![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zo :P gisteravond/nacht de distributieriem vervangen met chris
![]() komt vanmorge weer het volgende probleem ![]() ![]() ![]() zit nog genoeg olie in, maar snel eens de oliefilter vervangen en anders de oliepomp nakijken ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Als je olielampje begint te branden, onder het rijden is mischien je sensor stuk, als het lampje gaat branden op stationairtoerental en uit gaat bij het rijden, dan is eigenlijk zeker je pomp stuk. Meer kan ik je niet vertellen. Misschien is er wel een oliekanaaltje verstopt in de kop, waardoor je stoters te min olie krijgen. Het lijkt me sterk dat dit probleem iets met de filter te doen heeft.
Succes er mee. Gr Ronnie
|
|||
|
|||
![]() Het lampje knippert constant, bij wat meer gas geven begint het zelfs sneller te knipperen. Sensor lijkt me uitgesloten omdat de stoters echt flink tikken.
|
|
||||
|
||||
![]() Paar weken geleden precies hetzelfde gehad met de groene golf.
Bleek de carter ventilatie dicht te zitten (denk bevriezing) Bij mij duwde hij zelfs de olie bij de pijlstok eruit.
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside" vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad Last edited by ronaroot : 28-01-2010 at 10:35. |
|
||||
|
||||
![]() leuk bakkie!
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hmm, das een hele goeie, straks eens even loshalen ![]() ![]() Quote:
Dankje ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als die los is geweest kan je ervan uitgaan dat daar vocht in is gekomen, en met die temperatuur van afgelopen nacht -> bevriezing. Succes ![]()
|
||||
|
||||
![]() doe nou ma gewoon pipo. hahaha
of weet je niet meer wie ik ben? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jawel ![]() Gokje, emiel ? ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Blijft die dan ook dichtgevroren na een stuk rijden ? Heb er vandaag al meer dan 45km opzitten, olie is al goed op temperatuur geweest
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja, dan zit ie gewoon verstopt
![]() Eventjes die opties nagaan en klaar. Zat flink wat drab in je olie moet ik bekennen, dus eens een filter en oliewissel lijkt me niet overbodig ![]()
|
|||
|
|||
![]() oliekanalen zijn open, carterontluchting (ding op het kleppendeksel is dat toch ?) is ook open, zat alleen een klein beetje sludge in de slang van de korte stukken, die heb ik er even uit geblazen
![]() Even radeloos dus ![]() ![]() Oja, even nog erbij vermelden, wagen loopt hoog stationair (1800-2000 toeren) zo opeens... Als ik de vuldop op het kleppendeksel losmaak met lopende motor zuigt die even lucht aan en loopt dan weer gewoon netjes stationair zonder de dop erop ![]() Lijk dus alsof de ruimte zich vacuüm zuigt ![]() Last edited by Renegade : 28-01-2010 at 18:16. |
|
||||
|
||||
![]() vacuum slangen checken! misschien een slang poreus. Achter je inlaat zitten er 2 .
Gr
|
|||
|
|||
![]() Even vergeten erbij te vermelden, vacuum slangen heb ik al gehad
![]() Op een of andere vage manier is toenet toen ik een stukje ging rijden het probleem omgedraait ![]() ![]() Gelukkig is het lampje maar een kwestie van sensor checken of dashboard ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Oliepomp al nagekeken?
|
|||
|
|||
![]() Tikkende klepstoters wilt niet per direct betekenen dat je schade hebt hé... T kan ook gewoon zijn dat je iets teveel klepspeling hebt. Onze Fiat Cinquecento (Lees Fiat Koekblik
![]() ![]() Hoog stationair toerental kan ook die regelklep zijn.. Als ie hoog stationair loopt moet je die stekker eens lostrekken. Zakt ie dan in toeren dan is die klep gaar, heb daar ook last van gehad. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klepspeling krijg je denk ik niet van de een op de andere minuut ![]() Lijkt een eigen willetje te krijgen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
U gaat door voor de koelkast ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Eventjes afstoffen en omhoogschoppen, studentenbudget had weer wat ruimte duss...
![]() Probleem met de tikkende stoters is al gevonden, een oliekeering is zo lek als een mandje dus hij gooit het er net zo hard uit als ik het erin gooi ![]() ![]() Morgen kijken voor een setje wielen, welke zeg ik nog niet ![]() ![]() ![]() |