![]() |
|
||||
|
||||
![]() en als deze klep nu niet goed werkt of helemaal niet werkt?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Een Hallgever is wat anders dan de bobine. De Hallgever is een onderdeel van het ontstekingshuis. Als je een toerenteller hebt en je Hallgever is stuk gaat de naald van de toerenteller "slaan". Wild heen en weer bewegen dus. Dus als je een toerenteller hebt .... zo niet dan toch een keer een ontstekingshuis met een goede verwisselen om te zien of dat resultaat heeft.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat de motor uitvalt, komt daar denk ik niet van hoor. Als je trouwens een toerenteller hebt, en die slaat ineens naar nul als de motor uitvalt, dan is het 99% zeker de Hallgever. Is te testen met een LED-lampje. |
|
||||
|
||||
![]() heb geen toerenteller in mijn auto.
bobine zal ik morgens eens vervangen en als het probleem dan nog blijft zal ik er ook eens een andere ontsteking opzetten. thanx
|
|||
|
|||
![]() Kijk maar eens of die altijd open staat of altijd dicht, maar volgens mij zuigt hij standaard warme lucht als hij stuk is, dus dat kan dan niet de oorzaak zijn.
|
|
||||
|
||||
![]() de hele week gereden zonder problemen en vanmorgen na de vorst weer stilgevallen. heb de auto vandaag maar langs de weg laten staan en net opgehaald, starten en lopen.
nu ben ik in de garage weer aan het zoeken geweest en nu zie ik dat ik geen onderdruk op mijn regelklep van het luchtfilter heb omdat er een slangetje kapot was. nu vraag ik me af in het luchtfilterhuis zit een rood rond ovaal achtig ding waar het vacuum ingaat en ook weer uitgaat. regelt deze de hoeveelheid vacuum die naar de regelklep gaat aan de hand van de temperatuur in het luchtfilterhuis of hoe werkt dit??? mvg joey
|
|||
|
|||
![]() Is een thermoschakelaar.
Als de temperatuur van de instromende lucht te laag komt laat hij "vacuum" door en wordt de klep open getrokken (of juist dicht) en komt er meer warme lucht van de uitlaat af. Op deze manier bevriesd de carb niet en heb je ook niet te warme lucht. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bevroren Carb. waarschijnlijk slang van het spruitstukdeksel naar de inlaat verrot of los. In iedergeval een gat waardoor ijs-koude lucht de carb binnenkomt. De benzine bevriest: --> stotteren-->uitvallen, poosje stilstaan, --> carb warmt weer op door de motorwarmte --> "ineens niks meer aan de hand". even later begint de ellende weer van vooraf aan. dus check even de lucht toevoer naar de carb. bij net starten is er niks aan de hand, even later begint de ellende weer ![]()
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 12-01-2011 at 12:23. |
|
||||
|
||||
![]() Klopt idd, bij m'n oude MH 1300 waar mn schoonvader nu in rijdt, had het zelfde probleem dat hij in de kou soms ineens uitviel en ook een slok meer benzine verbruikte. Heb toen ff het spul bekeken en zag dat de slang van het uitlaatspruitstuk naar inlaatluchtkanaal die voor de voorverwarming zorgt in 2en lag, deze vervangen en liep weer als een trein! Overigens heb ik ook wel eens problemen gehad met mn massakabel, waardoor hij ineens dood was... maar dat heeft verder niets met het koude weer te maken. succes
|
||||
|
||||
![]() De klep van het luchtfilter huis ging inderdaad niet open maar dat was niet het probleem.
ontsteking was kapot en vonkte afentoe niet. toen ik hem in de garage wilde zetten viel hij uit en deed hij helemaal niets meer. bobine vervangen nog steeds niks en na het vervangen van de ontsteking geen problemen meer gehad. thnx to all
|
|||
|
|||
![]() Top, goed dat je nog even de oplossing aangeeft.