Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 22-09-2011, 05:59
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Je kan de verdeler van je 1500 in de KR zetten. Maar daar zit een hele hoop werk aan vast.
Je kunt beter een Kabelboom scoren van een KR met alle bijbehorende componenten.
Of een ontsteking met vacuumvervroeger gebruiken.

Mvg, Pim Bonne
Dub-detail

Over welke bijhorende componenten hebben we het dan?
Motorkabelboom en computer zijn niet genoeg?
Alvast bedankt!
Old 22-09-2011, 08:01
Dub-Detail Dub-Detail is offline

Complete kabelboom en computer zijn genoeg.
Gewoon de originele set-up voor de ontsteking gebruiken.

Mvg, Pim Bonne
Dub-Detail
Reply With Quote
Old 22-09-2011, 11:18
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Complete kabelboom en computer zijn genoeg.
Gewoon de originele set-up voor de ontsteking gebruiken.

Mvg, Pim Bonne
Dub-Detail

Oke, dank je!
Als iemand iets in de aanbieding heeft, laat maar horen!

Last edited by brittjan : 22-09-2011 at 14:09.
Reply With Quote
Old 23-09-2011, 15:34
Dub-Detail Dub-Detail is offline

Ik heb misschien nog wel wat liggen. Maar moet even kijken of ik dat niet al weggeknikkerd heb.

Stuur me even een PM. Dan kan ik van het weekend even kijken.
Reply With Quote
Old 24-09-2011, 17:05
VW Fanatic

Bijkomend probleem..

Ik had in eerste instantie een kr gekocht waarvan het onderblok nog goed van was maar de cilinderkop niet meer(miste een aantal kleppen). De prijs was er naar en dus mooi overgenomen.

Toen de cilinderkop verder gedemonteerd van het onderblok(hadden ze er terug opgezet voor een of andere reden) en eens rond gehoord wat een revisie van de kop zou kosten inclusief nieuwe kleppen en klepstoters vermits deze miste.

Een aantal weken geleden toevallig een cilinderkop van een KR tegen gekomen die gereviseerd was 10jaar geleden en sinsdien amper gelopen heeft (2weken ofzo). Deze ook weer voor een nette prijs over kunnen nemen. Hiervan zou ik de kleppenseals van moeten laten vervangen als ik de reacties lees hier in dit topic ( wat me ook wel verstandig lijkt!). Bij de cilinderkop kreeg ik ook nog een aantal andere motor onderdelen zoals een totaal leeg onderblok ( echt helemaal leeg, cilinderwanden wel in top staat!).

Gisteren een motormontage steun gekocht waar ik de motor in op kon hangen voor deze verder in orde te maken. Na dat ik deze buiten had gezet heb ik de krukas eens laten rond gaan en tot mijn verbijstering ondekte ik een lichte kras in een van de cilinderwanden..

Wat moet ik nu doen? Laten honen lijkt mij de enige oplossing? Als ik cilinderkop laat nakijken zou het stom zijn om het onderblok zo te laten, ik weet niet of de kras voor vermogen verlies zal zorgen, maar dat is toch een risico dat ik liever niet zou nemen..

Als ik een blok zou laten honen, welk onderblok zou ik dan verder gebruiken? Het blok met de kras, of het blok met de zo goed als nieuwe gladde wanden? Kan ik eventueel ook alles (krukas, drijfstangen, pistons overzetten van het blok met de kras naar het blok met de goede wanden zonder te honen? Als ik een blok laat honen, moet ik dan nieuwe pistons voor zien of zijn nieuwe zuigerveren in combinatie met de pistons die ik al heb goed genoeg?

Heel veel vragen, maar ik weet niet wat ik verder moet doen met deze tegenslag..
Alvast bedankt voor de antwoorden..

Last edited by brittjan : 24-09-2011 at 17:07.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules