 1 stekker, je kan je eigen km teller overzetten of toerenteller bijvoegen, heb ikzelf een paar jaar geleden ook gedaan. Was bij elkaar 2uurtjes kwijt, incl in/uit bouwen.
|
|||
|
|||
![]() Zo, net effe gekeken... Wat ik heb vastgesteld:
Relais nr 32 klikt nog wel bij aan en uit zetten van contact; de injectoren hebben allemaal een weerstand van rond de 16.1 Ohm; benzinepomp hoor ik niet draaien, niet bij starten, niet bij contact opzetten, zelfs wanneer ik onder de wagen lig. Ik heb een andere benzinepomp genomen en deze aangesloten, zie foto. ![]() Deze gewoon effe op druk gezet en daarna niet meer aangeraakt, proberen te starten en lukt ook niet... Zelfs de retour, denk dat dit de aansluiting is onder de rode darm op de foto, bleef hierbij droog staan. Is dit normaal? ![]() Graag wat tips hier... |
|
||||
|
||||
![]() nu hoor je de pomp wel?
|
||||
|
||||
![]() Als je de pomp niet hoort komt de benzine ook niet bij het rode deel of de injectoren, heb je al 12v op de pomp gezet door het relais door te lussen?
|
|||
|
|||
![]() Bedrading naar de pomp toe is ook goed? Even meten of er wel 12V komt op de stekker van de opvoerpomp onder de kofferbakbekleding als je hem op contact zet.
Kijk ook eens binnenin je zekeringkast zelf of er vocht in zit of roest. Ik heb dat ook gehad (relais 32 was toen trouwens ook doorgebrand). Toen ik de zekeringkast zelf opentrok, bleek er binnenin een massaverbinding geoxideerd/geblakerd. Ging de pomp ook niet van lopen... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Pomp hoor ik totaal niet... Benzinerail gedemonteert met een soort van vacuumpotje op, op andere pomp aangesloten, maar hier komt niets uit de benzinerail... Deze blijft gewoon droog staan, ookal wanneer ik zuig aan de vacuumaansluiting. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Relais 32 werkt gewoon... Bij contact aan en uit hoor je deze tikken. |
|
|||
|
|||
![]() Daarstraks nog effe gemeten, kwam maar uit op 0.09V bij de aansluitingen van de brandstofpomp...
Hier wordt het dus effe zoeken naar de storing. Weet er iemand hier hoe de benzinerail juist werkt? Welk de aanvoer is en welk de retour? Als je op de aanvoer druk zet, komt deze dan direct langs de retour er terug uit? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bij dat rode deel (rode darm) komt wel benzine, aangezien dit van een naftpomp is van een 1.4l monopoint injectie van een golf 3... Naftpomp van de golf 2 draait niet. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dus geen spanning op de pomp --> Dus geen brandstofdruk --> Dus droge leidingen... ![]() Zoals Djinn_4fun zei: brandstofpomprelais doorlussen. Kleine dingetjes eerst controleren, dan kun je dat tenminste uitsluiten. Zijn je zekeringen nog heel? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Daar moet ik idd nog naar kijken, vanavond was het redelijk snel donker...
![]() Maar zelfs al zet ik systeemdruk op de rail, door een volledig andere benzinepomp, komt er nog niets uit de retour of uit de plaatsen waar de injectoren zich bevinden (rail gedemonteerd). Zou dit iets men de benzinedrukregelaar te maken hebben, of is dit normaal? Dat vraag ik me ook af. |